اندر مزایای وردپرس؛ امنیت حرف اول را می‌زند!

مزایای امنیتی وردپرس

قسمت سوم از سری مطالب مزایای طراحی سایت با وردپرس: امنیت در وردپرس

از آنجا که وردپرس پلتفرمی متن باز است و میلیون‌ها نفر از آن استفاده می‌کنند، هکرها همیشه به دنبال راه‌های جدید برای نفوذ به آن هستند؛ اما پروتکل امنیتی وردپرس به لطف جامعه بزرگ آن، یکی از سرسخت‌ترین‌ها در صنعت اینترنت است. زمانی که می‌خواهید با وردپرس وب‌سایت بسازید، مطمئن باشید که وب‌سایت شما از تمام دسترسی‌های غیرقانونی، هکرها، جرائم سایبری و موارد دیگر محفوظ و در امان خواهد بود. همچنین می‌توانید  روش‌های امنیتی وردپرس را دنبال کنید تا وب‌سایت‌تان را امن و مطمئن نگه دارید.

۵۱. امنیت کامل

وردپرس از این واقعیت به‌خوبی آگاه است که ساخت یک وب‌سایت مستلزم تلاش، وقت و هزینه زیادی است و از این رو اقدامات امنیتی کامل را برای اطمینان از امنیت سایت شما از هرگونه آسیب احتمالی انجام می‌دهد.

وردپرس دائماً همه ابزارهای امنیتی خود را به‌روز می‌کند، در نتیجه وب‌سایت شما را از دسترسی غیرقانونی محافظت می‌کند. علاوه بر این، وردپرس از طریق افزونه‌های قدرتمند امنیتی، امنیت کامل ایجاد می‌کند.

۵۲. به‌روزرسانی‌های همیشگی نرم‌افزار

اینترنت پر از افراد سودجو و خراب‌کار است که دائماً در حال جستجوی راه‌های نفوذ به وب‌سایت‌ها و آسیب‌رساندن به آن‌ها هستند. به همین دلیل وردپرس تیم ویژه امنیتی دارد که دائماً در جهت بهبود ابزارهای امنیتی کار می‌کند؛ پس نسخه‌های جدیدتری از به‌روزرسانی‌های نرم افزاری را در اختیار شما قرار می‌دهد که به رفع هرگونه آسیب‌پذیری در سایت شما کمک می‌کند.

۵۳. نظارت قوی بر بدافزار

دنیای آنلاین در سال‌های اخیر شاهد افزایش چشم‌گیر بدافزارها و فعالیت‌های مجرمانه سایبری بوده است. جلوگیری از آلوده‌شدن سایت شما به بدافزارها، از متوقف‌شدن ناگهانی وب‌سایت‌ها گرفته تا کندشدن عملکرد آن و ظاهرشدن ناگهانی برنامه‌های نامتداول، مشکل است.

امنیت وردپرس

با این حال وردپرس با سرسخت‌ترین ابزارهای امنیتی مانند Sucuri Security ،AntiVirus اسکن روزانه را برای شناسایی بدافزار و لینک‌های هرزنامه فراهم می‌کند و این‌گونه به شما کمک می‌کند تا با یک کلیک امنیت سایت‌تان را کنترل کنید.

۵۴. هزاران افزونه امنیتی رایگان

وردپرس نرم‌افزار امنی است. اگر چه به دلیل استفاده از گذرواژه ضعیف، عدم به‌روزرسانی نرم‌افزار و غیره هنوز هم می‌توان به آن نفوذ کرد. بنابراین برای جلوگیری از این مسئله، وردپرس هزاران افزونه رایگان امنیتی برای شما فراهم کرده است که در صورت نصب آن‌ها حداکثر امنیت وب‌سایت‌تان را تأمین کنید. برای آگاهی از برترین افزونه‌های امنیتی وردپرس، این راهنما را بررسی کنید.

۵۵. محفاظت قدرتمند از گذرواژه

یکی دیگر از مزایای استفاده از وردپرس به‌عنوان سیستم مدیریت محتوا، ویژگی محفاظت درونی از گذرواژه است.

محافظت از پسوورد در وردپرس

با این ویژگی، گذرواژه شما همیشه محافظت می‌شود و در نتیجه ریسک هک، بدافزار و سایر جرائم سایبری کاهش می‌یابد.

۵۶. ابزارهای پیش‌فرض برای مقابله با هرزنامه

سیستم‌های مدیریت محتوای قدیمی در مدیریت هرزنامه مشکل دارند و این مسئله سرعت وب‌سایت شما را کم می‌کند. با وجود این، وردپرس با تنظیمات پیش‌فرض هرزنامه همراه است که به شما امکان می‌دهد هر نظر را قبل از منتشرشدن نظارت کنید.

ابزارهای پیش فرض برای اسپم در وردپرس

با استفاده از Akismet plugin یا با نصب Captcha by Simplywordpress می‌توانید نظرات یا لینک‌های هرزنامه را نظارت کنید. در نتیجه هرزنامه از منبع از بین برده می‌شود و عملکرد سایت بهبود می‌یابد.

۵۷. ادغام آسان مجوز SSL

SSL مخفف Secure Sockets Layer، پروتکل امنیتی استانداردی است که از اطلاعات شخصی مانند تراکنش‌های بانکی آنلاین و اطلاعات کاربر در برابر هکرها محافظت می‌کند. SSL برای امنیت سایت مهم است و گوگل آن را عامل سطح‌بندی در نظر می‌گیرد.

افزونه Really Simple SSL

پس وردپرس به‌آسانی امکان مجوز SSL را می‌دهد تا با استفاده از افزونه Really Simple SSL با یک کلیک مجوز SSL را به‌راحتی در سایت خود نصب کنید.

۵۸. پشتیبان‌ها

از آن‌جایی که هرگز نمی‌دانید چه موقع سایت‌تان طعمه هکرها می‌شود و ممکن است تمام پایگاه داده خود را از دست دهید، تهیه نسخه پشتیبان از وب‌سایت مهم است.

بکاپ گیری در وردپرس

وردپرس با ارائه افزونه‌های رایگان مانند BackUpWordPress و BackWPup یک راه‌حل ساده برای این مشکل ارائه می‌دهد. این افزونه‌ها با توجه به زمان‌بندی که به آن می‌دهید به‌صورت خودکار از سایت شما پشتیبان‌گیری می‌کنند.

۵۹. کنترل بر روی دسترسی کاربر

اگر همه به پنل ادمین دسترسی داشته باشند، امنیت وب‌سایت‌تان به‌شدت به خطر می‌افتد. از این رو، وردپرس با استفاده از امکان ایجاد یک گروه کاربری با دسترسی محدود به قسمت‌های خاصی که تعیین کرده‌اید، به شما امکان می‌دهد که کاملاً نظارت کنید که اعضای تیم‌تان چه کاری را بتوانند انجام دهند و به چه قسمت‌هایی دسترسی نداشته باشند، بدون اینکه اختیارات کامل مدیریتی را به آن‌ها بسپارید.

۶۰. امکان مخفی‌کردن صفحه‌های خاص

برای جلوگیری از دسترسی افراد خراب‌کار به صفحه ادمین، ورود به سیستم و دیگر صفحات پراهمیت، وردپرس گزینه مخفی‌کردن صفحات مهم را به شما ارائه می‌دهد.

افزونه Hidden WP Admin

فقط افراد مجاز می‌توانند این صفحه‌های پنهان را مشاهده کنند و شما می‌توانید با کمک یک افزونه امنیتی وردپرس سبک Hidden WP Admin این کار را انجام دهید و در این صورت امنیت بیشتری در سایت‌تان ایجاد می‌کنید.

به اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *