راه اندازی دیجیتال مارکتینگ مسکن و املاک

طی سال‌های اخیر بیشتر خریدها به‌صورت آنلاین انجام می‌شود و حتی اکثر افراد در خرید مسکن هم از روش‌های اینترنتی برای پیداکردن خانه دلخواه خود استفاده می‌کنند. بسیاری از افراد قبل از اقدام برای خرید مسکن در اینترنت جستجو می‌کنند تا اطلاعات لازم را به دست آورند تا بتوانند خرید بهتری داشته باشند.

کسانی که در زمینه املاک کار می‌کنند می‌دانند که در این روزها بهترین راه برای کسب درآمد، فروش آنلاین است. اما چگونه؟

دیجیتال مارکتینگ املاک از تأثیرگذارترین رویکردهای فروش و آگهی برند است که موجب فروش موفق ملک و دریافت بهترین نتیجه در بازار املاک و مستغلات می‌شود. اگر در حوزه مشاور املاک به‌صورت آنلاین در حال فعالیت هستید باید بدانید که دیجیتال مارکتینگ املاک درآمد شما را چندبرابر می‌کند.

در این مطلب اقدامات صحیح جهت توسعه بازاریابی املاک به کمک دیجیتال مارکتینگ را بررسی می‌کنیم.

دیجیتال مارکتینگ مسکن چیست؟

به‌طورکلی هر فعالیتی که به‌منظور بازاریابی یک محصول یا خدمات در بستر آنلاین انجام می‌شود را «دیجیتال مارکتینگ» می‌گویند. روش‌های مختلفی برای این کار وجود دارد که افراد باتوجه‌به نوع کسب‌وکار یا خدماتی که ارائه می‌دهند، استراتژی متفاوتی در نظر می‌گیرند.

اقداماتی که مشاوران املاک برای تبدیل مشتری بالقوه به مشتری بالفعل با ابزارهای آنلاین و به‌صورت اینترنتی انجام می‌دهند را دیجیتال مارکتینگ املاک می‌گویند. همان‌طور که می‌دانید بیشتر از ۹۰ درصد از خریداران املاک، پیش از خرید یا فروش، تحقیقات آنلاین زیادی درمورد آن انجام می‌دهند.

تبدیل مشتری بالقوه به مشتری بالفعل با ابزارهای آنلاین
تبدیل مشتری بالقوه به مشتری بالفعل با ابزارهای آنلاین

بیشتر بخوانید: طراحی سایت باشگاه و استخر ? سایت‌ت رو خوش استایل کن!

بدین ترتیب خیلی مهم است که شما در بستر اینترنت حضور فعال داشته باشید و خودتان و برند تجاری‌تان را به مخاطبان معرفی کنید. وجود این پلتفرم‌ها باعث می‌شود تا شما بتوانید تصاویر متنوعی از گزینه‌های موجود خود را آپلود کرده و از این طریق مشتری بیشتری جذب کنید.

بیشتر آژانس‌های املاک حالا وب‌سایت شخصی خود را دارند و از آن طریق اطلاعات لازم درمورد خدمات خود را به‌راحتی در اختیار مخاطبان خود قرار می‌دهند. از طریق دیجیتال مارکتینگ می‌توانید تمایز خود را به نسبت رقیبان خود نشان داده مخاطب خود را مجاب کنید که شما را انتخاب کند.

بنابراین ذکر این نکته ضروری است که تنها حضور داشتن در فضای آنلاین کفایت نمی‌کند و حتماً باید به‌صورت مؤثری فعالیت آنلاین داشته باشید و به چشم بیایید.

مزایای دیجیتال مارکتینگ مسکن

مهم‌ترین و اصلی‌ترین مزیت دیجیتال مارکتینگ املاک در این است که برخلاف روش‌های بازاریابی سنتی مثل پخش تراکت، نصب بنر شهری و هدیه کالاهای تبلیغاتی، این روش هزینه کمتری دارد. علاوه بر این خیلی راحت‌تر قابل ردیابی توسط کاربران و جذب مشتری بیشتر هستند.

در عصر دیجیتال هرکسی می‌تواند به راحتی و با یک سرچ ساده به منبع متنوعی از وب‌سایت‌ها و آژانس‌های املاک دسترسی داشته باشد و این خود از دیگر مزایای دیجیتال مارکتینگ املاک است. تبدیل‌شدن به یک چهره شاخص و شناخته شده در صنعت معاملات مسکن از دیگر مزایای مهم بازاریابی دیجیتال است.

برای ترغیب مشتریان جهت تماس با شما و انجام مشاوره برای انتخاب خانه، باید در نوع تبلیغات خود دقت کنید و طوری برنامه‌ریزی کنید که آن‌ها وادار به انتخاب شما از بین گزینه‌های موجود شوند. از دیگر مزایای دیجیتال مارکتینگ املاک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • جامعه هدف وسیع‌تر
  • درآمد و بازدهی بیشتر
  • امکان تبلیغات نامحدود و با هزینه کم
  • تبلیغات و بازاریابی مؤثرتر
  • برند‌سازی سریع‌تر
  • هزینه کمتر و درآمد بیشتر
  • جذب مشتری به تعداد بیشتر

۱۰ ترفند مفید برای دیجیتال مارکتینگ املاک

استراتژی در دیجیتال مارکتینگ مسکن
استراتژی در دیجیتال مارکتینگ مسکن

بیشتر بخوانید: طراحی سایت داروخانه در تهران، یک درمان آنلاین چه ویژگی‌هایی دارد؟

با استفاده از ۱۰ نکته‌ای که ذکر می‌شود، می‌توانید استراتژی مؤثری در دیجیتال مارکتینگ مسکن داشته باشید:

۱- راه‌اندازی کمپین ایمیلی برای خرید آپارتمان

ایمیل مارکتینگ به جهت ایجاد مشتری جدید و همچنین برقراری ارتباط با مشتری‌های قبلی ابزاری مهم به شمار می‌آید. درصورتی‌که کمپین خود را به طرز صحیحی طراحی کنید، مشتریان بالقوه خرید آپارتمان را ایجاد می‌کنید.

۲- راه‌اندازی وب‌سایت خرید و اجاره ملک

ایجاد یک سایت برای مشاور املاک توسط طراح و متخصص طراحی سایت به همراه عکس و اطلاعات کافی باعث می‌شود تا مشتریان بیشتری به سمت خود جذب کنید. همچنین توجه به نکاتی مثل بهینه‌سازی وب‌سایت برای استفاده با موبایل، ایجاد راهنمای کاربر برای اطلاع از فرایند خرید، فهرست گزینه‌های جدید برای فروش و اجاره، ایجاد پشتیبانی آنلاین و لینک دادن به سایت‌های مرتبط لازم و ضروری است.

۳- تبلیغات کلیکی

استفاده از تبلیغات کلیکی از موارد مهم برای مشاوران املاک است که از این طریق بتوانند مشتری بیشتری برای خرید، رهن و یا اجاره مسکن جذب کنند. آن‌ها باید برای آگهی‌هایی هزینه پرداخت کنند که بر روی آن‌ها کلیک خورده باشد. بدین صورت که افرادی که کلمات کلیدی مربوط به زمینه کاری شما را سرچ می‌کنند، سایت شما را پیدا کرده و وارد آن می‌شوند.

۴- انتشار محتوای ارزشمند در بلاگ

یکی از استراتژی‌های مهم و ارزشمند در دیجیتال مارکتینگ مسکن منتشر کردن محتوا و مقالات مرتبط با کسب‌وکار در بلاگ سایت و صفحات مجازی املاک است. در این مقاله‌های منتشر شده بهتر است نحوه دسترسی به شما، امکانات و خدماتی که هر محله دارد و همچنین مزایای هرکدام را برای مخاطبان خود به طور واضح شرح دهید. اگر امکان انتشار پادکست یا ویدئو در شبکه‌های اجتماعی یا سایت را دارید، تأثیر خیلی بیشتری در جذب مخاطب دارد.

انتخاب و خرید خانه‌ای که مدنظر افراد است کار دشواری است
انتخاب و خرید خانه‌ای که مدنظر افراد است کار دشواری است

۵- استراتژی بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی

استراتژی بازاریابی در فضای مجازی از استراتژی‌های مهم دیجیتال مارکتینگ مسکن است. استفاده از یک استراتژی منظم و دقیق باعث می‌شود تا بازاریابی شما در شبکه‌های اجتماعی گسترش پیدا کرده و افراد بیشتری جذب شما و کسب‌وکارتان شوند.

برای این کار می‌توانید اعضای تیم خود در آژانس املاک را به مخاطبین معرفی کنید. یا این‌که گزینه‌های موجود را بررسی موردی کنید. همچنین اعلام موارد جدید برای خریدوفروش و رهن یا ارائه مطالب آموزشی مرتبط و داستان‌هایی از خریدهای موفق می‌توانند تأثیر زیادی داشته باشند.

موضوع دیگر داشتن استراتژی صحیح برای تولید محتوای جذاب و متنوع است. محتوای شما باید برای تمامی مخاطبان در هر سلیقه‌ای قابل‌قبول و جذاب باشد.

۶- تهیه تورهای مجازی

یکی از محتواهای باارزش و مهم در فضای مجازی برای جذب مشتری ایجاد تورهای مجازی برای بازدید از خانه‌ها است. شما می‌توانید با تولید محتواهای ویدئویی یا عکس و انتشار آن در وب‌سایت خود، به مشتریان خود کمک کنید تا تصمیم بهتری درمورد ملک موردنظر خود بگیرند.

انتخاب و خرید خانه‌ای که مدنظر افراد است کار دشواری است؛ بنابراین مشاوران اینترنتی املاک باید این فرایند سخت را برای مشتریان خود آسان کنند. نکته مهم درمورد تهیه تورهای مجازی این است که حتماً از ویدئوهای واقعی از خانه موردنظر استفاده کنید و مطمئن شوید که توری که طراحی کردید در تمامی دستگاه‌های قابل‌اجرا است.

۷- برگزاری وبینار

یکی دیگر از موارد مهم در دیجیتال مارکتینگ مسکن، برگزاری و میزبانی وبینار است. متخصصان در حوزه املاک می‌توانند در این وبینارها درمورد استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ خود با مخاطبان صحبت کرده و با آن‌ها ارتباط مستقیم برقرار کنند. خوشبختانه پلتفرم‌های مختلفی جهت برگزاری وبینار وجود دارند که می‌توان با کمک آن‌ها به‌راحتی یک وبینار را میزبانی کرد.

۸- اهمیت به سئو

توجه به سئو از موارد مهم در دیجیتال مارکتینگ است. بهینه‌سازی موتورهای جستجو از تکنیک‌های مهم جذب مخاطب در وب‌سایت است. هرچقدر که در جایگاه بالاتری در نتایج سرچ گوگل قرار بگیرید، بهتر است و زودتر شناخته می‌شوید. استفاده از کلمات کلیدی مهم‌ترین قسمت درمورد این موضوع به شمار می‌آید.

استفاده از کلمات پر جستجو در وب‌سایت مشاوره املاک موجب جذب کاربر به سمت سایت شما می‌شود. از موارد دیگر در تقویت سئو می‌توان به توضیحات متا، دایرکتوری‌های آنلاین، بک‌لینک‌ها و صفحات شبکه‌های اجتماعی اشاره کرد. سعی کنید محتوای وب‌سایت خود را به طور منظم بررسی کرده و سئوی آن را چک کنید.

۹- کانال‌های اجتماعی و اینفلوئنسر مارکتینگ

رسانه‌های اجتماعی و فضای مجازی اثرگذارترین و گسترده‌ترین نقش را در زمینه بازاریابی دهان‌به‌دهان ایفا می‌کنند. برای دیده‌شدن بیشتر و معرفی تجارت خود به طیف گسترده‌ای از افراد می‌توانید تبلیغات خود را به افراد مشهور یا اینفلوئنسرها بسپارید. برای مثال می توانید معرفی سایت شما و خدمات آن را  را به او بسپارید.

۱۰- مدیریت ارتباط با مشتریان ملکی

استفاده از برنامه‌های مدیریت ارتباط با مشتری باعث رشد فرصت‌ها و کاهش خطرات و نارضایتی‌ها و درنهایت افزایش درآمد شما خواهد شد. فناوری CRM سیستم سازمان‌یافته‌ای است که راهنمای تجارت مناسبی برای فروشندگان مسکن به شمار می‌آید.

این برنامه داده‌های مشتریان را ذخیره کرده و اطلاعات مربوط به مشتری را نزد خود نگه می‌دارد. از طریق آن مشاورین املاک می‌توانند قراردادها و معاملات خود را مدیریت کرده و بهره‌وری خود را بهبود ببخشند. از طریق نرم‌افزار CRM می‌توانید داده‌های مرتبط با اطلاعات شخصی هر مشتری و معاملات مربوط به او را ذخیره کنید.

 

به نظر شما وب‌سایت آژانس‌های املاک باید چه اطلاعاتی را ارائه دهد و چه موارد دیگری می‌تواند باعث شود که وب‌سایت شما بهتر دیده شده و برای مشتری جذاب باشد؟

به اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *