قصه انتخاب نام برند ما را بخوانید؛ چرا «آبدین»؟

انتخاب اسم برند آبدین

به قول ریچارد برنسون: ” نام برند شما حکم آبروی شما را دارد.”

در مسیر ایجاد یک کسب‌وکار، وقتی هدفمان مشخص شود و بخواهیم دکمه‌ی شروع را بزنیم، اولین قدم انتخاب نامی مناسب برای برندمان است. داستان پشت این انتخاب‌ها همیشه جذاب بوده؛ به همین دلیل تصمیم گرفتیم اولین مقاله‌ی آبدین را به خودِ واژه‌ی «آبدین» و قصه‌ی انتخاب نام برند خود اختصاص دهیم.

ما برای آژانس تبلیغات دیجیتالمان دنبال یک اسم ایرانی بودیم که مفهوم جاودانگی را نشان بدهد؛ حالا چرا جاودانگی؟

جاودانه‌ایم و جاودانه‌ها را می‌سازیم…

در اقیانوس قرمز دنیای دیجیتال مارکتینگ، حرف از قراردادهای کوتاه‌مدت و بلندمدتی است که معمولاً بعد از دوره‌ی قرارداد، مشتری به امان خدا سپرده می‌شود و تعهدها در همان چهارچوب قراردادها هستند. به این روند اعتراضی نیست، چون منطقی و استاندارد است؛ اما ما در آبدین به‌دنبال جاودانه‌کردن مشتری در دنیای دیجیتال هستیم. شاید این حرف کمی اغراق‌آمیز و تخیلی به نظر برسد، ولی ما معتقدیم با راهکارهایی که داریم، می‌توانیم گارانتی مادام‌العمر به مشتری‌هایمان بدهیم؛ البته تحت شرایطی!

خب! از این حرف‌ها که بگذریم، سخن اصلی خوش‌تر است.

در جستجوی معنای جاودانگی به فرهنگ لغت دهخدا، معین و عمید سر زدیم و بعد از کلی بالاوپایین‌رفتن سرانجام به «آبدین» رسیدیم؛ خوش‌خوان، خوش‌نویس، خوش‌چهره و خلاصه همه‌چیزتمام بود ولی متأسفانه دامنه‌اش خالی نبود. ما کوتاه نیامدیم و با اضافه‌کردن ads (مخفف advertisements)، دامنه‌ی abdinads را خریدیم.

«آبدین» نامی فارسی به‌معنای جاودانه و همیشگی است. البته این را هم بگوییم که «آبِدین» با ریشه‌ی عربی «آبِد» نیز در فرهنگ زبان فارسی وجود دارد.

شما هم اگر برند شخصی یا کسب‌وکاری دارید که برای انتخاب اسم آن، مسیر جالبی طی کرده‌اید، قصه‌ی خود را در قسمت دیدگاه با ما و دوستان دیگر در میان بگذارید. یادمان نرود هیچ چیزی مثل تجربه‌های واقعی نمی‌توانند الهام‌بخش ما برای شروع و ادامه‌ی مسیرمان باشند؛ پس بیایید از تجربه‌های خود بیشتر بگوییم.

به اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *