طراحی سایت آرایشی و بهداشتی؛ چه چیزهایی خیلی مهمه؟

طراحی سایت آرایشی و بهداشتی

این روزها سایت‌های آرایشی و بهداشتی، بازدیدکنندگان و کاربران بسیاری پیدا کرده‌اند و روز به روز نیز با اقبال بیشتری رو به رو می‌شوند. به همین دلیل هم لازم است که برای طراحی این سایت‌ها، نکات به خصوص و ویژگی‌های مشخصی را در نظر داشت تا در نهایت بتواند بیشتری کاربری را به دنبال داشته باشد. در این مطلب از وب‌سایت آبدین با شما هستیم تا به طور کامل به موضوع طراحی سایت آرایشی و بهداشتی بپردازیم.

سایت آرایشی و بهداشتی چیست؟

سایت‌های آرایشی و بهداشتی غالباً به کسب و کارهایی ارتباط پیدا می‌کنند که در این حوزه مشغول فعالیت هستند، کسب و کارهایی همچون سالن‌های زیبایی و آرایشگاه‌ها، تولیدکنندگان لوازم آرایشی و بهداشتی، عرضه‌کنندگان لوازم آرایشی و بهداشتی و… به همین دلیل نیز معمولاً این نوع از وب‌سایت‌ها، شکل و شمایل حرفه‌ای‌تری به خود می‌گیرند و کاربران مخصوص به خودشان را هم دارند.

از آنجایی که در دنیای امروز، کسب و کارهای مربوط به حوزه زیبایی روز به روز در حال افزایش هستند و برندهای تولیدکننده لوازم آرایشی و بهداشتی نیز به شیوه‌های جدیدتری پا به عرصه بازاریابی و معرفی محصولات خود گذاشته‌اند، جایگاه سایت‌های آرایشی و بهداشتی نیز با گذشته تفاوت‌های بسیاری پیدا کرده است.

مزایای طراحی سایت آرایشی

مزایای طراحی سایت آرایشی و بهداشتی

به طور کلی طراحی سایت آرایشی و بهداشتی، برای هر کسب و کار مرتبط و یا حتی کاربران آن سایت، مزایای بسیاری را به دنبال خواهد داشت که از میان آنها می‌توانیم به این موارد اشاره کنیم:

  • دسته‌بندی کامل محصولات: در طراحی سایت آرایشی و بهداشتی، تمامی محصولات اعم از رنگ مو، لوسیون، لوازم آرایش چشم، صابون، شامپو، پنکک، آرایش ناخن، آرایش لب و… به طور کامل دسته‌بندی می‌شوند و در نتیجه، کاربر می‌تواند مستقیماً به هدف خود دسترسی پیدا کند.
  • توضیحات محصول: ارائه کامل‌ترین توضیحات برای هر کدام از محصولات در سایت آرایشی شما، این امکان را به مخاطب می‌دهد که در زمان خرید محصول موردنظر خود با هیچ‌گونه ابهامی رو به رو نشود و بتواند تمامی اطلاعاتی اعم از نام برند، نام کالا، حجم محصول، تاریخ مصرف محصول، ویژگی‌های محصول، مشخصات بارز و… را به خوبی به دست آورد.
  • ارائه بخش بلاگ: بخش بلاگ که با مقالات، ویدیوها، تصاویر و همین‌طور دانستنی‌هایی در حوزه آرایشی و بهداشتی طراحی می‌شود این امکان را به مخاطبین می‌دهد که ضمن خرید هوشمندانه محصولات، آن هم همراه با اطلاعات کافی بتوانند دانستنی‌های بسیاری را نیز در این حوزه به دست آورند.
  • امکان مشاوره و گفتگوی آنلاین: این بخش از طراحی سایت آرایشی و بهداشتی نیز به هر کاربری امکان این را می‌دهد که تمامی ابهامات و سؤالات خود را در حوزه زیبایی و بهداشت برطرف کرده تا در نهایت محصول موردنظر خود را خریداری نماید.
  • ارائه بخش نمایندگان فروش: معمولاً در هر سایت آرایشی و بهداشتی، بخش با نام نمایندگان فروش وجود دارد که کاربران را با فهرستی از نمایندگان مجاز فروش محصولات در نقاط مختلفی از کشور و دنیا آشنا می‌کند. در کنار این نیز شرایط اعطا نمایندگی نیز در این بخش‌ها ذکر می‌شود و در نتیجه امکان فعالیت‌های فراتر نیز پیش خواهد آمد.

مطالب مرتبط:
طراحی سایت فیزیوتراپی در تهران، باید چه ویژگی‌هایی‌ داشته باشد؟
طراحی سایت دندانپزشکی در تهران

ویژگی های طراحی سایت آرایشی

ویژگی‌های طراحی سایت آرایشی و بهداشتی

با وجود تمامی مزایایی که یک سایت آرایشی و بهداشتی به دنبال دارد، لازم است که در زمان طراحی این سایت نیز ویژگی‌های مشخصی مدنظر قرار بگیرد. برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های طراحی سایت آرایشی و بهداشتی شامل این موارد می‌شود:

  • ریسپانسیو بودن
  • سرعت بالای آپلود و بارگذاری
  • امکان عضویت و ثبت مشخصات مشتری
  • امنیت بالا
  • دسته‌بندی دقیق برای خانم‌ها و آقایان
  • ارائه امکان مقایسه محصولات هم‌رده

علاوه بر این ویژگی‌های اصلی و مهم، لازم است که به برخی دیگر از ویژگی‌های طراحی سایت آرایشی و بهداشتی نیز توجه داشته باشید:

۱- طراحی صفحه محصولات

از آنجایی که خرید لوازم آرایشی و بهداشتی از حساسیت بسیار بالایی برخوردار است، طراحی صفحه محصولات نیز باید به دقیق‌ترین شکل ممکن انجام بگیرد. تمامی دسته‌بندی‌ها باید جزئی و دقیق باشند و اطلاعات مربوط به هر محصول نیز به طور کامل و دقیقی ارائه شوند. به خاطر داشته باشید که در این میان، ارائه عکس‌های باکیفیت از محصول و همین‌طور پالت‌های رنگی آن نیز مسئله بسیار مهمی است که نباید نادیده گرفته شود.

 به طور کلی مهم‌ترین اطلاعات و جزئیات صفحه محصولات شامل این موارد می‌شود:

  • نام محصول
  • قیمت
  • نام برند
  • ابعاد و حجم
  • رنگ محصول و تنوع پالت‌های رنگی
  • ویژگی‌های اصلی همچون ماندگاری، براق یا مات بودن و…
  • راهنمای استفاده
  • شماره مجوز
  • مناسب برای چه پوستی بودن
  • کد محصول
  • صادرکننده
سیستم فروش آنلاین

۲- طراحی سیستم فروش آنلاین

این سیستم به طراحی سایت آرایشی و بهداشتی شما کمک می‌کند تا بتوانید محصولات خود را به صورت عمده و یا حتی تکی پیاده‌سازی کنید و به مشتری نیز این امکان را بدهید که با بررسی محصولات، آنها را انتخاب کرده با قرار دادن آنها در سبد خرید و همین‌طور پرداخت هزینه مربوطه از طریق درگاه بانکی، محصول موردنظر خود را به راحتی به دست آورد.

۳- جشنواره‌های تخفیفی

لوازم آرایشی و بهداشتی از آن دست محصولاتی است که در صورت داشتن تخفیف‌های خوب و جشنواره‌های متعدد، متقاضیان و مشتریان بسیار زیادی پیدا خواهد کرد. به همین دلیل نیز بهتر است که هر از چند گاهی با ارائه بنرهای تخفیفی در طراحی سایت آرایشی و بهداشتی خود و همین‌طور کاهش قیمت‌ها بر روی برخی از محصولات، کاربران بیشتری را به سمت خود هدایت کنید. شما حتی می‌توانید بخشی از وب‌سایت آرایشی و بهداشتی خود را نیز صرفاً به حوزه تخفیف‌ها اختصاص دهید.

وب سایت آرایشی

۴- وبلاگ مفید و قوی

یک طراحی سایت آرایشی و بهداشتی این امکان را به شما می‌دهد که بتوانید یک وبلاگ درست و حسابی و کاملی را ایجاد کنید. برای این کار هم لازم است که مسائل متفاوتی همچون سئو سازی سایت، رعایت قوانین سئو در موتورهای جستجوگر، تنوع بالای ویدیوی مطالب و… را فراهم کنید.

۵- گالری تصاویر

بهتر است که تصاویر محصولات شما علاوه بر صفحات مجزای محصول، در بخشی با عنوان گالری تصاویر نیز به اشتراک گذاشته شود تا مخاطبین بتوانند با نمونه‌های مختلف و متنوعی از محصولات شما در وب‌سایت آرایشی و بهداشتی‌تان آشنا شوند.

۶- طراحی صفحه نظرسنجی

شما می‌توانید برای بهبود طراحی سایت آرایشی و بهداشتی خود از بخش‌هایی برای نظرسنجی نیز استفاده کنید تا مخاطبین بتوانند انتقادات و پیشنهادات خود را به طور مستقیم با شما در میان بگذارند.

نمونه سایت‌های خوب حوزه آرایشی و بهداشتی که در ایران مشغول فعالیت هستند:

وب سایت روبان
وب سایت مو تن رو
به اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *