۵ تکنیک سئو در ۲۰۲۱، امسال باید بهترین باشی!

تکنیک سئو

سال جدید میلادی آغاز شده و تمامی کسب و کارها نیز به نوبه خود در تلاش هستند تا بازاریابی و فروش خود را به فراخور تغییرات موجود در سال ۲۰۲۱ پیش بگیرند و در نتیجه سود بیشتری را به دست آورند. طبیعی است که این تغییرات در روند محتوای آنلاین نیز به خوبی حس شوند. به همین دلیل نیز لازم است که نگاهی کامل‌تر به تکنیک‌های سئو در سال ۲۰۲۱ بیندازیم و با آنها آشنا شویم.

تغییرات سئو در سال ۲۰۲۱

تغییرات سئو در سال ۲۰۲۱

طبیعی است که در حال حاضر نمی‌توان قوانین مشخصی را برای سئو در سال ۲۰۲۱ مشخص کرد. اما موضوعی که وجود دارد این است که بعضی از تکنیک‌هایی که برای سئو به کار گرفته می‌شوند بر اثر گذر زمان با تغییراتی روبه‌رو می‌شوند و اثرگذاری‌شان کم و زیاد می‌گردد. به همین دلیل نیز به‌روزرسانی‌هایی در این تکنیک‌ها لازمه رشد روزافزون خواهد بود.

سال ۲۰۲۱ در اولین روزهای خود فرصت مناسبی را فراهم کرده تا بتوانیم با رویکردی جدیدتر، مسئولیت‌های تازه‌ای را در بهینه‌سازی موتور جستجو پیدا کنیم و در نهایت هم متناسب با تکامل‌های انجام گرفته در الگوریتم‌های گوگل، دامنه سئوی خود را گسترش دهیم.

مطالب مرتبط:
قالب‌های وردپرس [۲۰۲۱] – ۱۰ تا از بهترین‌های سئو اینجاست!
لیست بهترین پادکست های حوزه سئو SEO در جهان و ایران

تکنیک هایی از سئو

۵ تکنیک سئو در ۲۰۲۱

با توجه به توضیحاتی که تا به اینجا گفتیم می‌توانیم شما را با تکنیک‌هایی آشنا کنیم که می‌توانند متناسب با سئوی سال ۲۰۲۱ باشند و روند رشد شما و همین‌طور بهینه‌سازی در موتورهای جستجوگر را فراهم سازند. در ادامه به بررسی این تکنیک‌ها می‌پردازیم.

۱- برای هر سرویس خاص و یا مکانی که در آن کار می‌کنید صفحات لندینگ در نظر بگیرید.

این روش با تمامی سختی‌ها و پیچیدگی‌هایی که پیش روی شما قرار می‌دهد، ارزش خود را خواهد داشت. شما می‌توانید تمامی خدمات خود را در قالب صفحات لندینگ در اختیار مخاطبانتان قرار دهید. برای این کار هم می‌توانید صفحات لندینگ خود را با توجه به دسته‌بندی‌های خدمات خود طراحی کنید. این موضوع می‌تواند راه مستقیمی برای شناخت بیشتر برند شما به حساب آمده و بخش‌های متمرکز لندینگ شما را نیز بهینه کند.

بهینه سازی گوگل

۲- محتواهای قبلی وب‌سایت خود را اصلاح کنید.

در سیستم نمایه‌سازی جستجوی گوگل، صفحاتی که به‌روزرسانی می‌شوند پادشاهی می‌کنند! به همین دلیل نیز هر چه محتوای وب‌سایت خود را بیشتر به‌روز کرده و یا به آنها بیفزایید می‌توانید تأثیرات بیشتری را در بهینه‌سازی وب‌سایت خود به وجود آورید. . تأثیراتی که این کار به صورت روزانه و یا حتی هفتگی بر روی جایگاه وب‌سایت شما می‌گذارند قابل درک نخواهد بود.

سعی کنید که برای این کار یک برنامه مشخص و منظم تنظیم کنید تا به‌روزرسانی سایت خود را به شکل درست و منظمی پیش بگیرید، حتی اگر که تنها افزودن عبارات کوتاه و یا جند جمله باشد!

باید سعی کنید که مطالب خود را همیشه تازه نگه دارید تا دائماً مورد ارزیابی قرار بگیرند. محتواهای جدید به صفحات اضافه کنید تا بتوانید در فهرست بندی گوگل قرار بگیرید. یادتان باشد که در سال ۲۰۲۱ محتواهای شما باید حداقل ۵۰۰ کلمه باشند.

به خاطر داشته باشید که بخشی از این به‌روزرسانی می‌تواند با اصلاح نیز همراه باشد. این یعنی می‌توانید کلمات کلیدی تکراری را در میان محتواهای تولیدی خود پیدا کنید و بعد به دنبال اصلاح آنها باشید.د طبیعی است که کلمات کلیدی مشابه در هر وبلاگی دیده شود. اما باید بدانید که باقی ماندن آنها اصلاً به نفع وب‌سایت شما نخواهد بود!

نکات سئو در ۲۰۲۱

۳- اندازه تصاویر بزرگ خود را تغییر دهید.

مسئله دیگری که می‌توانیم در میان تکنیک سئو ۲۰۲۱ مشخص کنیم که می‌تواند در فهرست بندی گوگل تأثیر زیادی داشته باشد سرعت باز شدن و نمایش صفحات است. به همین دلیل نیز لازم است که صفحات شما با سرعت بالایی باز شوند. به یاد داشته باشید که منابع بسیاری می‌توانند بر کیفیت یک تصویر و همین‌طور بارگذاری آن تأثیر مستقیم داشته باشند. به همین دلیل نیز لازم است که برای کاهش حجم تصاویر خود، آنها را مجدداً تغییر دهید.

این تغییر به معنای آن است که به تصاویر محتواهای گذشته‌تان مراجعه کنید و اندازه تصاویر بزرگ را به سایزهای کوچک‌تر و البته با حجم کمتر کاهش دهید . با این کار، سرعت باز شدن صفحات را افزایش خواهید داد، چیزی که دقیقاً مورد علاقه الگوریتم‌های گوگل در سال ۲۰۲۱ است.

۴- نام فایل عکس‌هایتان را تغییر دهید.

این مورد از تکنیک‌های سئو ۲۰۲۱ مجدداً به تصاویر مربوط می‌شود. اگر در حوزه سئو مبتدی نباشید احتمالاً تا به حال با اهمیت برچسب‌های تصاویر alt نیز به خوبی آشنا شده‌اید. با این حال، مسئله‌ای که بسیاری از افراد به آن توجه نمی‌کنند این است که گوگل حتی به نام فایل تصاویری که آپلود می‌کنید هم توجه خواهد کرد.

بنا بر این توضیحات، لازم است که برای به دست آوردن بیشترین پتانسیل موتور جستجو از تصاویرتان، نام فایل آنها را نیز تغییر داده و از کلمات کلیدی خود برای آنها استفاده کنید. توصیه ما این است که برای این کار هم از کلماتی مشابه چیزی که در برچسب‌های alt استفاده می‌کنید بهره بگیرید تا همانند یک کاتالیز بهینه‌سازی تصاویر برایتان عمل کند.

۵- کسب و کار خود را در گوگل مپ ثبت کنید.

یکی دیگر از کارهایی می‌توانید برای بهبود سئوی سایت خود در سال ۲۰۲۱ انجام دهید این است که کسب و کار خودتان را در گوگل مپ ثبت کنید . از آنجایی که امروزه استفاده از google map رشد بسیاری داشته شما می‌توانید با این کار، باعث شوید که کسب و کارتان راحت‌تر یافت شود.

دانلود کاتالوگ تکنیک های سئو تهیه شده توسط شرکت theblueoceansgroup

به اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *