چگونه حرفه‌ای طراحی مجدد وب سایت‌ مان را انجام دهیم؟

با پیشرفت علم و تکنولوژی، روز به روز نیازها و دیدگاه‌های مردم در حال تغییر و تحول است و چه خوب است که ما هم خودمان را با این تغییرات تطبیق دهیم و پیشرفت کنیم. دنیای دیجیتال هم چنین داستانی دارد و باید همیشه به روز باشیم.
یکی از روش‌های به‌روز بودن در دنیای دیجیتال، طراحی مجدد وب‌سایت است؛ که در این مطلب بیشتر به آن می‌پردازیم.

در گذشته نه چندان دور داشتن تنها یک وب‌سایت ساده برای یک برند کافی بود و معیارهای زیادی برای اندازه‌گیری کیفیت طراحی وب‌سایت وجود نداشت. اما امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی و وجود رقبای بسیار قوی در دنیای دیجیتال، صرفاً داشتن یک وب‌سایت ساده کفایت نمی‌کند و باید سایتی منحصربه‌فرد و به‌روز داشته باشید.
منظور از به‌روز بودن، همان جدید و مدرن بودن وب‌سایت است؛ که هر مدت با توجه به نیاز جامعه هدف یک طراحی مجدد وب‌سایت انجام می‌شود.

مزایای طراحی مجدد سایت چیست؟

داشتن وب‌سایتی جدید و به‌روز یک عامل بسیار تاثیرگذار در پیشرفت کسب و کار دیجیتالی شما و جلوزدن از رقبا محسوب می‌شود. طراحی مجدد سایت هم مزایای زیادی را برای شما دارد:

  1. افزایش سرعت بارگذاری وب‌سایت
  2. افزایش ترافیک سایت
  3. بالا بردن تاثیر سایت در جهت توسعه برند
  4. افزایش فروش سایت
  5. موثر بودن در بازاریابی
طراحی مجدد وب‌سایت

آیا طراحی مجدد سایت روی سئو تاثیر می‌گذارد؟

آیا سایت خود را برای موتور جست‌وجو بهینه کرده‌اید؟ یا با کلمات مرتبط به کسب و کارتان در گوگل جایگاه و رتبه‌ای دارید؟

سئوی وب‌سایت


طراحی مجدد وب‌سایت به شما کمک می‌کند تا در امر سئو نیز پیشرفت قابل توجهی کنید و از رقبایتان جلو بزنید. که البته که این مسئله نیازمند کدنویسی، تگ و متاتگ نویسی، تگ‌های H1 H2 H3، تگ alt و … . اما به طور کلی طراحی مجدد وب‌سایت در تجربه کاربر در سایت شما بسیار مهم است که این امر در سئو سایت شما بی تاثیر نیست.
مزایایی که طراحی مجدد سایت روی سئو سایت شما خواهند داشت عبارتند از:

  1. افزایش سرعت سایت
  2. افزایش ترافیک سایت
  3. برطرف کردن مشکلات امنیتی
  4. همخوانی سایت با سرورهای جدید
  5. بهبود تگ‌های ‌H1, H2, H3

تمامی این موارد فقط با طراحی مجدد سایت انجام می‌شوند و تاثیری شگفت‌انگیز بر سئوی سایت شما خواهند گذاشت.

قبل از طراحی مجدد چه کارهایی باید انجام دهیم؟

۱- علت انجام این کار را بدانید.

در ابتدا و قبل از انجام هر گونه اقدامی از خودتان بپرسید که چرا می‌خواهید سایتتان را طراحی مجدد کنید. همانطور که گفتیم، هر شخصی از طراحی مجدد سایت خود هدف مشخصی دارد؛ مانند زشت بودن طراحی بصری، خراب بودن لینک‌ها، سئو نشدن مطالب و … .

۲- چه کارهایی باید انجام شوند؟

تمامی نقاط ضعف وب‌سایت و کارهایی که باید در طراحی مجدد سایت‌تان در راستای پیشرفت آن انجام دهید، بنویسید. البته هر طراحی مجدد سایت، به بخشی از سایت مربوط می‌شود و برای برطرف کردن یکی از مشکلات و یا نیازها است. شاید فقط می‌خواهید تصویرسازی‌ها، رنگ و هویت بصری سایت را بهبود ببخشید و به‌روز کنید؛ که این یک طراحی مجدد ساده و جزئی است.

۳- انجام بک‌آپ و اقدامات نهایی

بعد از مشخص کردن هدف و مراحل انجام طراحی مجدد سایت، حالا نوبت انجام اصلاحات مورد نظر روی سایت است. بعد از آن، گرفتن بک‌آپ از وب‌سایت اقدام بعدی می‌باشد که در این مرحله باید تمامی اطلاعات سایت را در یک پوشه بک‌آپ بگیرید تا بعد از نصب قالب جدید، اطلاعاتی که بک‌آپ گرفتید را برگردانید.

بک‌آپ گرفتن از سایت

سخن‌ آخر

امیدورایم این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد و رضایت شما را جلب کرده باشد. به قول ما آبدینی‌ها؛ هیچ وقت برای شروع دیر نیست و ماهی را هر وقت از آب بگیری تازه است. دنیای دیجیتال هم دقیقا چنین داستانی را دارد و همیشه وقت برای شروع وجود دارد؛ اما هر چه زودتر، بهتر.

اگر شما هم قصد طراحی مجدد ‌سایت خود را دارید، ما برای مشاوره در کنار و اجرای کار در کنار شما هستیم.

به اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *