سئو سایت فروشگاهی | رتبه ۱ فروشگاه های آنلاین باش

سئو سایت فروشگاهی

دیگر همه ما به خوبی می‌دانیم که سئو سایت فروشگاهی تا چه اندازه می‌تواند در افزایش شانس دیده شدن و به دنبال آن افزایش فروش، تأثیرگذار باشد. به همین دلیل لازم است که آن را بسیار جدی گرفته و به صورت تخصصی و دقیق پیش بگیرید. یک راه عالی برای شما که یک سایت فروشگاهی دارید، این است که ابزارهای سئو را در سیستم فروش خود داشته باشید. با این حال، اگر چنین چیزی ندارید، می‌توانید این نکات را برای افزایش دسترسی و فروش خود دنبال کنید. ما نیز به این مناسبت، در این مطلب از وب‌سایت آژانس دیجیتال مارکتینگ آبدین با شما هستیم تا به طور مفصل به موضوع سئو سایت فروشگاهی بپردازیم.

اهمیت سئو در ابزارهای جستجو

بهینه‌سازی موتورهای جستجو یا سئو سایت فروشگاهی اقدامی‌است که باعث می‌شود وب‌سایت شما در نتایج موتورهای جستجو رتبه بالاتری داشته باشد. اهمیت سئو برای فروشگاه‌ها بسیار زیاد است. زیرا طبق تحقیقات اخیر، تقریباً ۸۰٪ از خریداران  قبل از خرید، تحقیقات آنلاین انجام می‌دهند و ۷۰٪ از مصرف‌کنندگان روی لینک‌هایی که در صفحه اول گوگل قرار دارد کلیک می‌کنند. 

این بدان معناست که وقتی وب‌سایت شما در صفحه نتایج، رتبه‌بندی خوبی داشته باشد، در نتیجه به مشتریان بیشتری دسترسی پیدا کرده و فروش خود را افزایش خواهید داد.

سئو سایت فروشگاهی اغلب یک فرآیند طولانی و زمان‌بر است که شامل بهینه‌سازی عناصر سایت برای افزایش شانس و رتبه‌بندی بالا در موتورهای جستجو است. وب‌سایت شما ممکن است صدها محصول را برای فروش ارائه دهد؛ اما با این حال هم، مصرف‌کنندگان به صفحات شما وارد نشوند.

 آن‌ها به دنبال یک محصول خاص با صفات، طراحی، رنگ و شکل  مورد نظر خود هستند. بسیار مهم است که محصولات خود را با این ویژگی‌های پرتکرار بهینه‌سازی کنید و در موتورهای جستجو رتبه‌بندی بالایی بگیرید. 

چگونه و از چه راه‌هایی می‌توان رتبه بالاتری در گوگل دریافت کرد؟ در اینجا، ما برخی از روش‌های مفید و کلیدی که می‌توانید با استفاده از آن‌ها یک وب‌سایت بهینه شده بدست آورید، مورد بحث قرار داده‌ایم.

سئو سایت فروشگاهی
انتخاب کلمه کلیدی

انتخاب کلمات کلیدی مناسب

فرقی نمی‌کند که سئو سایت شما مربوط به چه حوزه و یا پلتفرمی باشد. سئو سایت فروشگاهی هم مثل تمامی وب‌سایت‌های دیگر به کی‌وردهای مناسبی احتیاج دارد که برای انتخاب و بررسی آن‌ها باید زمان و دقت بالایی را به کار بگیرید. برای این کار هم بهتر است که به سراغ کلماتی بروید که در حوزه کاری شما و محصولات و خدماتی که ارائه می‌دهید به وفور جستجو می‌شوند و شانس دیده شدن شما را افزایش می‌دهند.

برای این کار لازم است که با هوشیاری بالا، کلمات کلیدی مناسبی را انتخاب کرده و روی آن‌ها کار کنید. به همین دلیل هم راه‌های مختلفی پیش رویتان قرار می‌گیرند که از میان آن‌ها می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • پیشنهادات گوگل
  • تحلیل کلمات کلیدی رقبا
  • استفاده از ابزارهای مختلفی مثل Google keyword planner، Ahref، Kwfinder و…

یادتان باشد که تنها، انتخاب کلمات کلیدی مهم نیست، بلکه نحوه استفاده از آن‌ها نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و می‌تواند تأثیر بسیار زیادی در سئو سایت فروشگاهی شما داشته باشد.

مراحل کامل سئو سایت فروشگاهی
ساختار سئو

ساختار سئو سایت فروشگاهی

انتخاب یک ساختار مناسب برای سئو سایت فروشگاهی نیز بخش مهم و البته گسترده‌ای است که تأثیر بسیار زیادی در سئو سایت شما خواهد داشت. بعد از آنکه در رابطه با کلمات کلیدی‌تان تحقیق کرده و آن‌ها را انتخاب کردید باید به دنبال یک ساختار مناسب برای سئو سایت خود باشید. این کار باعث می‌شود که صفحات به صورت بهتر و مناسب‌تری در دسترس کاربران قرار بگیرند.

به طور کلی برای ساختار سئو سایت فروشگاهی دو قاعده و اصل کلی مطرح می‌شود:

  • ساختار سایت شما باید کاملاً ساده باشد
  • اصولاً هیچ صفحه‌ای نباید بیشتر از سه کلیک از صفحه‌های دیگر فاصله داشته باشد.

۱- اهمیت صفحه اصلی

قبل از هر چیز باید بدانید که صفحه اصلی سایت شما، به عنوان قوی‌ترین و همین‌طور معتبرترین صفحه از وب‌سایت شما شناخته می‌شود. اصولاً مسئله لینک سازی داخلی که از یک صفحه به صفحه دیگر انجام می‌گیرد، مسئله بسیار مهمی است که می‌تواند اعتبار و همین‌طور قدرت صفحه مبدأ را به مقصدها نیز انتقال دهد.

۲- دسته بندی دقیق

شما می‌توانید با مشخص کردن دسته‌بندی‌های دقیق و متفاوت برای سایت خود، آن را منسجم‌تر کرده و معماری اطلاعات خود را نیز به شکل درست و اصولی تعریف کنید.

۳- برچسب مناسب

در این میان، انتخاب برچسب‌های درست، مرتبط و همین‌طور سئو شده نیز می‌توان مسئله بسیار مؤثری در بهبود سئو سایت فروشگاهی شما باشد.

سعی کنید با شنیدن پادکست سئو اطلاعات خود را افزایش دهید و موارد مهم تکنیک سئو در سال ۲۰۲۱ را بشناسید.

وبلاگ سایت فروشگاهی
وبلاگ سایت فروشگاهی

استفاده از بخش وبلاگ

علاوه بر تمامی مواردی که ذکر کردیم باید بگوییم که با طراحی بخش وبلاگ و همین‌طور تولید محتواهای کاربردی و باکیفیت، می‌توانید ارزش صفحات دیگر را نیز افزایش داده و آن‌ها را به محصولات و همین‌طور به دسته‌بندی‌ها لینک سازی نمایید. این کار، سیاستی است که می‌تواند جایگاه سئو سایت فروشگاهی شما را رشد دهد.

بهینه‌سازی سئو داخلی

برای آنکه سئوی داخلی وب‌سایت خود را بهینه‌سازی نمایید موارد بسیاری وجود دارد که پیش روی شما قرار می‌گیرد. برای مثال شما می‌توانید URL خود را بهینه‌سازی نمایید. یادتان باشد که URL صفحات شما باید کوتاه و همین‌طور شامل کلمات کلیدی اصلی باشد.

در کنار این سعی کنید که تیتر اصلی و همین‌طور توضیحات متا را نیز بهینه‌سازی نمایید. معمولاً بسیاری از افراد در وب‌سایت‌های فروشگاهی خود، این موارد را به صورت یکسان در صفحات مختلف مشخص می‌کنند، در صورتی که لازم است تیتر و همین‌طور توضیحات متای هر صفحه نسبت به دیگری کاملاً منحصر به فرد باشد.

مخاطبان هدف خود را مشخص کنید.

مهم نیست که سایت فروشگاهی شما چه صنعتی را مورد هدف قرار می‌دهد. مخاطبان هدف که محتوای شما را می‌خوانند، شناسایی کرده و آن‌ها را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهید. درک اینکه مخاطبان شما چه کسانی هستند و می‌خواهید وقتی روی لینک شما کلیک می‌کنند چه کاری انجام شود، به شما در استراتژی سئو سایت فروشگاهی کمک می‌کند.

پرسونای خریدار روشی موثر برای هدف قرار دادن مخاطبان با استفاده از رفتارهای خرید، جمعیت‌شناسی و روان‌شناسی است. با این آگاهی، شما می‌توانید محتوای دستوری صحیح و دقیقی را تولید کنید که تعداد بیشتری از افراد روی آن کلیک می‌کنند.

 افزودن تصاویر بصری

موتورهای جستجو مانند گوگل برای برخی از کلمات کلیدی مربوط به تصاویر ارزش قائل هستند. تصاویر و ویدئوها از رایج‌ترین عناصر بصری هستند که در صفحه نتایج موتور جستجو ظاهر می‌شوند. برای دستیابی به یک نقطه مطلوب در سئو سایت فروشگاهی باید گرافیک‌های خلاقانه طراحی کنید. از عکس‌ها و فیلم‌های جذاب استفاده کنید و متن جایگزین یا alt را به هر عنصر بصری اضافه کنید.

متن Alt یک عامل اصلی است که با استفاده از کلمات کلیدی تعیین می‌کند آیا تصویر یا ویدیوی شما در صفحه جستجو ظاهر می‌شود یا خیر و میزان نمایش آن چقدر است. متن Alt برای خوانندگان صفحه نیز مهم است، به طوری که تجربه مثبتی از مصرف محتوا در وب‌سایت شما پیدا خواهند کرد.

نتیجه گیری

اینکه در حال راه‌اندازی یک محصول جدید هستید، یا در حال ایجاد یک وبسایت فروشگاهی تفاوتی ندارد. هنگام تلاش برای فروش بیشتر، همیشه یک چالش بزرگ دارید که باید آن را حل کنید: چگونه می‌توان کاری کرد تا مشتریان فروشگاه شما را پیدا کنند؟ افرادی که به دنبال محصولاتی مانند شما هستند بیشتر امکان دارد که فروشگاه اینترنتی شما را در موتور جستجو پیدا کنند. بنابراین احتمال خرید آن‌ها بیشتر است. شما می‌توانید از بهینه‌سازی موتورهای جستجو (SEO) برای بهبود رتبه فروشگاه خود و کمک به مشتریان استفاده کنید.

به اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *