طراحی وب سایت انتخاباتی، نکات کاربردی سال ۱۴۰۰

طراحی سایت دولتی مجلس انتخاباتی در ایران

معمولاً شرایط انتخابی در کشورهای مختلف، کاندیداها را بر آن می‌دارد تا به سراغ روش‌های متفاوت‌تری از تبلیغات بروند و از این طریق، مخاطبین و طرفداران به مراتب بیشتری پیدا کنند. یکی از این روش‌ها که جایگاه بسیار موثر و مهمی را در دنیای دیجیتال و مدرن امروزی از آن خود کرده است طراحی وب‌سایت انتخاباتی است. در این مطلب از وب‌سایت آبدین با ما همراه باشید تا در رابطه با این نوع طراحی وب بیشتر بگوییم.

لزوم طراحی وب‌سایت انتخاباتی

اصولا همان طور که برای راه اندازی مشاغل جدید، طراحی وب سایت یکی از مهم‌ترین راه‌های تبلیغاتی و ارتباط با مشتری به حساب می‌آید، نامزدهای سیاسی نیز می‌توانند با داشتن یک وب‌سایت جذاب و متفاوت، تبلیغات بیشتری را برای جناح خود داشته باشند.

در بسیاری از شرایط که جلسات مهمی در حوزه سیاسی برگزار می‌شوند و سخنرانی‌های مهمی ارائه می‌گردند، تبلیغات سیاسی در رسانه‌های متفاوتی همچون تلویزیون، روزنامه، رادیو و… به اشتراک گذاشته خواهند شد، با این حل، این یک وب‌سایت انتخاباتی و سیاسی است که کامل‌ترین و دقیق‌ترین اطلاعات را در رابطه با آن سخنرانی و تمامی حواشی و اتفاقات انتخاباتی در اختیار مخاطبین قرار می‌دهد.

به طور کلی یک وب‌سایت انتخاباتی سیاسی خوب به سنگ بنای استراتژی بازاریابی و تبلیغات سیاسی نیاز خواهد داشت و به همین راحتی‌ها نیز طراحی نمی‌شود. این وب‌سایت، کاندیداها را به همان روشی که می‌خواهند معرفی می‌کند و سیاست‌هایی همچون جذب داوطلب و یا دریافت کمک‌های مالی را نیز در پی خواهد داشت. بر اساس تحقیقات انجام گرفته، چیزی حدود ۷۵ درصد از بازدیدکنندگان وب‌سایت انتخاباتی و سیاسی، در رابطه با اعتبار آن سازمان و یا جناح سیاسی، نظر قطعی‌تری خواهند داد.

ویژگی های طراحی وب سایت انتخاباتی

ویژگی‌های طراحی وب‌سایت انتخاباتی

اصولا وب‌سایت‌های انتخاباتی، ویژگی‌های مشخصی را به دنبال خواهند داشت:

  • ارائه جدیدترین اطلاعات: یک وب‌سایت انتخاباتی، افراد جامعه را با جدیدترین اطلاعات همراه خواهد کرد. کاندیدای انتخاباتی رای دهندگان خودشان را به طور مرتب از تمامی برنامه‌هایی که برای بهبود شهر و یا کشورشان دارند مطلع می‌کنند و دائما تمامی وعده‌های انتخاباتی را به‌روزرسانی می‌کنند.
سایت دولتی جمهوری اسلامی ایران
  • برقراری ارتباط مستقیم با مردم: یک وب‌سایت انتخاباتی به مخاطبین و بازدیدکنندگان خود این امکان را می‌دهد که در ارتباط مستقیم با کاندیدای سیاسی باشد. این یعنی بتواند داستان زندگی خود را مطرح کند و به نامزد انتخاباتی خود از برنامه‌ریزی‌هایی برای دستیابی به اهداف و همین طور انتظاراتی که دارد باخبر نماید. معمولا مخاطبین می‌توانند افکار خود را از طریق وبلاگ، ارائه عکس‌هایی از خود و یا خانواده و یا پیام‌هایی به عنوان افراد خارج از کمپین تبلیغاتی مطرح کنند.
  • امکان ارتقا تخصص فرد کاندیدا یا نامزد: فرقی نمی‌کند که در زمینه‌های زیست محیطی باید یا کاهش جرم و جرائم، افزایش شانس موفقیت مشاغل کوچک و… مهم این است که کاندیدا و نامزد انتخاباتی بتواند رای دهندگان و مخاطبین خود را از آنچه قصد انجام دادنش را دارند باخبر سازد نامزدهای انتخاباتی با این کار می‌توانند برند سیاسی خود را تقویت کنند و رای دهندگان خود را در رابطه با مهم‌ترین اهدافی دارند مطلع کرده و در جناح خود نگه دارند.
  • درگیر کردن مخاطب: بهتر است که در طراحی وب سایت انتخاباتی، ارتباط چشمی و بصری نیز در ذهنیت مخاطب تاثیرگذار باشد. این یعنی استفاده از کلمات و عبارات بلد شده، شماره بندی شده و همین طور تیتروار می توانند مخاطب را درگیر محتوا کرده و تاثیرگذاری زیادی را برای آنها به دنبال داشته باشد
  • استفاده از ویدیو در سایت انتخابی

چگونگی طراحی وب‌سایت انتخاباتی

برای آنکه بتوان طراحی وب‌سایت انتخاباتی را به شکل درست و هدفمند خود به انجام رساند لازم است که عوامل تاثیرگذار و مهم در آن را شناسایی کرد. در ادامه شما را با عوامل موثر در طراحی وب‌سایت انتخاباتی و چگونگی انجام آن آشنا می‌کنیم:

۱- افزایش استراتژی مارکتینگ برند

باید این را بدانیم فرد سیاست‌مداری که کاندیدای انتخاباتی می‌شود به عنوان یک برند تجاری شناخته می‌شود. به همین دلیل نیز لازم است که برای جذب رای دهندگان، حضوری مارکتینگی و مداوم در بازار داشته باشد. همان طور که هر توییت، پست وبلاگ و اینستاگرام و… نشان دهنده نام تجاری کاندیدا هستند، وب‌سایت نیز تجسمی از این برند تجاری خواهد بود.

باید به این نکته توجه کنید که عصر امروز، عصر تبلیغات است و به همین دلیل نیز باید با آن هماهنگ بود. در نتیجه نیز برای موفقیت یک کاندیدای سیاسی، استفاده از مبارزات دیجیتالی موفق بسیار لازم و ضروری خواهد بود. یک کاندیدا و نامزد سیاسی باید این را بداند که وب‌سایت انتخابی او به منزل یک قطعه مهمی از بازاریابی دیجیتال شناخته می‌شود.

طراحی سایت برای کاندیدا ریاست جمهوری ایران

۲- طراحی وب‌سایت ریسپانسیو

به خاطر داشته باشید که یک طراحی وب‌سایت انتخاباتی باید برای استفاده در تلفن همراه نیز مناسب باشد، چرا که امروزه درصد خیلی زیادی از کاربران از طریق موبایلشان فعالیت کرده و از وب‌سایت‌های مختلف بازدید می‌کنند. این موضوع می‌تواند در نتایج جستجو و رتبه‌بندی‌های وب‌سایت نیز تاثیر بسیار زیادی داشته باشد.

بسیاری از اشتباهات رایج در طراحی وب‌سایت انتخاباتی شامل انتخاب فونت اشتباه و یا استفاده از عناوینی است که از جذابیت کمی برخوردار هستند. برای آنکه بتوان با این مشکلات مقابله کرد، لازم است که طراحی وب‌سایت را به دست طراحان وب و آژانس‌های مارکتینگ حرفه‌ای همچون آژانس دیجیتال مارکتینگ آبدین سپرد.

۳- قابل هدایت بودن وب‌سایت

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که هر وب‌سایت انتخاباتی باید از آن برخوردار باشد قابلیت هدایت و استفاده آسان است. این یعنی کاربران باید به راحتی بتوانند به بخش‌ها و صفحات مشخص جداگانه راه پیدا کنند. این یعنی کاربران و رای دهندگان باید بتوانند با مراجعه به وب‌سایت انتخاباتی، تمامی ابهامات و سوالات خود را در رابطه با آن کاندیدا برطرف نمایند.

طراحی وب سایت برای انتخابات

۴- بررسی بازدیدهای کاربران در وب‌سایت

طراحی وب‌سایت انتخاباتی باید با بررسی بازدیدها و سفر کاربر در وب‌سایت صورت بگیرد. این یعنی باید تجسم شود که کاربر از همان ابتدا وارد چه بخش‌هایی می‌شود و چه روندی را طی می‌کند. این کار می‌تواند به تیم طراح کمک کند تا بفهمند که باید چه محتوایی را تولید کننده و نقاط ضعف و یا دغدغه‌های کاربران و مخاطبان را تشخیص دهند.

مطلب مرتبط: UX و UI در طراحی سایت با وردپرس، آسایش کاربر در اولویت است

۵- بهینه‌سازی وب‌سایت در موتورهای جستجو

طبیعتا یک وب‌سایت انتخاباتی نیز همانند سایر وب‌سایت‌ها باید در موتورهای جستجو بهینه‌سازی شوند. به همین دلیل نیز علاوه بر رعایت سئو، این وب‌سایت باید از نظر بصری نیز خوشایند باشد، مطالبی را ارائه کند که با برند تجاری فرد هماهنگ باشد و همین‌طور تمامی سوالات و ابهامات مخاطب را برطرف کند.

سئو و طراحی سایت دولتی در ایران

 طراحی وب‌سایت انتخاباتی در آبدین

آژانس دیجیتال مارکتینگ آبدین با فعالیت تخصصی در زمینه مارکتینگ و همین‌طور طراحی سایت می‌تواند بهترین طراحی وب‌سایت انتخاباتی سال ۱۴۰۰ را بر عهده بگیرد. این شرکت با انجام خدمات متفاوتی همچون بهینه‌سازی موتورهای جستجو، طراحی سایت شرکتی و فروشگاهی، مدیریت شبکه‌های اجتماعی، کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ، تبلیغات در گوگل ادز، بازاریابی محتوایی و… می‌تواند انتخاب بسیار خوبی در حوزه انتخاباتی باشد.

به اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *