۵ دلیل برای برونسپاری دیجیتال مارکتینگ

بسیاری از شرکت‌ها با این سؤال مواجه می‌شوند که آیا خودمان می‌توانیم کارهای دیجیتال مارکتینگ شرکت خود را انجام دهیم یا باید این کار را برعهده یک آژانس بازاریابی دیجیتال واگذار کنیم؟ پاسخ این سؤال بسیار ساده است. اگر شما به‌عنوان مدیر یک کسب‌وکار برای انجام هر کاری فردی متخصص را در نظر گرفته‌اید، می‌توانید خدمات دیجیتال مارکتینگ خود را به متخصص آن نیز واگذار کنید.

به طور کلی فضای دیجیتال مارکتینگ، دنیای خاص خود را دارد و آگاهی از همه عناصر آن کار دشواری است. چراکه دارای جنبه‌های مختلف، امکانات فراوان و خصوصیات متغیر زیادی است. همچنین تسلط بر همه این موارد کاری زمان‌بر و چالش‌برانگیز است.

سرمایه‌گذاری در یک استراتژی بازاریابی دیجیتال که به‌خوبی برنامه‌ریزی‌شده یک تصمیم هوشمندانه برای رشد شرکت شما است؛ بنابراین توصیه ما این است که بخشی از آن یا به‌صورت کامل این کار را به یک آژانس دیجیتال مارکتینگ واگذار کنید.

در ادامه این مطلب از وب‌سایت آژانس دیجیتال مارکتینگ آبدین با شما هستیم تا درمورد موضوع برون‌سپاری دیجیتال مارکتینگ و مزایای آن صحبت کنیم.

 

برونسپاری دیجیتال مارکتینگ
برونسپاری دیجیتال مارکتینگ

 

برونسپاری یک عمل تجاری برای استخدام فردی خارج از شرکت برای انجام خدمات و تولید کالاهایی است که قبلاً توسط کارمندان همان شرکت انجام می‌شد. دلیل اصلی برون سپاری، کاهش هزینه‌ها است و می‌تواند طیف گسترده‌ای از مشاغل را شامل شود؛ از حوزه پشتیبانی گرفته تا خدمات دفتری.

برون سپاری برای اولین بار در سال ۱۹۸۹ به عنوان یک استراتژی تجاری استفاده می‌شد و در طول دهه ۱۹۹۰ به بخشی جدایی‌ناپذیر از اقتصاد تجارت تبدیل شد. برونسپاری فواید زیادی برای کسب‌وکار شما دارد. اما خدمات و چالش‌های مربوط به خود را نیز به همراه دارد.

منظور از دیجیتال مارکتینگ یا همان بازاریابی آنلاین، هر نوع بازاریابی برای کالا یا خدمات است که به صورت آنلاین انجام می‌شود. در این روزها که اینترنت و تجارت آنلاین حرف اول را می‌زند، دیجیتال مارکتینگ برای هر کسب‌وکاری ضروری است.

از خدمات دیجیتال مارکتینگ هم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

برونسپاری دیجیتال مارکتینگ چیست؟

برون سپاری (Outsourcing) به زبان ساده بدین معنی است که شما برخی از وظایف کارکنان شرکت خود را به فرد دیگری در خارج از سازمان بسپارید و هزینه معینی به او پرداخت کنید. این کار ۲ مزیت اصلی دارد؛ صرفه‌جویی در هزینه و زمان.

حتماً می‌دانید که کسی که صاحب یک بیزینس است، زمان برایش اهمیت زیادی دارد. کسب‌وکار شما چه کوچک باشد و چه بزرگ، باز هم باید بتوانید از وقت خود بهترین استفاده را کنید تا مشتری‌های خود را از دست ندهید.

در این مواقع شما می‌توانید برخی از امور شرکت خود را به شخص ثالثی بسپارید. به طور مثال یک شرکت می‌تواند خدمات تولید محتوای سایت خود را به شخص دیگری خارج از آن شرکت بسپارد.

با انجام برونسپاری، مدیران شرکت‌ها می‌توانند زمان خود را صرف امور مهم‌تری کرده و از وقت خود استفاده بهینه‌تری کنند. درواقع شغل بازاریابی نوعی ارتباط صحیح و به‌موقع با مشتری است و دیجیتال مارکتینگ همان کار منتها در فضای اینترنت است.

برونسپاری دیجیتال مارکتینگ
برونسپاری دیجیتال مارکتینگ

مزایای برونسپاری دیجیتال مارکتینگ

مزایای برون سپاری با توجه به شرایط متفاوت است. اصلی‌ترین مزیت برونسپاری دیجیتال مارکتینگ، کاهش هزینه کارکنان است و این موضوع مهم که با این کار خیالتان بابت تأثیرگذاری زیاد و ریسک کم راحت است. آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ به‌صورت هدفمند و هوشمندانه تمامی خدمات بازاریابی آنلاین شما را بدون کمترین خطا انجام می‌دهند. طوری که چندبرابر سرمایه شما به کسب‌وکارتان برمی‌گردد.

مهم‌ترین مزایای برون سپاری اغلب شامل ۵ مورد زیر می‌شود:

۱- کاهش هزینه‌ها

زمانی که کار خود را به فرد متخصص می‌سپارید، مطمئن هستید که سرمایه خود را در جای درستی خرج کردید. زیرا راه‌اندازی و اجرای یک استراتژی بازاریابی آنلاین به مهارت‌های مختلفی نیاز دارد (به عنوان مثال SEO ، SEA ، SMM و …) اگر شما بخواهید متخصصان این کارها را در شرکت خود استخدام کنید، باید بگویم که ایجاد و مدیریت یک تیم دیجیتال مارکتینگ مستلزم صرف وقت و هزینه زیادی است.

با استفاده از یک آژانس دیجیتال مارکتینگ، می‌توانید در هر ساعت برای هر پروژه کارشناسی بدون قرارداد طولانی استخدام کنید.

۲- دسترسی به جدیدترین فناوری‌ها

ابزارهای پیشرفته بازاریابی اغلب هزینه‌بر هستند. یک آژانس دیجیتال مارکتینگ به ابزارهای ویژه‌ای دسترسی دارد که از جمله آنها می‌توان به تحقیقات گسترده، تجزیه و تحلیل و استراتژی سریع و دقیق و اجرای سریع‌تر اشاره کرد که از طریق آن‌ها می‌توان زودتر به اهداف تجاری دستیابی پیدا کرد. با برون سپاری، می‌توانید با صرف هزینه کم به این ابزارها دسترسی پیدا کنید.

برونسپاری دیجیتال مارکتینگ
برونسپاری دیجیتال مارکتینگ

۳- کارکردن با افراد با تجربه:

معمولاً آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ به دلیل انجام پروژه‌های مختلف و ارتباط با شرکت‌های متفاوت، تجربه بیشتری داشته و می‌توانند نظرات تخصصی‌تری درمورد کار ارائه دهند. شما با کارکردن با این افراد باتجربه می‌توانید در مسیر بهبود و رشد کسب‌وکار خود قدم بردارید.

برونسپاری دیجیتال مارکتینگ
برونسپاری دیجیتال مارکتینگ

۴- آشنایی با دیدگاه‌های جدید

اگر دقت کنید می‌بینید که دیدگاه همه افراد یک شرکت شبیه به هم و یک‌طرفه است. اما کسی که از بیرون به یک پروژه نگاه کند، به‌خصوص اگر فرد متخصص و باتجربه‌ای باشد، با دیدگاه جدید خود و ارائه نظرات کارشناسی شده می‌تواند در جهت رشد آن کسب‌وکار کمک کند.

۵. دانش و مهارت به‌روز

صنعت دیجیتال مارکتینگ همیشه پویا و در حال تغییر است. استراتژی‌هایی که در گذشته مؤثر بودند، ممکن است دیگر در حال حاضر تأثیرگذار نباشند؛ بنابراین کارشناسان دیجیتال مارکتینگ وقت زیادی را برای یادگیری مهارت‌های جدید و بهبود تکنیک‌ها و استراتژی‌های موجود صرف می‌کنند. یک آژانس بازاریابی آنلاین همیشه باید از به‌روزترین موضوعات اطلاع داشته باشد. بر این اساس برونسپاری دیجیتال مارکتینگ یک رویکرد کارآمد و به‌روز را تضمین می‌کند.

چه خدماتی را می‌توانید به آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ برون سپاری کنید؟

آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ با تیم متخصص و حرفه‌ای خود در زمینه‌های مختلفی می‌توانند به شما خدمت‌رسانی کنند. ازجمله این خدمات که می‌توانید از طریق برون سپاری دیجیتال مارکتینگ دریافت کنید، می‌توان موارد زیر را نام برد:

انجام مشاوره

معمولاً وقتی برای انجام خدمات برونسپاری دیجیتال مارکتینگ به سایت یک آژانس دیجیتال مارکتینگ مراجعه می‌کنید، باید با کارشناسان آن‌ها درمورد خدماتی قصد دریافت آن را دارید مشاوره انجام دهید. این مشاوره به‌صورت آنلاین، تلفنی یا حتی حضوری (و معمولاً رایگان) انجام می‌شود تا درمورد نحوه انجام کار صحبت شده و به توافق برسید.

برنامه‌ریزی

بعد از انجام توافقات، مراحل انجام خدمات شروع شده و مرحله اول آن تدوین یک برنامه جامع و کامل برای ارائه آن خدمات از سوی آژانس مربوطه است. برنامه‌ریزی در این مواقع موضوع بسیار مهمی است. چراکه در هر کاری با برنامه‌ریزی میزان موفقیت بالا خواهد رفت.

نظارت بر عملکرد

بعد از سپردن پروژه به آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ، کار آن‌ها به این زودی‌ها تمام نمی‌شود. چراکه وظیفه دارند تا پایان پروژه همراه شما بوده و بر نحوه اجرای برنامه‌های تنظیم شده نظارت کنند. آن‌ها در هر لحظه همراه شما هستند تا به‌محض بروز مشکل، درصدد رفع آن برآیند.

تولید محتوا

یکی از ارکان اصلی بازاریابی دیجیتال، تولید محتوا است. کسب‌وکارها از طریق بازاریابی محتوایی می‌توانند تجارت خود را گسترش داده و تبلیغات وسیع‌تری انجام دهند. آژانس‌های مخصوص دیجیتال مارکتینگ، انواع محتواها اعم از محتوای متنی، ویدئویی، پادکست یا فضای مجازی را برای تبلیغات برند شما در نظر می‌گیرند.

توسعه وب

مهم‌ترین چیز برای شروع یک کسب‌وکار آنلاین، ایجاد یک پلتفرم برای ارائه کالا یا خدمات است. شما در قدم اول باید سایت برند خود را ایجاد کنید. اما مسئله‌ای که وجود دارد این است که توسعه آن وب‌سایت کار شما نیست و باید متخصص آن کارهایش را انجام دهد. ازجمله خدماتی که برای توسعه وب‌سایت ارائه می‌شوند می‌توان به بهبود رتبه سایت در نتایج جستجو، خدمات تبلیغات در گوگل و ارائه تبلیغات آنلاین در سایت‌های پرمخاطب اشاره کرد.

تبلیغات شبکه‌های اجتماعی

شما از طریق برونسپاری دیجیتال مارکتینگ حتی می‌توانید امور مربوط به شبکه‌های اجتماعی برند خود را به دست متخصص آن کار بسپارید. شبکه‌هایی مثل اینستاگرام، توییتر، تلگرام یا فیسبوک هم جزو پلتفرم‌های مهم برای تبلیغ یک کسب‌وکار به شمار می‌آیند.

ایمیل مارکتینگ

آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ با کمک سیستم‌های هوشمند ارسال ایمیل، از راهکارهای ویژه خود برای جذب مخاطب به سمت کسب‌وکار شما استفاده می‌کنند. آن‌ها با استفاده از کمپین‌های ایمیل مارکتینگ، ایده‌هایی را ارائه می‌دهند که مستقیماً مخاطب را هدف قرار می‌دهد.

برونسپاری دیجیتال مارکتینگ
برونسپاری دیجیتال مارکتینگ

دلیل مخالفت بعضی‌ها با برونسپاری دیجیتال مارکتینگ چیست؟

بنابر استدلال برخی از مخالفان، این کار موجب از بین رفتن مشاغل داخلی به‌ویژه در بخش تولید می‌شود. اما حامیان برونسپاری می‌گویند که این موضوع باعث ایجاد انگیزه در مشاغل و شرکت‌ها برای اختصاص دادن منابع خود در جایی که بیشترین کارایی را دارد، می‌شود. در نهایت برونسپاری به حفظ ماهیت اقتصاد بازار آزاد در سطح جهانی کمک می‌کند.

همچنین برخی از افراد عقیده دارند که آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ به دلیل حجم زیاد مشتری، نظارت کمتری بر روی فعالیت‌ها دارند. اما باید گفت که این آژانس‌ها با انجام برنامه‌ریزی دقیق خود از هیچ‌کدام از مشتریان خود غافل نشده و بر همه فعالیت‌هایی که انجام می‌دهند، به‌خوبی نظارت می‌کنند.

برای استفاده بهینه از فرصت‌های دیجیتال مارکتینگ و رشد تجارت خود، برون سپاری به یک آژانس بازاریابی دیجیتال ایده خوبی است. بازاریابی شبکه‌ای از یک روش کاری روشن و نتیجه‌بخش برای کمک به مشتریان در جهت دستیابی به اهداف تجاری استفاده می‌کند.

 

اگر قصد دارید از برونسپاری دیجیتال مارکیتنگ اطلاعات بیشتری کسب کنید، مقاله زیر برای شما مفید خواهد بود:

investopedia

griddigitalmarketing

به اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *