صفحه لینکدین شرکتی؛ چگونه بسازیم و بهینه‌سازی کنیم؟

ساخت صفحه لینکدین شرکتی

در فضای دیجیتال‌محور امروز، بیشتر کسب‌وکارها نسبت به اهمیت رسانه‌های اجتماعی و برد و نفوذی که در اختیار آن‌ها قرار می‌دهند، آگاه هستند.

بسترهای رسانه‌های اجتماعی به کسب‌وکارها امکان برقراری ارتباط با مشتریان در شرایط ویژه و برجسته‌کردن محصولات و خدمات را می‌دهند و حتی دریافت تصویر واقعی از انتظارات، خواسته‌ها و نیازهای مشتریان را مقدور می‌سازند.

قطعاً شبکه اجتماعی لینکدین هم از این قاعده مستثنی نیست.

این شبکه اشتغال‌محور، فضایی حرفه‌ای برای بسیاری از عملیات تجاری از جمله استخدام نیرو، ارتباطات درون سازمانی و همچنین تبادل اطلاعات، رویدادها و موارد بیشتر را برای گروه‌های مرتبط با صنعت مهیا می‌سازد.

با این حال، اگر مشتری ابتدا نتواند در وهله اول کسب‌وکار را بیابد، تمام این مزایا بی‌معنی خواهد بود.

یا اگر اطلاعات کافی در بخش پروفایل (مشخصات) وجود نداشته و کاربر انگیزه‌ای برای ادامه نداشته باشد یا نتواند اطلاعاتی را کسب کند که نیاز به دانستن آن‌ها در مورد شرکت است، آنگاه ارسال پیام واقعاً بی‌ارزش خواهد بود.

نداشتن پروفایل لینکدین از چند جهت به کسب‌وکار شما به‌صورت بالقوه لطمه وارد خواهد کرد.

اما مهم‌ترین دلیل برای برخورداری از پروفایل لینکدین، پتانسیلی است که برای جذب مشتریان بالقوه تجاری، همکاری‌های مشترک و فرصت‌هایی ایجاد می‌کند که ممکن است در جاهای دیگری نصیب برندها نشود.

ساخت صفحه لینکدین شرکت

نخستین گام، اطمینان حاصل کردن از دیده‌شدن ارگانیک پروفایل لینکدین شماست، نه‌تنها روی بستر لینکدین بلکه از طریق جستجوی ارگانیک و سایر ابزاری که باعث جذب ترافیک و مهم‌تر از آن جذب تعامل و ارتباط می‌شود.

کار را با ایجاد صفحه شرکت خود شروع کنید؛ البته اگر قبلاً این کار را انجام نداده‌اید.

  • گزینه Work را که در سمت راست تصویر پروفایل شما در گوشه راست بالای پنجره قرار دارد انتخاب کنید.

ساخت صفحه لینکدین تجاری

  • به انتهای فهرست بیایید تا به ردیف Create a Company Page برسید.

ساخت لینکدین شرکتی

  • برای ایجاد صفحه باید نوع صفحه خود را بر مبنای کسب‌وکاری که دارید انتخاب کنید.

ایجاد صفحه لینکدین شرکتی

  • سپس شروع به پرکردن قسمت‌های مهم مربوط به هویت صفحه، اطلاعات شرکت و همچنین اطلاعات پروفایل کنید.

حتماً نام صفحه، نام رسمی کسب‌وکار شما باشد که در تمام پروفایل‌های آنلاین دیگر هم از این اسم استفاده کرده‌اید.

چنین اقدامی باعث می‌شود که صفحه به‌عنوان افزونه رسمی شرکت در گوگل و سایر موتورهای جستجو ساخته و نمایه‌سازی شود.

در صورتی که نام دقیق کسب‌وکارتان در لینکدین موجود نیست، برای آدرس لینکدین یا URL عمومی آن از نامی که مرتبط با نام صفحه است استفاده کنید. البته ابتدا نام رسمی را امتحان کنید و اگر موجود نبود، سراغ گزینه اشاره‌شده بروید.

اطمینان حاصل کنید که اطلاعات شرکت، دقیق باشند؛ به‌ویژه نوع صنعتی که در آن فعالیت می‌کند. تمام اطلاعات ورودی در دیده‌شدن صفحه مؤثر هستند.

برای اطلاعات پروفایل حتماً از لوگویی استفاده کنید که مرتبط با برند است، ترجیحاً لوگوی رسمی شرکت که در سراسر وب نشانه شرکت است.

بخوانید: از ناگفته‌های طراحی لوگو تا داستان خلق لوگوی آبدین

لوگو باید شفاف بوده و اندازه مشخص توصیه‌شده از سوی لینکدین را که ۳۰۰ x 300px و یکی از فرمت های JPG، JPEG یا PNG است، دارا باشد.

از همین لوگو باید برای پروفایل تمام رسانه‌های اجتماعی و پروفایل تجاری در سراسر وب استفاده شود.

برای شعار تبلیغاتی، از شعار تاییدشده برند که بیانگر خلاصه کسب‌وکار است و باعث جذب کاربر برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آن و اعتماد بالقوه به آن می‌شود، استفاده کنید.

همچنین توصیه می‌شود که در صورت امکان از کلید‌واژه‌ها در شعار استفاده کنید؛ اما باید این کار طبیعی جلوه کند و علت استفاده از کلیدواژه‌ها به دلایل سئو نباشد.

همچنین باید به‌عنوان آخرین مرحله، مربع تأیید را علامت بزنید تا تأیید کنید که دارای اختیار به نمایندگی از برند برای ایجاد صفحه آن هستید.

سپس روی گزینه Create page کلیک کنید و پس از آن به مرحله بالاتر خواهید رفت و می‌توانید شروع به توسعه و گسترش صفحه کنید.

توسعه صفحه لینکدین شرکتی

توسعه و گسترش صفحه در لینکدین و سایر بسترها معمولاً مورد بی‌توجهی قرار می‌گیرد؛ اما نباید این‌گونه باشد.

پروفایلی بهینه است که کامل باشد.

لینکدین به‌صراحت اعلام کرده که پروفایل‌های شرکتی کامل، بازدیدهای بیشتری را به خود اختصاص می‌دهند، در واقع سی درصد بیشتر در هفته.

آمار نسبتاً مشابهی در مورد بسترهای سایر رسانه‌های اجتماعی هم صادق است.

همچنین لینکدین کامل کردن پروفایل را آسان کرده است.

علاوه بر در نظر گرفتن فرآیند مرحله به مرحله برای کامل‌کردن پروفایل، همچنین یک چک‌لیست نیز ارائه می‌دهد که روی کنتور تکمیل (completion meter) قابل‌مشاهده است.

نحوه ساخت لینکدین تجاری

«کنتور تکمیل» که نام ابتکاری لینکدین است از داشبورد مدیر که به‌صورت رسمی Page’s Admin View نامیده می‌شود تا زمانی که صفحه صد در صد کامل شده باشد، در دسترس مدیر یا ادمین صفحه خواهد بود.

صفحه، زمانی کامل می‌شود که تمام موارد ذیل در چک‌لیست تکمیل شده و تیک خورده باشند:

  • صنعت
  • اندازه شرکت
  • URL وبسایت
  • شرح
  • لوگو
  • نشانی
  • دکمه سفارشی
  • نخستین پست شما
  • هشتگ‌ها

با حرکت به سمت پایین چک‌لیست به ردیف شرح یا description می‌رسید که باید آن را تکمیل کنید.

حتی لینکدین توصیه می‌کند که از کلیدواژه‌ها برای دیده‌شدن بهتر در این قسمت استفاده کنید.

به‌عنوان نمونه، اگر کسب‌وکار شما فروش خودرو است، شرح‌تان باید شامل کلیدواژه‌هایی چون «خودرو»، «وسیله‌نقلیه» و نام خودروی پرچم‌دار برندی باشد که عرضه می‌کنید. اگر محصولات بیش از یک برند را می‌فروشید، می‌توانید از چند خودرو پرچم‌دار نام ببرید.

علاوه بر لوگوی صفحه که قبلاً در مورد آن توضیح دادیم، به تصویر جلد نیز برای بهینه‌کردن پروفایل برند نیاز است. این تصویر باید ۱,۱۲۸px x 191px و در قالب یکی از فرمت‌های JPG، JPEG یا PNG باشد.

تصویر جلد انعطاف بیشتری در مقایسه با لوگو دارد؛ پس یک شیوه خلاقانه برای به تصویر کشیدن کسب‌وکار خود بیابید که به‌صورت بالقوه بتواند در برداشت اول، روی افراد متعددی تأثیر بگذارد و توصیف‌کننده کارکرد برند یا آن چیزی باشد که نمایش می‌دهد.

مانند هر پروفایل تجاری آنلاین، موقعیت مکانی کسب‌وکار نیز مهم است؛ به‌ویژه برای کسب‌وکارهایی که وجود فیزیکی دارند و مردم باید به آن‌ها مراجعه کنند.

در این‌جا نیز سازگاری و انطباق بسیار اهمیت دارد؛ مانند سایر بخش‌های الزامی پروفایل.

ابزار دکمه سفارشی حاوی پنچ call-to-action متفاوت برای انتخاب است:

  • بازدید از وبسایت (پیش‌فرض)
  • تماس با ما
  • یادگیری بیشتر
  • ثبت‌نام (Register)
  • عضو شدن (Sign up)

دکمه فراخوان لینکدین شرکتی

شما البته می‌توانید تعیین کنید که مقصد دکمه فراخوان کجا باشد که برای این کار باید مقصد URL را برای هر گزینه مشخص کنید و گزینه خاموش کردن کامل دکمه سفارشی در گوشه سمت راست وجود دارد.

و نکته آخر اینکه قبل از انتشار نخستین پست خود جهت تکمیل چک‌لیست راه‌اندازی پروفایل، سه هشتگ مرتبط با موضوعات مهم مربوط به برند خود، اضافه کنید.

این موضوعات باید سطح بالا بوده و مستقیماً مرتبط با برند شما باشند؛ مثل #خودرو #نمایندگی‌فروش‌خودرو #نمایندگی‌بی‌ام‌دبلیو #نیویورک‌سیتی و غیره. (این مثال‌ها با این فرض مطرح شده‌اند که کسب‌وکار شما فروش خودرو باشد).

ایجاد درگیری و اعتمادسازی

تمام هدف توسعه و بهینه‌سازی پروفایل یک شرکت در لینکدین، جذب مشتریان بالقوه برای برند و صفحه آن از طریق تعامل کیفی است نه فقط دیده‌شدن در وب.

این تعامل در نهایت منجر به ایجاد اعتماد به برند و مجریان آن می‌شود و همین تعامل و اعتماد است که در نهایت منجر به جذب مشتری و پیشرفت کسب‌وکار خواهد شد.

البته که بهترین برندها روی فروش و مشتری تمرکز نمی‌کنند.

آن‌ها روی «باارزش بودن» برای افرادی که به آن‌ها دسترسی دارند تمرکز می‌کنند و مهم نیست که این دسترسی از چه راهی باشد.

بهترین کار، در نظر داشتن مشتری در تمام اقدامات است. هربار که قصد انتشار پست در صفحه شرکت در لینکدین را دارید این موضوع را به خاطر بیاورید.

تنها برای اینکه نشان دهید صفحه‎تان در لینکدین فعال است، اقدام به انتشار پست نکنید.

پست را با هدف خاص منتشر کنید و برای مخاطب خود ارزش قائل شوید.

با این کار، حس خوبی به مخاطب شما منتقل خواهد شد و هنگامی که زمان انتخاب محصول یا خدمات فرا برسد، انتخاب اول مشتریان، برند شما خواهد بود.

منبع: searchenginejournal

به اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *