از ناگفته‌های طراحی لوگو تا داستان خلق لوگوی آبدین

طراحی لوگوی آژانس دیجیتال مارکتینگ آبدین

در مقاله‌ی قبل از انتخاب نام آبدین و داستان پشت آن گفتیم؛ حالا می‌خواهیم بگوییم چرا آبدین را با این شکل و شمایل طراحی کردیم. روند طراحی لوگو معمولاً زمان‌بر و پر از چالش است. ما هم در مسیر رسیدن به لوگوی کنونی، از این موضوع بی‌نصیب نبودیم؛ اما در نهایت هم تجربه‌ای شگفت‌انگیز داشتیم، هم به نتیجه‌ی دلخواهمان رسیدیم.

ما می‌خواستیم مانند نام برندمان، جاودانگی را در لوگو هم نشان دهیم. پس شروع به جستجوی نشانه‌هایی کردیم که معرف جاودانگی بودند و به نشانه‌ی بی‌نهایت (∞) رسیدیم. این نشانه معروف و رایج است و علاوه بر کاربرد در حوزه‌هایی مثل طراحی جواهرات، تعدادی از برندهای ایرانی و غیرایرانی مثل بانک دی و coursera نیز در لوگوی خود از آن استفاده کرده‌اند.

ما از دو مسیر برای رسیدن به لوگوی دلخواهمان حرکت کردیم؛ یکی کلنجاررفتن با نشانه‌ی بی‌نهایت و دیگری کارکردن بر روی لوگوتایپ آبدین (abdin) بود. برای اینکه بی‌نهایت را خاصِ آبدین کنیم، لوگوتایپ را انتخاب کردیم و ∞ را از دل abdin بیرون کشیدیم.

در کنار طراحی لوگوتایپ، مسئله‌ی رنگ اهمیت زیادی برایمان داشت. گزینه‌هایی که پیش روی خود قرار دادیم، رنگ سبز، قرمز و آبی بود. در آخر رنگ آبی را انتخاب کردیم به چند دلیل؛ پیش‌زمینه‌ی ذهنی ما از تکنولوژی و دنیای دیجیتال، رنگ آبی بود و از طرفی با نظرسنجی از اعضای تیم متوجه شدیم همگی به‌اتفاق به رنگ آبی عکس‌العمل بهتری داشتیم. آبی با هویت ما که از اتفاقی همیشگی و مستمر دم می‌زند، تناسب خوبی دارد؛ مثل دریا و آسمان که پرقدرت اما آرام و صبور به زمین و موجوداتش زندگی می‌بخشند.

گرافیست تیم، لوگوتایپ را با فونت‌ها و در شکل‌های متنوعی اجرا کرد. هر مدل را با دلایلی رد یا قبول می‌کردیم تا در نهایت در مورد لوگوی کنونی به اتفاق نظر رسیدیم.

شما برای طراحی لوگوی برند شخصی یا کاری خود چه مسیری طی کردید؟ همین جا از تجربه‌های خود برای ما بگویید.

به اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *