تولید محتوا در وردپرس نه دردسر دارد نه آموزش می‌خواهد

تولید محتوا در وردپرس

قسمت پنجم از سری مطالب مزایای طراحی سایت با وردپرس: تولید محتوا در وردپرس

بازاریابی محتوا نیروی محرکه‌‌ای است که می‌تواند کسب‌وکار شما را بسازد یا به شکست بکشاند. گرچه، تولید محتوای خوب به‌تنهایی کافی نیست. بلکه به ابزارها و منابع خاصی نیاز دارید که کمک می‌کنند محتوای شما از سایرین متمایز شود و در چنین سناریویی، وردپرس کمک بزرگی خواهد بود.

وردپرس با داشتن هزاران ویژگی و ابزار چشمگیر، کار خلق، سازمان‌دهی و انتشار محتوا را برایتان آسان می‌کند. علاوه بر آن، به شما این امکان را می‌دهد که به‌راحتی چندرسانه‌ای‌های مختلف را روی صفحه وب، وبلاگ و دیگر انواع پست با هم ترکیب کنید، یا به عبارتی با کمک به شما در تولید محتوایی عالی که بین مردم صدا کند، کمکتان می‌کند میزان جذب کاربران برای واردکردن اطلاعات‌شان در سایت، برای استفاده از کسب‌وکارتان را بالا ببرید.

۷۸. مدیریت محتوای آسان

به‌عنوان یک پلتفرم انتشار محتوای قدرتمند، میزان راحتی‌ای که وردپرس برای انتشار محتوا فراهم کرده است، شگفت‌انگیز است.

مدیریت محتوا در وردپرس

داشبورد وردپرس برای شما ویرایش‌گر دیداری در نظر گرفته است که با استفاده از آن می‌توانید تنها از یک واحد متمرکز، محتوا را اضافه یا ویرایش کنید و تصویر و لینک و چیزهای دیگر اضافه کنید.

۷۹. حالت نوشتن بدون حواس‌پرتی

وردپرس یک حالت پیش‌فرض نوشتن بدون حواس‌پرتی دارد که به بلاگرها و نویسنده‌هایی که به پلتفرم نوشتاری‌ای نیاز دارند که حواس‌پرتی را از بین ببرد، کمک شایان توجهی می‌کند که بتوانند فقط بر روی تولید محتوای فوق‌العاده تمرکز کنند.

حالت نوشتن بدون حواس‌پرتی در وردپرس

۸۰. ذخیره خودکار نوشته‌ها در هنگام نوشتن

یکی از مزایای مهم وردپرس که اغلب به آن بی‌توجهی شده است، ویژگی ذخیره خودکار است. این ویژگی وردپرس تغییرات ایجادشده در پست یا صفحه وب را به‌شکل خودکار ذخیره می‌کند، و همین، در صورت خرابی مرورگر یا قطع اتصال به اینترنت جلوی خطر از دست دادن اطلاعات مهم را می‌گیرد.

ذخیره محتوا در وردپرس

۸۱. امکان ذخیره محتوا به شکل پیش‌نویس

این CMS به شما امکان ذخیره محتوا به‌شکل پیش‌نویس را می‌دهد. بعد از نوشتن یک محتوا، اگر حس کنید هنوز به تغییراتی نیاز دارد و یا اگر نخواهید همان لحظه منتشرش کنید، می‌توانید به‌سادگی به‌شکل پیش‌فرض ذخیره‌اش کنید تا بعداً از آن استفاده کنید.

۸۲. بهبود روند تولید محتوا

از پیش‌نویس اولیه تا انتشار، وردپرس به شما کمک می‌کند روند کارتان را به شکلی کارآمد و یک‌پارچه دربیاورید و برنامه‌ریزی، مدیریت و انتشار مداوم محتوای باکیفیت را برایتان آسان‌تر می‌کند.

افزونه تولید محتوای وردپرس

این موضوع به شما کمک می‌کند روند کاری بی‌دردسری را ایجاد کنید که قادر به تولید نتایجی عالیست. بهترین قسمت این ویژگی این است که به کمک افزونه‌ای مثل Edit Flow، می‌توانید تولید محتوایتان را بیشتر کنید.

۸۳. انتشار محتوا با یک کلیک

بعد از اضافه‌کردن محتوا و ویرایش کامل پست به شکل دلخواه‌تان، تنها کاری که لازم است بکنید، کلیک روی آیکون “Publish” است و سپس طی چند لحظه، پست شما به شکل زنده روی وب‌سایت‌تان قرار می‌گیرد.

۸۴. شخصی‌سازی ابزار ویرایشگر پست

با این که ابزار ویرایشگر پست وردپرس عالی است، باز هم می‌توانید با استفاده از افزونه‌ها ویرایشگر وردپرس‌تان را شخصی‌سازی کنید.

افزونه های ویرایشگر وردپرس

با این کار برای کار کردن چند قابلیت اضافه به دست ‌می‌آورید. به علاوه، جدای از ویژگی‌های اصلی، این افزونه‌ها برایتان هزاران ویژگی حسی دیگر هم فراهم می‌کنند که شما را به حیرت خواهد انداخت! برخی از افزونه‌هایی که می‌توانند به شما در شخصی‌سازی نوار ابزار ویرایشگر وردپرس کمک کنند CKEditor for WordPress و  Pods – Custom Content Types and Fields هستند.

۸۵. فراهم کردن گزینه پیش‌نمایش

درصورتی که حتی پس از ویرایش جدی، هنوز نقصی در مقاله وجود داشت، ویژگی “Preview” وردپرس گزینه اسکن کل مقاله، قبل از انتشار را به شما می‌دهد.

۸۶. آسان‌کردن مدیریت محتوا

وردپرس به همان خوبی که به شما امکان مدیریت تمام قابلیت‌های وب‌سایت‌تان را می‌دهد، با استفاده از “برچسب‌ها”، “دسته‌بندی‌ها”، “نویسنده” و غیره، مدیریت کل پایگاه داده محتوای‌تان را ساده‌تر می‌کند.

۸۷. فیلترکردن محتوای تکراری

وردپرس از این حقیقت آگاه است که گوگل محتوای تکراری را ممنوع کرده است. بنابراین اطمینان حاصل می‌کند که همه محتوای‌تان، عنوان صفحه، متا تگ‌ها و غیره فیلتر شوند و به این شکل هم از رتبه‌بندی سایت‌تان و هم از عملکرد کلی آن محافظت می‌کند.

امکانات محتوایی وردپرس

می‌توانید افزونه‌هایی مثل Fix Duplicates یا  Delete Duplicate Posts را نصب کنید که به شما امکان یافتن و حذف پست‌ها، صفحات وب و سایر موارد تکراری را می‌دهند.

۸۸. بازبینی‌های وردپرس

این ویژگی پیش‌فرض وردپرس، قابلیت شگفت‌انگیزی است که مفیدبودنش برای نویسندگان مکرراً ثابت شده است، زیرا همه پیش‌نویس‌ها و صفحات بازبینی‌شده‌تان را ذخیره می‌کند.

بازبینی های وردپرس

بنابراین در صورتی که ناخواسته چیزی را حذف کردید، یا اگر خواستید به مقالات بازبینی‌شده قبلی‌تان نگاهی بیاندازید، تنها با کلیک‌کردن روی یک دکمه می‌توانید این کار را انجام دهید.

۸۹. نظرات پیش‌فرض وبلاگ

مشارکت خوانندگان مهم است و به همین دلیل، وردپرس سیستم مدیریت نظرات پیش‌فرضی دارد که امکان تعامل آسان بین شما و خوانندگان‌تان را فراهم می‌کند.  این سیستم نظرات را روی صفحات وب، پست‌های وبلاگ و موارد دیگر قبول می‌کند. به علاوه، می‌توانید نحوه نمایش نظرات روی وب‌سایت‌تان را شخصی‌سازی کنید.

۹۰. آسان کردن ادغام چندرسانه‌ای

وردپرس به‌عنوان یک پلتفرم تطبیق‌پذیر به شما این امکان را می‌دهد که همه انواع چندرسانه‌ای را، از صوت گرفته تا ویدئو، تصویر و یا اینفوگرافیک، روی سایت‌تان به شکلی مؤثر با هم ادغام کنید. به همین ترتیب، می‌توان از آن برای مدیریت فایل یا اسناد استفاده کرد و به شما اجازه می‌دهد ویدئوهای یوتیوب و توییت‌ها را در پست خود جا دهید.

۹۱. تقسیم پست‌های طولانی به پست‌های چند صفحه‌ای

وردپرس ویژگی‌ای دارد که در آن می‌توانید پست‌های طولانی را به چند صفحه تقسیم کنید، تا خواندن محتوای‌تان برای خوانندگان آسان‌تر شود. این تکنیک به شما کمک خواهد کرد که بازدید صفحات سایت‌تان را بالا ببرید و نرخ دفع کاربر را کاهش دهید.

۹۲. همنشری خودکار محتوا

وردپرس به شما کمک می‌کند پست‌های وبلاگی‌تان را به خوراک RSS تبدیل کرده و به دایرکتوری‌های وبلاگ و وب‌سایت‌های مختلف می‌فرستد. می‌توانید با استفاده از افزونه‌هایی مثل WP RSS Aggregator یا Category Specific RSS feed Subscription. به این مسیرها دست پیدا کنید.

افزونه های محتوایی وردپرس

قسمت ششم: شبکه های اجتماعی در وردپرس

به اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *