۱۵ تا از رایج ترین روش های تولید محتوا در اینستاگرام فارسی و ایرانی

این روزها اینستاگرام به عنوان یکی از مهم‌ترین و پرمخاطب‌ترین شبکه‌های اجتماعی در سراسر دنیا شناخته می‌شود. این موضوع و انواع روش تولید محتوا در اینستاگرام در رابطه با کشور ما نیز به شکل گسترده‌ای دیده می‌شود. امروزه محتوای بسیار متفاوت و متنوعی در اینستاگرام‌های ایرانی تولید می‌شود که هر کدام به فراخور فرهنگ، موقعیت سیاسی و… بازدیدهایی را پیدا می‌کنند. در این مطلب با شما هستیم تا به موضوع معرفی ۱۵ تا از بهترین روش تولید محتوا در اینستاگرام‌های ایرانی بپردازیم.

پست‌های آموزشی در اینستاگرام ایرانی

پست‌های آموزشی که در اینستاگرام‌های ایرانی به اشتراک گذاشته می‌شوند معمولاً در محتواهای متفاوتی دیده می‌شوند. در ادامه به بررسی برخی از آنها می‌پردازیم.

آموزش اصولی مارکتینگ

از آنجایی که درصد زیادی از افرادی که به عنوان کاربر در اینستاگرام فعالیت می‌کنند، خود به دنبال کسب و کار و فعالیت پررنگی در اینستاگرام هستند، درصد بالایی از صفحات آموزشی اینستاگرام در محور تولید محتوا و همین‌طور رازهای مارکتینگ مشغول فعالیت هستند.

آموزش‌های روزمره

این نوع از صفحات معمولاً طرفداران متوسط و عام‌تری دارند و به همین دلیل نیز معمولاً فالوورهای بسیاری دارند و پست‌هایشان نیز در درصد بالایی به اشتراک گذاشته می‌شود. بسیاری از این پست‌های آموزشی مربوط به مسائل روزمره زندگی همچون تغذیه، بیماری‌های روزمره و یا مسائل عمومی زندگی هستند و غالباً نیز مبنای علمی ندارند.

آموزش‌های تخصصی کسب و کارها

یکی از مهم‌ترین ترفندهایی که کسب و کارهای متفاوت می‌توانند در تولید محتوای خود به کار بگیرند انتشار پست‌های آموزشی مربوط به کسب و کار خودشان است. این یعنی اگر فردی در حوزه طراحی دکوراسیون و یا فروش وسایل منزل فعالیت دارد، پست‌های آموزشی در این حوزه می‌گذارد تا مخاطبان را بیشتر با آن آشنا کند.

آموزش در حوزه‌های متنوع

بسیاری از کسانی که به صورت تخصصی در زمینه‌های مخصوص به خودشان فعالیت می‌کرده‌اند، امروزه با همه‌گیر شدن استفاده از اینستاگرام، به تولید محتوا در زمینه تخصصی خود پرداخته‌اند. این محتواها با توجه به حوزه‌های تخصصی این افراد به دسته‌های متفاوتی همچون آموزش آشپزی، کارهای هنری، موسیقی، آرایشی و… تقسیم می‌شوند.

محتواهای خبری

صفحات خبررسانی ایرانی نیز در شبکه اجتماعی اینستاگرام، طرفداران بسیاری از همه اقشار جامعه با هر سن و سال و موقعیت اجتماعی دارد. این خبرگزاری‌ها به عنوان موثق‌ترین محتواهای تولیدی یک مورد از روش تولید محتوا در اینستاگرام را شامل می‌شوند.

محتواهای حواشی اینستاگرام

حواشی اینستاگرام نیز دنیای وسیع و گسترده‌ای را شامل می‌شوند و از آنجایی که اصولاً موضوعاتی که به هر دلیلی در حوزه حواشی قرار می‌گیرند در کشور ما با اقبال خوبی رو به رو هستند، این نوع از صفحات نیز فالوورهای بسیاری پیدا می‌کنند.

حواشی سینمایی و اخبار زرد

برخی از محتواهای اینستاگرامی ایرانی که در این شبکه اجتماعی به اشتراک گذاشته می‌شوند مربوط به دنیای سوپراستارها و سینمایی‌ها هستند. این محتواها از اخبار مربوط به زندگی شخصی و یا فعالیت‌های بازیگران و خوانندگان گرفته تا انتشار محتواهای خود این افراد را شامل می‌شوند. باید بگوییم که چنین محتواهایی نیز معمولاً لایک بسیاری می‌گیرند!

حواشی و اخبار سیاسی و اقتصادی

از آنجایی که اخبار سیاسی و اتفاقات اقتصادی در همه جای دنیا طرفداران بسیاری دارد، وضعیت سیاسی و اقتصادی ایران نیز از این موضوع مستثنی نیست. به همین دلیل نیز یکی از مهم‌ترین محتواهای موجود در اینستاگرام‌های ایرانی تحلیل و بررسی اخبار سیاسی و اقتصادی است که گاها با ایجاد حواشی و بزرگ‌نمایی‌هایی نیز همراه است.

اینفلوئنسرهای ایرانی

این روزها دنیای اینفلوئنسرهای ایرانی نیز با رونق بسیار خوبی مواجه شده است. این افراد که در دسته‌بندی‌های بسیار متنوعی قرار می‌گیرند محتواهای کاملاً متفاوت و متنوعی را به مخاطبین خود ارائه می‌دهند.

اینفلوئنسرهای سبک زندگی

این افراد که با عنوان اینفلوئنسر و یا همان اینستاگرامر فعالیت می‌کنند در رابطه با اتفاق‌ها و رخدادهای روزانه زندگی‌شان با مخاطبین خود در ارتباط هستند. به همین دلیل نیز معمولاً محتواهای آنها خانوادگی بوده و یا بسته به شرایطی که دارند مشخص می‌شود. برای مثال بیشتر فالوورهای اینفلوئنسری که یک فرزند کوچک دارد مادرانی هستند که از تجربیات و همین‌طور تبلیغات این اینفلوئنسر در حوزه تربیت فرزند کمک می‌گیرند. انواع روش‌های تبلیغات و افیلیت نیز در این صفحات به خوبی پیش می‌رود.

اینفلوئنسرهای کمدین

این نوع از اینفلوئنسرها با ساخت و انتشار ویدیوهای کمدی، محتواهای طنزی را در این شبکه اجتماعی تولید می‌کنند که با استقبال بسیار خوبی نیز رو به رو می‌شود. انواع روش‌های تبلیغات و افیلیت نیز در این صفحات به خوبی پیش می‌رود.

محتواهای شرکتی اینستاگرام

بسیاری از کسب و کارها نیز با توجه به شغل خود، محتواهایی اعم از محتواهای تبلیغاتی، معرفی، آموزشی و… را در صفحه اینستاگرام خود تولید می‌کنند. این شرکت‌ها نیز به اندازه تمام کسب و کارهای موجود در دنیای امروزی، تنوع دارند و به همین دلیل نیز قطعاً محتواهای تولیدی‌شان نیز با تنوع بسیار زیادی رو به رو است.

محتواهای پزشکی

محتواهای پزشکی نیز روش تولید محتوا در اینستاگرام است که بسیار هم دیده می‌شود. غالباً این صفحات به شکل خاص مربوط به پزشکان مختلفی است که هر کدام با توجه به حوزه فعالیت خود، محتواهایی کاربردی و تخصصی را همراه با تبلیغاتی برای خودشان تولید و منتشر می‌کنند.

محتواهای ادبی

ادبیات و کتاب نیز بخش مهمی از فرهنگ ایرانیان را شکل می‌دهد و به همین دلیل نیز روش تولید محتوا در اینستاگرام مربوط به شعر و کتاب از اهمیت بالایی برخوردار است. از صفحات معرفی کتاب و ترویج کتاب‌خوانی گرفته تا محتواهای نقل شده از شاعران ایران و جهان همه در این دسته از محتواها قرار می‌گیرند

محتواهای روانشناسی اینستاگرام

یکی از محتواهای پرطرفدار اینستاگرام، محتواهایی مربوط به روان‌شناسی و بهبود فردی است. این صفحات نیز از تنوع بالایی برخوردارند. معمولاً افراد بسیاری در حوزه‌های روان‌شناسی، قانون جذب، خودباوری و… در چنین صفحاتی مشغول به فعالیت و در بسیاری از شرایط، درآمدزایی هستند.

محتواهای فیلم و سریال

از آنجایی که سینما و تلویزیون از مهم‌ترین رسانه‌ها هستند، محتواهای تولید مربوط به این زمینه‌ها نیز طرفداران بسیاری دارند. این نوع از محتواها بیشتر جنبه خبری از وضعیت سینما و تلویزیون داشته و جدیدترین اخبار سینمایی را نیز انتشار می‌دهد. این نوع از صفحات تنوع بسیار زیادی دارند و برخی کاملاً موثق هستند و برخی دیگر نیز چندان قابل‌اعتماد نخواهند بود.

محتواهای سرگرمی

این نوع از صفحات با انتشار محتواهای طنز و سرگرمی جایگاه خوبی را در اینستاگرام پیدا کرده‌اند. معمولاً انواع تصاویر و یا ویدیوهای کمدی و همین‌طور وایرال شده ایرانی در چنین صفحاتی به اشتراک گذاشته می‌شوند.

به اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *