سئو وردپرس خودکار است! دلیلی مهم برای طراحی سایت با وردپرس

مزایای سئو وردپرس

قسمت چهارم از سری مطالب +۱۰۱ دلیل برای طراحی سایت با وردپرس: مزایای سئو وردپرس

“وردپرس بسیاری از مسائل مربوط به سئو را به‌طور خودکار حل می‌کند.” مت کاتس از شرکت گوگل.

وردپرس در هسته‌ی اصلی خود پلت‌فرمی سازگار با سئو است که با در اختیارگذاشتن ده‌ها ابزار به شما کمک می‌کند تا هر پست و صفحه‌ای را بهینه‌سازی کنید و این امر به جذابیت بیشتر سایت در موتورهای جستجو منجر‌ می‌شود. بنابراین، اگر قصد ارتقای استراتژی سئوی خود را دارید، باید به فکر استفاده از وردپرس، به‌عنوان سیستم مدیریت محتوای (CMS) خود باشید.

۶۱- سازگار با سئو

وردپرس ابزار مدیریت محتوای سازگار با سئو است، به این معنا که با ارائه‌ی توابع مختلفی به بهینه‌سازی سایت شما کمک می‌کند.

افزونه Yoast SEO در وردپرس

همچنین از این جهت که امکان جستجو و فهرست‌بندی آسان سایت شما را به ربات‌های موتور جستجو می‌دهد، ابزاری سازگار با موتورهای جستجو است. علاوه بر این، به شما کمک می‌کند تا عملکرد سایت خود را با استفاده از افزونه‌ی قدرتمند Yoast SEO بهبود‌بخشید.

۶۲- گوگل عاشق وردپرس است

چرا؟
به این دلیل که تمامی سه ویژگی مورد‌پسند گوگل در وب‌سایت‌ها، یعنی محتوای بهینه‌شده، هدایت آسان و واکنش‌گرا بودن، با استفاده از وردپرس به‌راحتی قابل دستیابی است. همچنین این واقعیت که سازگار با موتور جستجو است، به محبوبیت وردپرس توسط گوگل کمک می‌کند.

۶۳- بهینه‌سازی‌شده برای موبایل است

با افزایش تعداد کاربران تلفن همراه، نداشتن وب‌سایتی که سازگار با موبایل باشد می‌تواند به‌شدت روی ترافیک و نرخ تبدیل سایت شما تأثیر بگذارد.

سایت با وردپرس در موبایل

اما زمانی که از وردپرس به‌عنوان سیستم مدیریت محتوای خود استفاده می‌کنید، دیگر نیازی نیست نگران این موضوع باشید؛ چراکه اکثر قالب‌های وردپرس به‌صورت واکنش‌گرا طراحی شده‌اند که به تقویت استراتژی سئوی شما کمک می‌کند.

۶۴- با تمامی مرورگرها سازگار است

شرکت‌های سئو در بمبئی بیان می‌کنند که حفظ ترافیک حاصل از موتورهای جستجوی دیگر غیر از گوگل، مستلزم سازگاری با تمامی مرورگرها است.

وردپرس در مرورگرها

چون وردپرس به این امر واقف است، این سیستم مدیریت محتوا با همه‌ی مرورگرها سازگار بوده و به ایجاد ترافیک بیشتر کمک می‌کند.

۶۵- وب‌سایت شما را به‌روز نگه می‌دارد

گوگل وب‌سایت‌هایی را دوست دارد که مرتباً به‌روز می‌شوند. بنابراین با استفاده از این سیستم مدیریت محتوا، علاوه بر امکان ایجاد تغییرات لازم و افزونه‌ها می‌توانید مطالب را هم به‌طور منظم ارسال کنید، از این طریق سایت خود را به‌روز و محتوای خود را جدید نگه دارید، که منجر به فهرست‌بندی مکرر و بهبود رتبه‌بندی در صفحه‌ نمایش نتایج موتورهای جستجو می‌شود.

 ۶۶- آگاهی بیشتر از برند

استفاده از وردپرس به‌عنوان سیستم مدیریت محتوا می‌تواند در گسترش آگاهی از برند شما مؤثر باشد. از آنجا که وردپرس سازگار با سئو است و امکان ادغام آسان کانال‌های رسانه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک، لینکدین و توئیتر را فراهم می‌کند، می‌توانید از تمام ابزارهای موجود، که در افزایش شناخت برندتان به شما کمک می‌کند، به‌راحتی به نفع خود بهره‌برداری کنید.

۶۷- ساختار URL

یکی از بزرگترین مزایای وردپرس آن است که این سیستم مدیریت محتوا به‌دلیل تبدیل خودکار آدرس اینترنتی (URL) پست‌های جدید و صفحات وب شما به نشانی‌های “سازگار با موتور جستجو”، در درک محتوای شما توسط موتورهای جستجو مؤثر است که منجر به بهبود رتبه‌بندی می‌شود.

۶۸- اعتبار برند را بهبود می‌بخشد

وردپرس به میلیون‌ها وب‌سایت تجاری کمک می‌کند و به همین ترتیب، هنگام ایجاد وب‌سایت با وردپرس، به شما کمک می‌کند تا به‌طور خودکار اعتبار نام تجاری خود را بهبود ‌‌بخشید، در نتیجه اعتماد بازدیدکنندگان به نام تجاری شما و همچنین نرخ بازگشت سرمایه‌ی (ROI) شما افزایش می‌یابد.

۶۹- امکان تغییر پیوندهای یکتا

پیوندهای یکتا بیانگر آدرس‌ اینترنتی محتواهایی هستند که شما در وب‌سایت وردپرس خود منتشر می‌کنید. حال با اینکه وردپرس دارای ساختار پیوند یکتای پیش‌فرض است، به شما این امکان را می‌دهد که برای پیوندهای یکتای خود ساختار آدرس اینترنتی سفارشی ایجاد کنید.

پیوند یکتا در وردپرس

از این رو به شما امکان ایجاد آدرس‌های اینترنتی کاربرپسند را می‌دهد که می‌توانید کلمات کلیدی مورد‌نظر خود را برای رتبه‌بندی در آن‌ها درج کنید.

۷۰- مدیریت آسان تبلیغات

برخلاف سیستم مدیریت محتوای سنتی که در آن دریافت کد تبلیغ برای ادغام با کد وب‌سایت شما کار سختی است، با کمک وردپرس، این کار بدون دردسر انجام می‌شود.

AdPlugg WordPress Ad Plugin

وردپرس به شما امکان می‌دهد تا با استفاده از افزونه‌های ساده مانند AdPlugg WordPress Ad Plugin یا AdRotate Banner Manager به‌راحتی تبلیغات را در وب‌سایت خود درج و مدیریت کنید. بهترین بخش آن است که این افزونه‌ها، پشتیبانی اضافی همچون چرخش تبلیغات، زمان‌بندی تبلیغات، پیگیری تبلیغات و موارد دیگر را نیز ارائه می‌دهند.

۷۱- مجازبودن پینگ‌بک‌ها

وردپرس به شما امکان می‌دهد که وب‌سایت خود را از طریق پینگ‌بک‌ها به‌طور خودکار به سایت‌های دیگر متصل کنید. این ویژگی باعث می‌شود که هر بار که بلاگ جدیدی ارسال می‌کنید یا محتوایی را در سایت خود ویرایش می‌کنید، به دایرکتوری‌های مختلف بلاگ اطلاع دهید، بنابراین به شما کمک می‌کند تا رتبه‌ی خوبی در صفحه‌ نمایش نتایج موتورهای جستجو داشته باشید.

۷۲- گزینه‌ی افزودن برچسب‌های H1

برچسب‌های H1 عامل مهم سئو هستند که به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا میزان ارتباط مقاله‌ی شما را بسنجند. وردپرس به شما امکان می‌دهد تا برچسب‌های H1 را با فشردن دکمه‌ای به محتوای خود اضافه کنید، بنابراین سبب خوانده‌شدن بیشتر محتوای شما می‌شود که در بهبود رتبه‌بندی سایت شما در نتیجه‌ی موتورهای جستجو مؤثر است.

۷۳- وردپرس می‌تواند تصاویر را بهینه کند

بهینه‌سازی تصاویر یکی از فاکتورهای اساسی سئو است که به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا سایت شما را بهتر جستجو کنند. وردپرس به شما کمک می‌کند تا با استفاده از افزونه‌ی WP Smushit، که منجر به افزایش سرعت زمان بارگیری وب‌سایت و بهبود قابلیت دسترسی می‌شود، تمامی تصاویر موجود در سایت خود را به‌صورت خودکار بهینه کنید.

 WP Smushit plugin

۷۴- وردپرس به بهبود سرعت وب‌سایت کمک می‌کند

موتورهای جستجو، در زمان رتبه‌بندی سایت، اغلب سرعت وب‌سایت را در‌ نظر می‌گیرند. با این حال، برخلاف وردپرس، به‌روزرسانی وب‌سایت‌های سنتی بسیار دشوار و زمان‌بر است که می‌تواند همواره بر سرعت سایت شما تأثیر بگذارد. بنابراین، با استفاده از وردپرس به‌عنوان سیستم مدیریت محتوا، نه‌تنها می‌توانید سرعت سایت خود را افزایش دهید، بلکه قادر به کاهش نرخ پرش (bounce rate) خواهید بود که می‌تواند برای سئو، PAID و سایر کمپین‌های اجتماعی سودمند باشد.

۷۵- امکان ایجاد برچسب‌ها را به شما می‌دهد

برچسب‌ها، که در زیر هر پست نمایش داده می‌شوند، به گروه‌بندی پست‌های مرتبط کمک می‌کند. هنگامی که کاربر بر روی برچسبی خاص کلیک می‌کند، تمام پست‌های متعلق به آن برچسب نمایش داده می‌شود که به افزایش تعامل کاربر و همچنین ترافیک کمک می‌کند.

۷۶- لینک‌سازی داخلی آسان و بی‌دردسر

لینک‌سازی داخلی یکی دیگر از فاکتورهای مهم سئوی داخلی است.

پلاگین سئو وردپرس

وردپرس روش‌های مختلفی را برای لینک‌سازی داخلی پست‌های وبلاگ شما از طریق افزونه‌هایی مانند SEO Internal Links ارائه می‌کند. این روش‌ها نه‌تنها امکان لینک‌سازی داخلی خودکار به لیست‌ کلمات کلیدی سفارشی در پست‌های شما را می‌دهد، بلکه امکان تنظیم ویژگی‌های “nofollow” و موارد دیگر را نیز در اختیار شما می‌گذارد.

۷۷- نقشه سایت گوگل

نقشه‌های سایت، هدایت بازدیدکنندگان سایت و همچنین ربات‌های موتور جستجو را آسان می‌کند. در وردپرس، به‌راحتی می‌توانید با کمک افزونه‌ی Google XML Sitemaps نقشه‌ی سایتی ایجاد کنید که علاوه بر افزایش سرعت فهرست‌بندی سایت شما، به بهبود تجربه‌ی کاربری نیز کمک می‌کند.

پلاگین های وردپرس

به اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *