دانلود و آموزش اجمالی نرم افزار Screaming Frog 19.2

آموزش نرم افزار Screaming frog با دانلود

برای بررسی سئو در هر وب‌سایتی می‌توان از ابزارهای متفاوتی کمک گرفت که فرآیند سئو و جایگاه وب‌سایت در موتور جستجوگر را به خوبی نشان می‌دهند. یکی از این ابزارها، وب‌سایت اسکریمینگ فراگ است. این نرم‌افزار را می‌توان برای بررسی و شناسایی کمبودهایی که در طراحی وب‌سایت استفاده کرد. در این مطلب از وب‌سایت آبدین با ما همراه باشید تا در رابطه با آموزش کلی نرم‌افزار اسریمینگ فراگ ۱۹.۲ برایتان بگوییم. در انتهای مطلب نیز می‌توانید آن‌را دانلود کنید.

آموزش کامل Screaming frog

پیش از هر چیز باید نرم‌افزار Screaming frog SEO spider را نصب کنید. برای دانلود این نرم‌افزار نیز تنها کافی است که وارد وب‌سایت Screamingfrog شوید و به راحتی به بخش دانلود و نصب دسترسی پیدا کنید.

برای استفاده از این نرم‌افزار دو حالت کلی وجود دارد، یکی استفاده از حالت پیش‌فرض عنکبوت است که می‌تواند موجب بررسی کامل یک وب‌سایت شود و حالت دوم نیز استفاده از حالت فهرست است. این حال به شما چنین امکانی را می‌دهد که بتوانید به لیستی از URLهای خزنده‌ها دست یابید.

بعد از آن که وارد صفحه اصلی ‌نرم‌افزار اسکریمینگ فراگ می‌شوید می‌توانید در قسمت URL to spider بروید و بر روی عبارت start کلیک کنید. با این کار می‌توانید کار خود را بر روی یک خزنده معمولی اسپایدر آغاز کنید. حالا URL وارده شده و تمامی URLهایی که امکان آن را دارند که از راه پیوندها در HTML صفحه‌ها در همان زیر دامنه یابند مورد بررسی قرار بگیرند.

نکته‌ای که باید به آن اشاره کنیم این است که خزنده در حالت عادی به‌روزرسانی می‌شود و سرعت و همین‌طور تعداد تمامی URLهایی که تکمیل شدند و همین‌طور باقی‌مانده آنها را در پایین برنامه به نمایش می‌گذارد.

در ادامه شما می‌توانید بر روی عبارت Pause کلیک کنید و بعد هم هر زمانی که خواستید، خزیدن را مجدداً از سر بگیرید. علاوه بر این می‌توانید ماجرا را تا همین‌جا ذخیره کنید و بعد دوباره آن را از سر بگیرید و ادامه دهید. این کار به شما کمک می‌کند که از محدودیت‌ها رها شوید و در زمان خود نیز صرفه‌جویی داشته باشید.

به خاطر داشته باشید که اگر می‌خواهید لیست کاملی از URLها را در ازای یک سایت کامل مورد بررسی و جستجو قرار دهید، برای بارگذاری یا جایگذاری در یک لیست از URL ها باید بر روی Mode > List کلیک کنید تا بتوانید به لیست URL ها دسترسی پیدا کنید.

 

تنظیمات Screaming frog

به طور کلی باید بگوییم که برای جستجو وب‌سایت در Screaming frog به تنظیم پیکربندی نیازی نخواهید داشت، چراکه Screaming Frog SEO Spider این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا به تنظیماتی که به صورت پیش‌فرض صورت گرفتند دسترسی پیدا کنید و به روشی مانند گوگل هدایت شوید.

در کنار این موضوع می‌توانیم بگوییم که راه‌های بسیاری پیش روی شما قرار دارد تا بتوانید داده‌های موردنظر خود را دریافت کنید و خزیدن را نیز پیکربندی نمایید. برای این کار لازم است که گزینه‌هایی که در پیکربندی موجود هستند را مورد بررسی قرار دهید و بعد هم با توجه به نیاز خود، آنها را تنظیم نمایید. برای کنترل موارد خزیده شده راه‌های بسیاری وجود دارد که برخی از متداول‌ترین آنها شامل این موارد می‌شود:

  • خزیدن یک پوشه خاص
  • استفاده از گزینه exclude و…

به خاطر داشته باشید که اگر وب‌سایت شما برای محتوای خود به JavaScript متکی است، می‌توانید به قسمت Configuration > Spider > Rendering  بروید و JavaScript را نیز عوض کنید. با این کار می‌توانید بفهمید که جاوا اسکریپت اجرا شده و سئو اسپایدر نیز در HTML صورت می‌گیرد.

محیط Screaming frog

داده‌های Screaming Frog

مرجله بعدی از آموزش اسکریمینگ فراگ این است که بعد از خزیدن، داده‌هایی به دست می‌آیند که در SEO Spider جمع می‌شوند و شما می‌توانید آنها را در تب‌های متفاوتی ملاحظه کنید. تب internal تمامی داده‌های کشف‌شده در یک خزش برای وب‌سایت را شامل می‌شود. شما می‌توانید برای بررسی و مشاهده تمامی داده‌ها در ستون‌های مختلف، به بالا و پایین بروید و به آنها دسترسی پیدا کنید.

به خاطر داشته باشید که هر کدام از تب‌های پیش روی شما بر روی عنصرهای متفاوتی متمرکز بوده و شامل فیلترهایی می‌شوند که بر اساس نوع و همین‌طور موارد احتمالی کشف شده مورد استفاده هستند و می‌توانند به شما کمک کنند. اگر بخواهیم این موضوع را با یک مثال روشن کنیم می‌توانیم به تب Response Codes و همین‌طور فیلتر Client اشاره کنیم که صفحه‌هایی را نمایش می‌دهند که در واقع اصلاً موجود نیستند و یا بهتر است بگوییم مخاطب را با ارور ۴۰۴ روبه‌رو می‌کنند.

در ادامه آموزش اسکریمینگ فراگ باید بگوییم که شما می‌توانید بر روی یو آر ال های پنجره بالا کلیک کنید و سپس به سراغ زبانه‌های پایینی بروید تا بتوانید به پنجره‌ای پایین‌تر دست یابید. با کمک این صفحات می‌توانید به جزئیات بیشتری از URL برسید، چیزهایی مانند پیوندها، تصاویر، منابع و ….

 

 

خطاهای Screaming Frog

با مراجعه به قسمت overview می‌توانید به خلاصه‌ای از داده‌های خزیدن در هر تب و فیلتر دسترسی پیدا کرده و آنها را مورد بررسی قرار دهید.

نکته دیگری که در آموزش اسکریمینگ فراگ باید بگوییم این است که به خاطر داشته باشید سئو اسپایدر اصولاً به شما نمی‌گوید که چگونه می‌توانید سئو را پیش بگیرید، بلکه با ارائه داده‌هایی به شما کمک می‌کند تا راحت‌تر تصمیم‌گیری نمایید. با این حال باید این را نیز بگوییم که فیلترها می‌توانند با ارائه نکات به خصوصی به شما می‌فهمانند که باید آنها را در متن سایت خود مطرح کرده و بیشتر مورد بررسی قرار دهید.

مطلب مرتبط: ۹ شاخص مهم برای اندازه‌گیری و افزایش سئو سایت

خروجی گرفتن از اسکریمینگ فراگ

دریافت خروجی داده‌های Screaming frog

در نهایت کار آموزش اسکریمینگ فراگ شما می‌توانید از تمامی داده‌های دریافتی خود خروجی بگیرید. برای این کار نیز می‌توانید بر روی عبارت Export که در سمت چپ و بالا قرار دارد کلیک کنید. در کنار این نیز می‌توانید crawls را با کمک وارد کردن لایسنس داخل برنامه ذخیره نمایید.

اخیرا نسخه ۱۴ نرم افزار سئو اسکریمینگ فراگ منتشر شده است که تغییرات بسیار خوبی داشته است. از جمله این تغییرات می‌توان به وجود تم مشکی، خروجی گرفتن به صورت گوگل شیت، رفع برخی باگ‌ها، بررسی کوکی‌ها و هدینگ‌ها اشاره کرد.

دانلود نرم افزار Screaming Frog SEO Spider v15.0 – windows

دانلود (با کرک) ویندوز – ۴۲۰ مگابایت

دانلود کرک به تنهایی – کمتر از ۱ مگابایت

راهنمای نصب (ویندوز):
۱- برای نصب به نرم‌افزار Java SE Runtime Environment v8 Update 181 (یا نسخه بالاتر) نیاز دارید که می توانید آن را از اینجا دانلود و نصب کنید.
۲- نرم افزار را نصب و سپس اجرا کنید.
۳- فایل Keygen.exe را از درون پوشه Keygen اجرا کرده و شماره سریالی تولید کنید.
۴- نرم افزار را با اطلاعات Keygen رجیستر کنید. برای این کار پس از اجرا نرم افزار به منوی License –> Enter License.. مراجعه کنید.
۵- پس از وارد کردن اطلاعات تولید شده توسط کیجن یکبار نرم افزار را بسته و دوباره اجرا کنید.

رمز فایل زیپ: www.p30download.com

دانلود نرم افزار Screaming Frog SEO Spider v18.0 – MacOS

دانلود برای مک – ۳۴۸ مگابایت

راهنمای نصب (مک):
پس از دانلود نرم افزار، ابتدا ارتباط اینترنت خود را قطع کنید، سپس با استفاده از فایل Serial همراه آن نرم افزار را فعال کنید.

سخن آخر: آیا شما با این نرم‌افزار کار کرده‌اید؟ نتیجه چه بوده و پیشنهادات شما برای دیگران چیست؟

به اشتراک گذاری

4 Comments

  1. vahid kashefi

    سلام مشکلی که من با این برنامه دارم اینه یه سری محصولاتو کلا خزش نکرده
    مثلا محصولات جدیدی که تو سایت اد کردم این مشکلو چجوری باید حل کنیم؟

    1. آژانس تبلیغاتی آبدین

      سلام شما باید دو نکته را بررسی کنید: یک زمان وارد کردن محصولات چه زمانی بوده و چه زمانی نرم افزار سایت را خزش کرده؟ و دو: محدودیتی از لحاظ ایندکس شدن در فایل robot.txt یا بخش‌های دیگر سئو سایت‌تان وجود ندارد؟
      آیا فقط برخی محصولات را بررسی کرده و برخی مانده یا یه سری خاص محصولات مثلا آنهایی که تگ خاصی را دارند خزش نشده اند؟

  2. zahra

    سلام اشتراک پرو ابزار رو چطور تهیه کنیم؟

    1. آژانس تبلیغاتی آبدین

      سلام همراه عزیز آبدین
      شما می‌تونید از سایت این نرم افزار، نسخه pro رو تهیه کنید.
      مبلغ هم به صورت سالانه ۱۴۹ پوند انگلیس هست.
      ما در خدمتتون هستیم تا این کار رو برای شما انجام بدیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *