شبکه های اجتماعی در وردپرس، این CMS به همه چیز فکر کرده!

شبکه های اجتماعی در وردپرس

قسمت ششم و آخر از سری مطالب +۱۰۱ دلیل برای طراحی سایت با وردپرسشبکه های اجتماعی در وردپرس

رسانه‌های اجتماعی به عامل مهمی در موفقیت همه کسب‌وکارهای آنلاین تبدیل شده است. اما واقعیت این است که این شبکه‌ها علی‌رغم مزایای بسیار زیادی که به همراه دارد، به زمان و تلاش زیادی هم نیاز دارد و این موضوع مدیریت شبکه‌های اجتماعی را به کار چالش‌برانگیزی تبدیل می‌کند.
هرچند که اگر وردپرس از وب سایت‌تان پشتیبانی می‌کند، با استفاده از افزونه‌های مختلف رسانه‌های اجتماعی و ابزارهای به اشتراک گذاری کار شما را در مدیریت این رسانه‌ها آسان‌تر می‌کند. پس اگر می‌خواهید قابلیت دیده‌شدن سایت خود را افزایش داده و فرآیند رسانه‌های اجتماعی‌تان را ساده کنید، راه‌حل پیشنهادی ما: وردپرس!

۹۳. یکپارچگی رسانه‌های اجتماعی در وردپرس

برخلاف طراحی سنتی وب‌سایت، وردپرس تأثیر زیادی در استراتژی رسانه های اجتماعی سایت شما دارد. وردپرس با استفاده از ابزاره‌ها و افزونه‌ها امکان استفاده آسان از حساب‌های مختلف رسانه‌های اجتماعی را فراهم می‌کند. به علاوه به شما کمک می‌کند تا فعالیت‌های رسانه اجتماعی از جمله پست‌کردن محتوا، نظردادن، افزودن تصاویر را از یک بخش تک‌نفره مدیریت کنید. از این رو، این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا محصول یا خدمات خود را با کم‌ترین زحمت، به‌صورت یکپارچه تبلیغ کنید و نام تجاری خود را بسازید.

۹۴. اشتراک یک مطلب بر روی چندین پلتفرم اجتماعی در وردپرس

یکی از بهترین ویژگی‌های استفاده از وردپرس به‌عنوان سامانه مدیریت محتوا این است که فقط با کلیک می‌توانید پست وبلاگ خود را در چندین پلتفرم اجتماعی به اشتراک بگذارید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک افزونه وردپرس مانند Yoast SEO نصب کنید که به شما امکان می‌دهد محتوا (عنوان، توضیحات، تصویر) را وارد کنید و هم‌زمان در پلتفرم‌های مختلف شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید.

شبکه های اجتماعی و یوست

۹۵. ارتباط آسان با مخاطب

در صورتی که بخواهید اعتبار نام تجاری‌تان را ارتقا دهید، یکی از ملزومات آن تعامل با مخاطبان است. با استفاده از ابزارهای وردپرس برای رسانه‌های اجتماعی به‌راحتی می‌توانید با مخاطبان‌تان همیشه و همه‌جا ارتباط برقرار کنید و در نتیجه آن قابلیت دیده‌شدن نام تجاری‌تان بیشتر شده و بازدید از سایت‌تان هم افزایش خواهد یافت.

۹۶. زمان‌بندی پست شبکه های اجتماعی در وردپرس

وردپرس امکان زمان‌بندی پست رسانه‌های اجتماعی را هم به شما می‌دهد. با نصب یک افزونه رسانه اجتماعی چندمنظوره وردپرس مانند CoSchedule یا  Microblog Poster، می‌توانید پست‌های رسانه‌های اجتماعی خود را برای یک هفته یا ماه کامل برنامه‌ریزی کنید، در نتیجه در وقت صرفه جویی می‌کنید و بهره‌وری کار هم افزایش می‌یابد.

افزونه CoSchedule در وردپرس

۹۷. کلیدهای نشان‌دار کردن و به اشتراک گذاری یکپارچه رسانه‌های اجتماعی

وردپرس ابزاری را مانند Shareaholic ارائه می‌دهد که به وسیله آن می‌توانید کلیدهای نشان‌دار کردن و اشتراک‌گذاری را به‌راحتی در یک برگه ادغام کنید. این ابزار به شما کمک می‌کند تا محتوای خود را برای مخاطبان گسترده‌تری تبلیغ کنید؛ در نتیجه بازدید از سایت بیشتر می‌شود و بازگشت سرمایه بهبود می‌یابد.

افزونه Shareaholic در وردپرس

۹۸. ردیابی URL کوتاه و تجزیه و تحلیل آن

یکی دیگر از مزایای وردپرس این است که ابن سیستم مدیریت محتوا می‌تواند در ردیابی لینک‌های شبکه‌های اجتماعی مانند لایک‌ها، توییت‌ها و دنبال‌کردن‌ها به شما کمک کند و به این گونه می‌توانید پیشرفت تیم بازاریابی شبکه‌های اجتماعی خود را رصد کنید.

افزونه WP Bitly در وردپرس

علاوه بر این می‌توانید Google Analytics را اضافه کنید و از کوتاه‌کننده‌های URL مانند WP Bitly و Google Shortlink پشتیبانی می‌کند.

در بخش نهایی مزایای طراحی سایت با وردپرس به چند مورد متفرقه که در دسته‌های قبلی جا نمی‌گرفت، می‌پردازیم.

۹۹. تعویض آسان ارائه‌دهنده میزبانی وب

اگر وب‌سایت خود را با وردپرس بسازید، در صورتی که از خدمات میزبان وب فعلی‌تان ناراضی باشید، به‌راحتی می‌توانید ارائه‌دهنده میزبانی وب‌تان را تغییر دهید. وردپرس با تمام پلتفرم‌های اصلی میزبانی سازگار است. در این صورت اگر تصمیم به تعویض میزبان داشته باشید، وب‌سایت‌تان مدت طولانی از کار نخواهد افتاد.

۱۰۰. خدمات گسترده تجارت الکترونیک

اگر وب‌سایت خود را با وردپرس بسازید، می‌توانید با کنترل خودکار و امنیت کامل هر نوع فروشگاه تجارت الکترونیکی موردنظرتان را به‌راحتی روی آن راه اندازی کنید. همان‌طور که قبلاً بیان کردیم، محبوب‌ترین و پرکاربردترین افزونه توسعه تجارت الکترونیکی برای وردپرس WooCommerce است.

افزونه WP eCommerce در وردپرس

به غیر از آن، افزونه‌های متعدد دیگری مانند WordPress ecommerce plugins، WP eCommerce و Shopp هم موجود هستند که ارزش امتحان دارند.

۱۰۱. مناسب همه افراد، از بلاگر گرفته تا کسب‌وکارهای بزرگ

چه بلاگر باشید یا یک شرکت قدر، وردپرس برای همه کسب‌وکارها مناسب است و برای ایجاد هر نوع وب‌سایتی استفاده می‌شود، چه برای یک کسب‌وکار، یک سازمان غیرانتفاعی، یک موسسه دولتی یا فقط یک وبلاگ شخصی ساده.

۱۰۲. مهاجرت یک وب‌سایت به وردپرس آسان است

مهاجرت از یک سیستم مدیریت محتوا سنتی به وردپرس از آنچه فکر می‌کنید، آسان‌تر است. با وردپرس می‌توانید از تمام پایگاه داده، محتوا و فایل‌های رسانه‌ای‌تان خروجی بگیرید، طراحی وب‌سایت فعلی‌تان را در قالب وردپرس سفارشی قرار دهید که از هدایت مجدد URL و بسیاری از خدمات دیگر پشتیبانی می‌کند. هنگامی که به وردپرس مهاجرت کردید نیز می‌توانید تمام افزونه‌های لازم را برای افزایش عملکرد سایت خود نصب کنید.

۱۰۳. می‌توانید وب‌سایت چند زبانه ایجاد کنید

این یکی دیگر از امکانات وردپرس است که کاربران را شگفت‌زده می‌کند. این سیستم مدیریت محتوا به شما امکان می‌دهد وب‌سایتی چند زبانه با نزدیک به ۷۰ زبان مختلف ایجاد کنید.

افزونه Polylang در وردپرس

بله درست متوجه شدید!

تنها کاری که باید بکنید نصب Polylang plugin ،Weglot یا WPML یا استفاده از TranslatePress برای ترجمه آسان کل وب‌سایت وردپرس به زبان‌های دلخواه شماست از جمله پست‌ها، صفحات، برچسب‌ها و دسته‌بندی‌ها.

نتیجه‌گیری

بی‌شک وردپرس بهترین سیستم مدیریت محتوایی است که می‌توانید با آن وب‌سایت خود را بسازید. از افزونه‌های متعدد و سبک‌های بی‌پایان گرفته تا امنیت، سئو و ویژگی‌های رسانه‌های اجتماعی، وردپرس تمام نیازهای وب‌سایت شما را در بر می‌گیرد.
پس اگر تردید داشتید که چرا باید از وردپرس به‌عنوان سیستم مدیریت محتوای خود استفاده کنید، امیدواریم این سری پست‌ها دلایل کافی برای استفاده از وردپرس برای ساخت وب‌سایت یا وبلاگ‌تان را به شما ارائه داده باشد!

منبع: capsicummediaworks

به اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *