چگونه امسال کامنت بیشتری در اینستاگرام بگیریم؟

در این مطلب، چند روش هوشمندانه برای دریافت کامنت مارکتینگ در اینستاگرام را بررسی خواهیم کرد. علاوه بر این خلاصه‌ای از موارد جدید در الگوریتم اینستاگرام را به همراه نکاتی در مورد چگونگی تولید جذاب‌ترین پست‌ها برای دریافت کامنت بیشتر ارائه خواهیم داد تا پیج شما توسط کاربران جدید بیشتر دیده شود.

چگونه امسال کامنت بیشتری در اینستاگرام بگیریم؟

به‌طور کلی روش‌های زیادی برای افزایش کامنت مارکتینگ در اینستاگرام وجود دارد که از جمله‌ اصلی‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • میزبان یک جایزه و یا مسابقه باشید.
  • از کاربران بخواهید در کامنت‌ها شرکت کنند.
  • مطلبی خنده‌دار، شگفت‌آور یا تشویق‌کننده پست کنید.
  • از فیلم استفاده کنید.
  • از هشتگ‌های مربوطه استفاده کنید.
  • پست‌ها را در مواقع خاصی از روز منتشر کنید.
  • به کامنت‌هایی که دریافت می‌کنید، پاسخ دهید.
  • از اموجی‌های مناسب که کپشن شما را جذاب‌تر جلوه می‌دهند، استفاده کنید
  • تعداد پست‌های خود را بیشتر کنید.
  • تعداد پرسش‌ و پاسخ‌ها را بیشتر کنید و از طرفداران خود بخواهید در مورد آن نظر دهند.

در انتهای مطلب، چند نمونه از مهم‌ترین این موارد را بررسی خواهیم کرد. اما پیش از پرداختن به عوامل افزایش کامنت مارکتینگ در اینستاگرام، بهتر است اطلاعات بیشتری در رابطه با الگوریتم آن ارائه دهیم.

راهنمای الگوریتم فید (Feed) یا صفحه‌ی ورود شما به اینستاگرام

در ژوئن ۲۰۱۶، اینستاگرام اعلام کرد که الگوریتم خود را تغییر می‌دهد تا به کاربران محتوای مورد علاقه خودشان را نشان دهد (فارغ از این که چه زمانی ارسال شده است). این امر می‌تواند کمی دشوار باشد؛ زیرا کاربران ۷۰٪ محتوای فیدهای خود را از دست می‌دهند؛ اما پست‌های تجاری با تعامل طبیعی گاهی اوقات می‌توانند این الگوریتم‌ها را شکست دهند. چند فاکتور وجود دارد که در رتبه‌بندی یک پست در فید اینستاگرام تاثیرگذار است؛ تعداد لایک‌ها و کامنت‌ها یکی از آن‌هاست. آنچه در هنگام رتبه‌بندی در فید کاربر اینستاگرام اهمیت دارد، عبارت‌ است از:

۱- تعداد لایک‌ها و کامنت‌های یک پست

۲- تعامل کاربر در گذشته با محتوای شما

۳- زمان آخرین پست شما

اگر پست‌های ارگانیک اینستاگرام شما برای فالوورها جذاب باشند، این مسئله بازخورد مثبت ایجاد می‌کند؛ هرچه افراد پست بیشتری را دوست داشته و نظر دهند، احتمال بیشتری وجود دارد که در بخش اکسپلور (Explore tab) مشاهده شود؛ جایی که کاربرانی که شما را دنبال نمی‌کنند، می‌توانند مطالب محبوب خود را مشاهده کنند.

قبل از اینکه به استراتژی‌های جذب کامنت مارکتینگ در اینستاگرام بیشتر بپردازیم، چند کار وجود دارد که باید انجام دهید:

۱- صفحه‌ی خود را عمومی کنید

اطمینان حاصل کنید که علاقه‌مندان جدید با باز کردن صفحه‌ی شما می‌توانند محتواهایتان را پیدا کنند. وارد قسمت نمایه‌ (پروفایل) خود شوید، روی نماد چرخ دنده‌ی تنظیمات (Settings) در گوشه‌ی سمت راست بالا بزنید و دکمه‌ی حساب خصوصی را به موقعیت خاموش تغییر دهید.

۲- محتوای جذاب گردآوری کنید

افراد قرار نیست درباره‌ی محتوایی که دوست ندارند اظهارنظر کنند؛ بنابراین برای مدیریت زمان‌بندی و ویرایش محتوای اینستاگرام، عکس‌ها، فیلم‌ها و ایده‌های مختلفی تهیه کنید تا محتوا جالب و جدید باقی بماند.

۳- یک تقویم محتوای اینستاگرام ایجاد کنید

یک ریتم مشخص برای انتشار پست در اینستاگرام تنظیم کنید. ما توصیه می‌کنیم بیش از یک بار در روز پست نگذارید. به یاد داشته باشید، زمان‌بندی عاملی مهم در الگوریتم است.

بیشتر بخوانید: استراتژی بازاریابی اینستاگرام؛ رقبایتان را آچ مز کنید!

چند روش برای افزایش کامنت مارکتینگ در اینستاگرام

۱-  میزبان یک جایزه + یا مسابقه باشید

یک روش سرگرم‌کننده و آسان برای جلب نظر فالوورها و افزایش کامنت مارکتینگ در اینستاگرام، میزبانی یک مسابقه یا فهرست تبلیغاتی اینستاگرام است. شما می‌توانید در اینستاگرام تبلیغات مسابقه را پست کنید، سپس از کاربران بخواهید با نظر دادن در مورد پست، وارد مسابقه شوند.

۲- از کاربران بخواهید در کامنت‌ها شرکت کنند

یک روش ساده برای افزایش کامنت مارکتینگ در اینستاگرام درخواست از کاربران است. محتوایی به اشتراک بگذارید و از فالوورهای خود بخواهید به یک سوال پاسخ دهند یا نظر خود را بگویند. این کار یک روش سرگرم‌کننده و آسان برای تعامل با مخاطبان است و در عین حال به شما کمک می‌کند کامنت بیشتری به دست آورید.

۳- پست‌ها را در مواقع خاصی از روز منتشر کنید

در مورد بهترین زمان از روز برای ارسال پست در شبکه‌های اجتماعی بحث‌های زیادی وجود دارد و پاسخ آن با توجه به نوع فعالیت، فالوورها و نوع محتواها متفاوت است. بهترین توصیه‌ی ما این است که وقتی در ساعت‌های مختلف در طول هفته پست می‌گذارید، میزان تعامل خود را در اینستاگرام بسنجید و براساس نتایج، برنامه‌ی انتشار خود را تعیین کنید. برای پیگیری زمان‌بندی و نتایج از تقویم محتوای رسانه‌های اجتماعی استفاده کنید

بیشتر بخوانید :برندسازی و هویت بصری پیج اینستاگرام؛ اصول کاربردی

۴- تعداد پست‌های خود را افزایش دهید

مانند بسیاری از دیگر رسانه‌های اجتماعی ، ارسال مکرر پست باعث می‌شود حساب (اکانت) شما فعال و به‌روز باشد. اگر هر چند وقت یک‌بار پست کنید، ممکن است پست‌های شما توسط دیگران در اینستاگرام غرق شود. اگر به طور منظم و در ساعات بهینه از روز پست ارسال کنید، افراد بیشتری پست‌های شما را می بینند. این می‌تواند منجر به افزایش فالوورها و همچنین افزایش کامنت مارکتینگ در اینستاگرام شود.

با توجه به مطالب ارائه شده، می‌توانید با افزایش کامنت مارکتینگ در اینستاگرام، بازدید پیج خود را افزایش داده و توسط کاربران بیشتری دیده شوید.

به اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *