تمام ریز جزئیات دریافت درگاه پرداخت اینترنتی + مقایسه

درگاه پرداخت اینترنتی چیست؟

درگاه پرداخت اینترنتی internet payment gateway، یک درگاه آنلاین است که در ایران بستر اصلی آن توسط بانک مرکزی فراهم می‌شود. دریافت درگاه پرداخت اینترنتی امکان گزارش‌گیری را برای صاحبان فروشگاه‌های اینترنتی فراهم می‌کند. درگاه پرداخت اینترنتی برای دارندگان کارت های بانکی این امکان را فراهم می‌کند تا بتوانند بدون نیاز به مراجعه حضوری، کالا و خدمات موردنظر خود را از طریق اینترنت خریداری و وجه آن را به‌صورت آنلاین پرداخت کنند.درگاه پرداخت انواع مختلفی مانند درگاه پرداخت ریالی، ارزی و حتی درگاه‌ پرداخت ارز دیجیتال هم دارد.

انواع درگاه پرداخت اینترنتی

درگاه پرداخت اینترنتی، دو نوع پرداخت واسط و مستقیم PSP دارد که فروشگاه‌های اینترنتی می‌توانند از هر دو نوع درگاه و یا یکی از آنها بهره ببرند.

بیشتر بخوانید : طراحی سایت فروشگاهی

درگاه پرداخت اینترنتی مستقیم

درگاه پرداخت اینترنتی مستقیم، از خود بانک دریافت می‌شود. برای کسب‌وکارهای اینترنتی نوپا که هنوز مجوز خاصی ندارند، دریافت درگاه پرداخت اینترنتی مستقیم راحت‌تر است.

مزایامعایب
کارمزد درگاه پرداخت ۰% استبرای دریافت درگاه پرداخت اینترنتی نیاز به اجاره‌نامه و یا سند ملکی رسمی از محل فعالیت سایت برای دریافت درگاه پرداخت
نمایش نام برند و سایت شما در صفحه پرداختاگر وب‌سایت در حوزه‌ای خاص فعالیت دارد برای دریافت درگاه پرداخت اینترنتی نیاز به مجوز از سازمان مربوطه است
پایداری درگاه بسیار بالا استدر برخی موارد برای دریافت درگاه پرداخت اینترنتی نیاز به کد نویسی اختصاصی برای اتصال درگاه به سایت است
تسویه‌حساب خودکار و روزانهبرای دریافت درگاه پرداخت اینترنتی، دارا بودن نماد اعتماد باید به نام صاحب حساب باشد
مزایا و معایب درگاه پرداخت اینترنتی مستقیم


ویژگی‌های یک درگاه پرداخت اینترنتی مستقیم چیست؟

درگاه پرداخت اینترنتی مستقیم به شما این امکان را می‌دهد که در هنگام خرید محصول به‌صورت مستقیم به یکی از بانک‌های عامل مثل ملت، ملی، پارسیان و … وصل شده و تراکنش خود را انجام دهید.

۱. واریز وجه‌های تراکنش‌های موفق انجام‌شده به‌صورت ریز و یا مجموع
۲. امکان ارائه سرویس استعلام لحظه‌ای تراکنش
۳. امکان گرفتن گزارش‌های مختلف مالی
۴. واریز همزمان مبلغ خرید به‌حساب
۵. ارائه خدمات پشتیبانی فنی آنلاین به پذیرنده
۶. ارائه اطلاعات مربوط به تراکنش‌های انجام‌شده از طریق وب‌سرویس

درگاه پرداخت اینترنتی

درگاه پرداخت اینترنتی واسط

درگاه پرداخت اینترنتی واسط یعنی خدمات درگاه پرداخت اینترنتی، از طریق سایت‌های واسط و تسهیلگر ارائه می‌شوند. برای دریافت درگاه پرداخت اینترنتی واسط، سایت فروشگاهی هیچ مکاتبه‌ی مستقیم با بانک‌ها نخواهد داشت.

مزایامعایب
برای دریافت درگاه پرداخت اینترنتی نیازی به ارائه اجاره‌نامه یا سند ملکی نداریدکارمزد ۰.۵ تا ۱ درصد برای هر تراکنش
برای دریافت درگاه پرداخت اینترنتی الزامی به داشتن نماد اعتماد الکترونیک نیستاگر به هر دلیلی سرور درگاه پرداخت واسط قطع شود، کاربران سایت قادر به پرداخت آنلاین نخواهند بود
شماره حساب شما می‌تواند از هر بانکی باشدپس از واریز پول توسط مشتری پول به حساب درگاه پرداخت واسط واریز شده و برای برداشت وجه باید درخواست تسویه حساب بدهید که فرایند تسویه حساب در درگاه‌های پرداخت واسط مختلف، متفاوت است
فرایند دریافت درگاه پرداخت اینترنتی سریع است –
هرگاه درگاه پرداخت یک بانک دچار کندی سرعت شود، از درگاه پرداخت بانک دیگری برای انجام تراکنش‌ها استفاده می‌نماید –
ارائه رایگان افزونه برای اتصال سیستم مدیریت محتوا وردپرس، جوملا، دروپال و یا… –
مزایا و معایب درگاه پرداخت اینترنتی واسط

بیشتر بخوانید : طراحی سایت فروشگاه اینترنتی، ۱۵ نمونه خارق‌العاده در دنیا

لازمه‌های راه‌اندازی درگاه پرداخت اینترنتی واسط چیست؟

اگر تصمیم به دریافت و راه‌اندازی درگاه پرداخت اینترنتی داشتید، مهم است که این موارد را مدنظر قرار دهید:

۱. بانک جامع افزونه‌ها

برای اتصال سایت به درگاه پرداخت نیاز به الحاق کدهایی به سایت است تا این فرایند انجام شود. اگر از وردپرس، جوملا، دروپال و یا سایر CMS های مطرح استفاده می‌کنید؛ معمولا افزونه و ماژول درگاه پرداخت از قبل وجود دارد.

۲. مستندات برنامه نویسی

برای آنکه اتصال اپلیکیشن و یا سایت خود را به درگاه پرداخت اینترنتی ممکن کنید، باید به داکیومنت کد نویسی برای آن درگاه دسترسی داشته باشید. سایت‌های مطرح معمولاً مستندات لازم برای برنامه‌نویسی و یا نمونه کدهای برنامه‌نویسی شده در زبان‌های مختلف را در سایت خود قرار می‌دهند.

۳. داشتن مجوز پرداخت یار

پیش از دریافت درگاه پرداخت اینترنتی، می‌توانید دارا بودن مجوز پرداخت یار را از طریق این لینک در سایت شاپرک بررسی کنید.

۴. بررسی فضای عمومی پیرامون درگاه پرداخت واسط

کافی است در خصوص بحث‌های مرتبط با درگاه‌های پرداخت اینترنتی در زمینه‌های مختلف، مانند سرعت تسویه حساب، نحوه پشتیبانی، پایداری و غیره را بررسی کنید.

۵. پشتیبانی

  • کیفیت پشتیبانی درگاه پرداخت از دو جهت مهم است.
  • اول. زمانی که پول از حساب مشتری کسر شده ولی به‌حساب شما واریز نشده.
  • دوم. زمانی که تسویه‌حساب با مشکل روبرو می‌شود و نیاز به پیگیری دارد.
امکان ارسال پیامک از طرف درگاه پرداخت اینترنتی
امکان ارسال پیامک از طرف درگاه پرداخت اینترنتی

توضیح ویژگی‌های هفت درگاه پرداخت اینترنتی پرکاربرد:

  1. درگاه پرداخت اینترنتی بیت پی: از ویژگی‌ها مثبت این درگاه سرعت فوق‌العاده بالا در تسویه‌حساب، پشتیبانی کاملاً حرفه‌ای و باحوصله، نرخ کارمزد مناسب برای هر تراکنش، وجود بخش تسویه‌حساب خودکار، وجود کیف پول و امکان تفکیک درآمد سایت‌های مختلف شما است.

۲. درگاه پرداخت اینترنتی زرین پال: یکی از قدیمی‌ترین درگاه پرداخت واسط ایران (با بیش از ده سال سابقه) است. از ویژگی‌های این درگاه پرداخت اینترنتی می‌توان به داشتن اپلیکیشن جامع برای گوشی‌های هوشمند، قابلیت پرداخت از طریق شبکه‌های اجتماعی با طرح “زرین لینک”، قابلیت پرداخت اختیاری و امکان تسهیم درآمد اشاره کرد.
از دیگر ویژگی‌های این درگاه پرداخت اینترنتی می‌توان به ارائه “زرین کارت” اشاره کرد. با داشتن این کارت، کارمزد تسویه‌حساب در روزهای عادی از ۱% به ۰.۵% کاهش می‌یابد و در روزهای سه شنبه، کارمزد ۰% محاسبه می‌شود.
از آنجایی که می‌توان میزان سطح دسترسی افراد به پنل را تعیین کرد؛ این درگاه پرداخت اینترنتی مناسب برای کسب‌وکارهایی است که شراکتی هستند.                                  

۳. درگاه پرداخت اینترنتی آیدی پی: از خدماتی که این درگاه پرداخت اینترنتی در اختیار کاربران قرار می‌دهد؛ می‌توان به ارائه QR Code جهت اسکن توسط موبایل و ورود سریع به درگاه پرداخت شخصی شما، امکان استفاده توسط کسب‌وکارهای اینترنتی، تبدیل شماره کارت و یا شماره شبا طولانی شما به یک آی‌دی و آدرس اینترنتی کوچک و ارسال پیامک به پرداخت‌کننده و دریافت‌کننده وجه اشاره کرد.
کارمزد درگاه پرداخت شخصی ۵۰۰ تومان از هر تراکنش و کارمزد درگاه پرداخت سایت ۱% تا سقف ۱۵۰۰ تومان است.
امکان ایجاد فروشگاه آنلاین در بستر آی‌دی پی، وجود سیستم کسب درآمد از معرفی، عدم نیاز به ثبت‌نام پرداخت‌کننده، داشتن اپلیکیشن اندروید و IOS، تسویه‌حساب خودکار نیز از دیگر خدمات درگاه پرداخت اینترنتی آیدی پی است.

۴. درگاه پرداخت اینترنتی وندار: در وندار کارمزدها کمی متفاوت است و کارمزد درگاه پرداخت اختصاصی ۱% و تا سقف ۴۰۰۰ تومان و کارمزد درگاه پرداخت حق اشتراک خودکار، ۲% و تا سقف ۲۰۰۰ تومان است. از خدمات این درگاه پرداخت می‌توان از قابلیت برداشت خودکار از حساب مشتری هم نام برد.

۵. درگاه پرداخت اینترنتی پی پینگ: درگاه پرداخت اینترنتی پی پینگ دارای مجوز “پرداخت یار” از بانک مرکزی است. این درگاه پرداخت اینترنتی امکان ارائه لینک برای هر محصول که شامل تصویر، تعداد موجودی و جزئیات دیگر است را به شما ارائه می‌دهد. از دیگر خدمات این درگاه پرداخت اینترنتی می‌توان به امکان فعال‌سازی قابلیت ارسال پیامک و ایمیل به مشتریان، امکان تعریف QR Code برای انتقال سریع افراد به درگاه پرداخت، قابلیت تعریف کد تخفیف ، امکان مشاهده گزارش جامع فروش در پنل مدیریت و درگاه پرداخت برای اینستاگرام و حتی فروشگاه‌های فیزیکی اشاره کرد.

۶. درگاه پرداخت اینترنتی آپ: خدمات این درگاه پرداخت اینترنتی به شرح زیر است:
ارائه گزارش‌های متنوع پرداخت، به‌صورت شخصی‌سازی‌شده و آنلاین، امکان استرداد گروهی مبالغ به خریداران (Refund)، ارائه خدمات کاملاً رایگان به کلیه پذیرندگان، ارائه خدمات تسهیم وجوه، ارسال ایمیل و پیامک نتیجه تراکنش در صورت درخواست کاربر و … .

۷. درگاه پرداخت اینترنتی سداد: ویژگی‌های درگاه پرداخت اینترنتی سداد عبارتند از؛ راه‌اندازی چندین درگاه برای هر کسب‌وکار، قابلیت تعریف چند شماره شبا برای هر پذیرنده ، تسهیم آنی مبالغ پرداختی مشتریان بین حساب‌های هر پذیرنده، پرداخت قبوض، ذخیره شماره کارت‌های پرکاربرد مشتریان، تخصیص شناسه به هر پرداخت، پرداخت درون برنامه‌ای در اپلیکیشن‌ها، استرداد وجه خرید (Refund) از دو مسیر شتابی و شاپرکی، پرداخت مستمر خریدهای تکراری و درگاه پرداخت درون برنامه‌ای.

آژانس دیجیتال مارکتینگ آبدین آماده کمک به شما برای دریافت درگاه پرداخت اینترنتی است، فقط کافی‌ست تماس بگیرید.

به اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *