نقش پینترست در کسب و کارها، ۸ جادوی بازاریابی که نمی‌دانید

نقش پینترست در بیزینس ایران

شبکه اجتماعی پینترست یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی است که فعالیت خود را از سال ۲۰۱۰ آغاز کرد. این شبکه اجتماعی هنوز بین همه افراد جا نیفتاده و به همین دلیل نیز درصد افرادی که با آن آشنایی کامل دارند خیلی زیاد نیستند. پینترست در واقع مدل جدیدی از شبکه اجتماعی است که امکان آپلود تصاویر جذاب، ویدیو، گیف و… وجود دارد. تمامی فایل‌هایی که در حساب کاربر دیده می‌شوند امکان پین شدن و یا همان سیو شدن در داخل برنامه را دارند.

طبیعتاً شبکه اجتماعی پینترست نیز مانند هر فضای مجازی دیگری می‌تواند امکان خوبی را برای مارکتینگ و بازاریابی فراهم کند. به همین دلیل نیز لازم است که راهکارها و چم‌وخم‌های آن را پیدا کنید. در این مطلب از وب‌سایت آبدین با شما هستیم تا به موضوع آموزش پینترست در کسب و کار بپردازیم و ببینیم که پینترست در بیزینس چه کمکی به ما می‌کند.  

آموزش بیزینس در پینترست

چرا پینترست در بیزینس به ما کمک می‌کند؟

به طور کلی می‌توان گفت که امروزه پینترست به عنوان چهارمین پلتفرم محبوب رسانه‌های اجتماعی در جهان شناخته می‌شود. این شبکه اجتماعی با برخورداری از ۲۸ درصد کاربر بزرگسال، امکان خوبی را برای رشد و همین‌طور بازاریابی پیدا می‌کند.

این شبکه اجتماعی تنها در عرض یک سال به رشد ۳۸ درصدی رسیده و به همین دلیل نیز بستر بسیار خوبی برای دیده شدن خواهد داشت. بسیاری از کاربران پینترست را مادران تشکیل می‌دهند و به همین دلیل نیز درصد خرید و فروش محصول و خدمات خانگی به مراتب افزایش پیدا خواهد کرد.

در کنار این نیز از آنجایی که امروزه جستجوهایی در رابطه با موضوعات بصری رو به افزایش است، پینترست به عنوان یک پلتفرم رسانه‌ای، تنها گزینه‌ای است که امکان جستجوی تصاویر و موضوعات بصری را فراهم می‌کند. این یعنی شما می‌توانید بنا بر موضوع موردنظر خود، تصاویر مشخصی را جستجو کنید. بد نیست به این موضوع نیز اشاره کنیم که ۸۴ درصد از افرادی که در پینترست به جستجوی تصاویر مختلف می‌پردازند تصمیم به خرید محصول و یا دریافت ایده‌هایی دارند.

پینترست

ویژگی‌های مهم پینترست در بیزینس

طبیعتاً انتخاب پینترست برای بیزینس به دلایل مشخصی معطوف خواهد بود. در ادامه برخی از ویژگی‌های مهم پینترست را که برای شروع بازاریابی باید با آنها آشنا شوید عنوان می‌کنیم:

  • پین کننده‌ها: پین کننده‌های پینترست در واقع عنوانی است که برای کاربران پینترست و یا بهتر است بگوییم کاربران فعال آن به کار گرفته می‌شود.
  • پین: پین در پینترست، همان پست‌های اصلی منتشرشده در این شبکه اجتماعی است که می‌تواند شامل فیل، عکس و یا متن باشد. این پست‌ها در نهایت به منبع اصلی لینک داده می‌شوند.
  • پین دوباره یا repin: این موضوع زمانی اتفاقاً می‌افتد که فردی، خود پستی را ایجاد نکرده باشد، بلکه پستی را به یکی از بوردهای خود پین می‌کند.
  • پین‌های تبلیغاتی: پین‌های تبلیغاتی در واقع همان پین‌های معمولی هستند که شرکت‌های تبلیغاتی برای تبلیغات برند خود از آنها استفاده کرده و هزینه‌هایی را برایشان پرداخت مرده‌اند. این پین‌ها معمولاً در صفحه اصلی و همین‌طور نتایج جستجو به خوبی قابل مشاهده هستند.
  • پین‌های ثروتمند یا rich pins: این پین‌ها از اطلاعات قیمت گرفته تا دکمه‌های نصب و… اطلاعات بیشتری را در اختیار کاربر قرار می‌دهند.
  • بورد: بوردها در واقع چیزی مانند آنالوگ‌های دیجیتال هستند و امکان گروه‌بندی پین‌های مختلفی را در کنار یکدیگر و با موضوع خاصی را فراهم می‌کنند.
  • بوردهای گروهی: این نوع از بوردها در پینترست معمولاً بین اعضای متفاوتی از یک گروه به اشتراک گذاشته می‌شوند و هر کدام از اعضا می‌توانند در آن پین انجام دهند.
  • بوردهای مخفی: این نوع از بوردها به گونه‌ای تنظیم می‌شوند که تنها توسط سازنده آن بورد و همین‌طور اعضای آن قابل ‌مشاهده خواهد بود.
آموزش پینترست در کسب و کار

آموزش پینترست در کسب و کار

برای اینکه بتوانید پینترست در بازاریابی خود استفاده کنید لازم است که با آموزش پینترست در کسب و کار آشنا شوید. در ادامه شما را به راه‌هایی برای استفاده از پینترست در بیزینس آشنا می‌کنیم:

محتوای جذابی خلق کنید

یکی از مهم‌ترین کارهایی که باید برای آموزش پینترست در کسب و کار انجام داد تولید محتوای جذاب است. طبیعتاً بخش زیادی از روی صحبت ما به تولید محتوای تصویری است. بنا بر بررسی‌های انجام‌شده، ۸۵ درصد از بازدیدهای این شبکه اجتماعی به تصاویر معطوف می‌شود و تنها درصد کمی از آنها، مطالب را نیز در بر می‌گیرند. برای آنکه بدانید چگونه می‌توانید پین‌های پینترست خود را برای مخاطب جذاب کنید می‌توانید از این موارد بهره بگیرید:

  • استفاده از تصاویر عمودی: دقیقاً ۸۵ درصد از کاربران پینترست از تلفن همراه خود استفاده می‌کنند و در نتیجه برای تماشای راحت‌تر و کامل‌تر تصاویر توسط این کاربران بهتر است که به سراغ پین کردن تصاویر عمودی بروید تا افقی.
  • ارائه توضیحات: شما می‌توانید هر آنچه را که می‌بینید را به مردم و مخاطبین خود بگویید. در نهایت نیز با ادامه توضیحات و لینک دهی، آنها را به سمت اهداف بازاریابی خود هدایت کنید.
  • انتخاب عنوان مناسب: شما باید به دنبال عنوان مناسب و جذابی باشید که محتوای پینترست شما را تقویت کند، چیزی که همیشه در زمان repin  شدن واحد تجاری شما را حفظ کند.
  • داستان‌پردازی: یکی از موضوعاتی که همیشه می‌تواند مخاطبین و کاربران را به خود جذب کند، قصه‌گویی و داستان‌پردازی است. با این کار می‌توانید از کاربران پینترست، مشتریان بالقوه بسازید.

دائماً پین‌های جدید داشته باشید

توصیه ما برای آموزش پینترست در کسب و کار این است که به صورت روزانه یک پین داشته باشید و این تداوم را از بین نبرید. اگر بتوانید به طور منظم به مخاطب خود محتوا ارائه دهید می‌توانید تأثیر عمیق‌تری بر روی او داشته باشید.

کسب و کارها در پینترست

از قبل برای محتوای فصلی پینترست خود برنامه‌ریزی کنید

معمولاً پینرهای این شبکه اجتماعی دوست دارند که از قبل برنامه‌ریزی کنند و برنامه‌ریزی دقیقی برای محتوای خود داشته باشند.

به خاطر داشته باشید که تغییر فصل‌ها و همین‌طور تعطیلات موجود در هر فصل، بهترین فرصت برای برندها و کسب و کارهای متفاوت در پینترست هستند. این موضوع می‌تواند فروش شما را در درصدهای بالایی افزایش دهد. برای آشنایی بیشتر با ایده‌های این موضوع می‌توانید برنامه‌های فصلی را در پینترست جستجو کنید.

بوردها را برای ارتباط با مخاطبین استفاده کنید

سعی کنید به کاربران و پینرهای خود دلایلی را ارائه دهید تا بتوانند بورد شما در پینترست را دنبال کنند. برای این کار می‌توانید به سراغ ایده‌های متفاوتی همچون آموزش خلاقیت، DIY و… بروید. امروزه بوردها فضای بسیار خوبی را برای اینفلوئنسرها به وجود می‌آورند تا بتوانند ارتباط مستقیم و جذابی را با مخاطبین خود داشته باشند.

سئوی پینترست خود را بهینه‌سازی کنید

باید بدانید که به هر حال، پینترست نیز یک موتور جستجوگر بصری است. به همین دلیل نیز می‌توان انتظار داشت که مانند هر موتور جستجوگر دیگری، کلمات کلیدی پایه‌ای داشته باشد و از قوانین سئو نیز پیروی کند.

برای پیروی از سئو در پینترست خود می‌توانید تحقیقات درست و هوشمندانه‌ای را در رابطه با کلمات کلیدی انجام دهید و در نهایت نیز به بهینه‌سازی سئو بپردازید. از پین کردن محتوا از وب‌سایت شما گرفته تا افزایش تعامل و… همه و همه می‌توانند در سئوی پینترست شما مؤثر باشند.

استراتژی محتوایی

یک استراتژی محتوایی مؤثر ایجاد کنید

یکی از موضوعاتی که در بازاریابی در پینترست باید در نظر داشته باشید داشتن محتوایی جذاب و همین‌طور یک استراتژی اصولی برای آن است. معمولاً درصد بالایی از کاربران پینترست، برند و یا کسب و کار خاصی را تشکیل نمی‌دهند، به همین دلیل هم شما به عنوان یک کسب و کار، فضای خیلی خوبی دارید تا برند و بیزینس خود را در این فضا فعال کنید.

برای این کار هم می‌توانید از یک استراتژی محتوایی خوب کمک بگیرید. با این کار سئو را نیز به شکل هوشمندانه‌ای وارد کار خود کرده و در نتیجه کاربران را به سمت خود هدایت می‌کنید.

کاربران مناسب را هدف تبلیغات خود قرار دهید

برای بیزینس در پینترست لازم است که کاربران و یا بهتر است بگوییم پینرهای این شبکه اجتماعی را هدف تبلیغات خود قرار دهید.برای این کار هم می‌توانید مسائلی همچون کلمات کلیدی، علایق، مکان‌ها، سن کاربران و همین‌طور سایر اطلاعات جمعیتی آنها را پیدا کرده و مورد هدف خود قرار دهید. این کار در جذب افرادی که از صفحه شما بازدید دارند، درگیر پین‌های شما شده‌اند، با محتوای شما همراه شده‌اند و… تأثیر بسیار زیادی خواهد داشت.

خرید را برای کاربران راحت کنید

همان‌طور که می‌دانید پینرها و کاربران دوست دارند که خرید کنند. برای همین هم لازم است که شما انجام این فرآیند را برای آنها بسیار راحت کنید. یکی از بهترین راه‌ها برای چنین روشی این است که لینک محصولات خود را بر روی تصاویری که کاربران دنبال می‌کنند قرار دهید. با این کار امکان خرید بلافاصله را برای آنها فراهم می‌کنید.

در کنار این نیز می‌توانید در این شبکه اجتماعی محصولات شرکت خود را به صورت مستقیماً در یک بورد قرار دهید امکان تماشای مستقیم را برای آنها فراهم کنید. استفاده از تصاویر مربوط به شرکت شما در تصویر نمایه هم می‌تواند در این راه به کمک شما بیاید.

به اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *