برای یادگیری سئو هزینه نکنید؛ این ۳۰ بلاگ را بوک‌مارک کنید

معرفی بهترین بلاگ‌ها برای یادگیری سئو

استانداردهای بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو (SEO) به‌طور مداوم در حال تغییر است. موتورهای جستجو هم مانند شبکه‌های اجتماعی، بازاریابی ایمیلی و فناوری‌های نوظهوری مثل هوش مصنوعی (AI) در حال بهبود هستند و نتایج این بهبود مداوم، برای اطلاع کاربران از آخرین اتفاقات و همین‌طور یادگیری سئو با به‌روزترین اطلاعات هر روزه در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

در این راستا، آن‌ها بر چیزهایی مثل بومی‌سازی، اعتبار صفحه (PA)، نرخ کلیک و حتی جستجوهایی که از دستیارهای صوتی مانند Google Assistant نشأت می‌گیرند، متمرکز شده‌اند.

اگر دیجیتال مارکتر یا به زبان شیرین خودمان متخصص بازاریابی دیجیتال هستید، به‌روزبودن و آگاهی از این تغییرات مستمر برای شما از واجبات است. به همین دلیل تصمیم گرفتیم در این مطلب بلاگ آبدین به نقل از Hubspot، لیستی از بهترین بلاگ‌های دنیا در زمینه‌ی به‌روزرسانی‌های سئو را در اختیارتان قرار دهیم. با مطالعه‌ی روزانه و پیوسته‌ی این بلاگ‌ها مطمئناً می‌توانید یکی از بهترین بازاریاب‌های دیجیتال باشید و به کسب‌وکارتان کمک کنید.

بهترین بلاگ‌های اخبار و یادگیری سئو در سراسر دنیا

بلاگ Moz

بلاگ MOZ برای یادگیری سئو

اگر بخواهیم مهم‌ترین مرجع برای سئوکارها و راه‌حل‌های سئویی را نام ببریم، Moz اولین اسمی است که به ذهنمان می‌آید. تیم وبلاگ Moz هر روز یک مقاله منتشر می‌کنند تا دانش شما را در زمینه‌ی بازاریابی از طریق جستجو توسعه بخشند.

Neil Patel

neil-patel

نیل پاتل و تیم بازاریاب‌های بااستعدادش، آخرین اخبار در زمینه‌ی بازاریابی را به گوش شما می‌رسانند؛ SEO یکی از موضوعات اصلی آن‌ها است. ویدئوهای آن‌ها نیز به‌اندازه‌ی بلاگ‌پست‌هایشان مسحورکننده است.

Search Engine Land

search-engine-land

یکی از بهترین بلاگ‌ها درباره‌ی موتورهای جستجو، Search Engine Land است که اخبار و تحلیل‌هایی عمیق از صنعت بازاریابی سئویی ارائه می‌دهد.

Search Engine Journal

search-engine-journal

این وبلاگ اخبار و فنون مربوط به حوزه‌ی بازاریابی از طریق موتورهای جستجو، از لینک‌سازی تا آخرین به‌روزرسانی‌ها در الگوریتم‌های گوگل را پوشش می‌دهد.

Serach Engine Roundtable

search-engine-roundtable

برای بررسی جزء‌به‌جزء و مفصل نکات مربوط به موتورهای جستجو، Search Engine Roundtable جایی است که باید سر بزنید.

بلاگ SEMrush

semrush-blog

بلاگ SEMrush مرجعی پیشگام و به‌روز برای ترندهای سئو است که توصیه‌های سئویی جذابی از نقطه‌نظرهای مختلف می‌دهد؛ از توسعه اپ تا شبکه‌های اجتماعی و جستجوی صوتی.

SEO Book

seobook

برای اطلاع از نقدوبررسی‌های جدیدترین ابزارهای سئو و هم‌چنین تحلیل‌های تغییرات موتورهای جستجو، پیشنهاد می‌کنیم حتماً SEO book را چک کنید.

Tubular Insights

tubular-insights

این وب‌سایت منبعی برای بازاریاب‌هایی است که به دنبال یادگیری بیشتر درباره‌ی تأثیر ویدئو در بازاریابی سئویی (ویدئو مارکتینگ) هستند.

Yoast

yoast

Yoast علاوه بر ابزارهایی که برای همگام‌سازی وب‌سایت با استانداردهای سئو ارائه می‌دهد، در زمینه‌ی آموزش بهینه‌سازی وب‌سایت نیز منبعی آموزشی به شمار می‌رود. بلاگ آن راه‌حل‌هایی برای بهبود سئو و هم‌چنین تجربه کاربری (UX) ارائه می‌دهد.

Biznology

biznology

این بلاگ درباره‌ی مباحث مرتبط با سئو صحبت می‌کند؛ البته اخیراً روی بازاریابی محتوایی و ارتباط آن با سئو تمرکز کرده است.

DailySeoBlog

dailyseoblog

شما هم به سایت‌هایی که هر روز نکته‌ای جدید یاد می‌دهند، علاقه دارید؟ پس این بلاگ مخصوص شما است، چون نکته‌ها و ترفندهایی ارائه می‌دهد که به شما در استراتژی بهینه‌سازی سایت‌تان برای موتورهای جستجو کمک می‌کند.

بلاگ Distilled

Distilled-Blog

تیم Distilled نقطه‌نظرهای مختلف درباره‌ی بازاریابی دیجیتال ارائه می‌دهد و در این میان به سئو نیز توجه ویژه‌ای دارد.

GeoLocalSEO

GeoLocalSEO

اگر به مبحث جستجوی محلی و از طریق موبایل علاقه دارید، بلاگ GeoLocalSEO منبعی مناسب برای شما است که پیشنهاد می‌کنیم نکته‌های آموزشی و ترفندهای مرتبط با جستجوی محلی و با دستگاه موبایل را در آن دنبال کنید.

بلاگ Google Webmaster Central

Google-Webmaster-Central-Blog

وقتی به‌عنوان عضوی از خانواده‌ی صنعت بازاریابی سئویی هستید، باید از کارهایی که موتورهای جستجو انجام می‌دهند باخبر باشید. بلاگ گوگل وبمستر که بسیاری از شما روزانه سروکارتان با آن است، دیدگاه‌های بازاریاب‌های دیجیتال را درباره‌ی تغییرات و به‌روزرسانی‌های گوگل ارائه می‌دهد.

بلاگ John Battelle’s Search

John-Battelle's-Search-Blog

Battelle، یکی از مؤسسان مجله‌ی WIRED و پیشگام در حوزه‌ی بازاریابی سئویی در این وبلاگ به بررسی دنیای سئو و تغییرات آن می‌پردازد.

Content Marketing Institute

content-marketing-institue

نقش حیاتی بازاریابی محتوایی در موفقیت سئو غیرقابل‌انکار است. Content Marketing Institue قطبی مهم برای بازاریاب‌های محتوایی است که نکات مرتبط با سئو، داستان‌سرایی، شبکه‌های اجتماعی و غیره را در آن یاد می‌گیرند.

SEO Copywriting

seo-copywriting

کپی یکی از بخش‌های حیاتی در موفقیت سئو است. در این بلاگ درباره‌ی جزئیات بهترین کپی‌رایتینگ‌های سئویی می‌خوانیم.

Search Engine Watch

search-engine-watch

این بلاگ که تعدا زیادی از نویسنده‌های حرفه‌ای در آن می‌نویسند، بسیاری از موضوعات مرتبط با بازاریابی سئویی را تحت پوشش قرار می‌دهد.

SEO by the Sea

seo-by-the-sea

این مرجع یادگیری سئو که توسط Bill Slawski، یکی از بازاریاب‌های مطرح باسابقه تأسیس شده، به عمیق‌ترین لایه‌های موتورهای جستجو نفوذ می‌کند تا اخبارهای ناگفته‌ و تحلیل‌های شنیدنی از آخرین موضوعات سئویی را به گوش شما برساند.

اگر همه‌ی این بلاگ‌ها را روی بروزر خود باز کردید، پیشنهاد می‌کنیم حتماً تک‌تک آن‌ها را به دقت بررسی کنید و آن‌هایی را که دوست دارید بوک‌مارک کنید. مبادا از دنیای سئو عقب بمانید!

به اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *