۱۰۱ دلیل قانع‌کننده برای طراحی سایت با وردپرس

مزایای طراحی سایت با وردپرس

وردپرس، سیستم مدیریت محتوای ساده و رایگانی است که امکانات بی‌شماری را همراه با قابلیت‌های سفارشی‌سازی در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. جذابیت این CMS در این است که برای هر نوع وب‌سایتی می‌توان از آن استفاده کرد. از کسب‌وکارهای کوچک گرفته تا سازمان‌های بزرگ می‌توانند طراحی سایت با وردپرس را تجربه کنند.

ما در آژانس دیجیتال مارکتینگ آبدین نیز تا امروز سایت‌های مشتری‌های عزیزمان را روی وردپرس ایجاد کرده‌ایم و بعد از این تجربه‌ها اعتراف می‌کنیم هیچ CMS دیگری نمی‌تواند به‌اندازه‌ی وردپرس این‌قدر مزایا داشته باشد.

پس پیشنهاد ما به شما این است اگر می‌خواهید وب‌سایت خود را تازه راه‌اندازی کنید، یا از وب‌سایت قدیمی خود به یک سایت جدید کوچ کنید، وردپرس (WordPress) بهترین انتخاب است.

حالا مطمئناً این سؤال برایتان پیش آمده که چرا وردپرس؟ دلیل این همه تعریف و تمجید چیست؟

با خواندن این مقاله دلایل ما را متوجه خواهید شد که چرا وردپرس بهترین گزینه برای ساخت و طراحی سایت کسب‌وکار شما است.

الف) مدیریت کاربری آسان

وقتی صحبت از مدیریت و نگهداری یک وب‌سایت می‌شود، CMS وردپرس حرف اول را می‌زند. اول از همه اینکه به محض نصب‌شدن، می‌توانید از آن استفاده کنید. دومین دلیل هم این است که بدون هیچ دانش فنی و آگاهی از دنیای کدها، می‌توانید از آن استفاده کنید.

۱. وردپرس یک پلتفرم جهانی است.

این CMS مشهورترین سیستم مدیریت محتوا در دنیا است. دلیل این موضوع هم پیش‌خوان استاندارد و ساده‌ی آن است که فهم و کاربردش را برای همه ممکن ساخته است.

۲. استفاده از آن آسان است.

برای مدیریت این پلتفرم کاربردوست، نیازی به افراد متخصص نیست. با یک نگاه می‌توانید نحوه‌ی کار با آن را یاد بگیرید.

۳. راه‌اندازی وردپرس راحت است.

همان‌طور که گفتیم، بدون هیچ‌گونه دانش فنی و دانستن زبان‌های برنامه‌نویسی مثل JavaScript، HTML یا PHP می‌توانید وردپرس را راه بیندازید. نصب آن کمتر از ۵ دقیقه طول می‌کشد.

۴. به‌روزرسانی آن راحت است.

آپدیت آسان وردپرس

به‌روزرسانی سیستم‌های مدیریت محتوا به‌دلایل امنیتی ضروری است. این کار را در وردپرس وقتی دارید چای خود را نوش جان می‌کنید، تنها با یک کلیک می‌توانید انجام دهید. ضمناً وردپرس همیشه شما را از آخرین به‌روزرسانی‌ها مطلع می‌کند.

۵. مدیریت وردپرس آسان است.

مدیریت وردپرس با وجود امکانات و قابلیت‌های فراوانش، اصلاً پیچیده و سخت نیست؛ چه تنها یک بلاگ باشد، چه یک وب‌سایت تجاری با خدمات مختلف.

۶. وردپرس قابل اعتماد است.

محبوبیت وردپرس

بر اساس آمار سایت W3Techs، ۲۸/۶ از کل وب‌سایت‌های دنیا با وردپرس ساخته شده‌اند و تنها ۳/۳ درصد با جوملا و ۲/۳ درصد با دروپال ایجاد شده‌اند. این آمار خود نشان‌دهنده‌ی قدرت و قابل‌اعتمادبودن این CMS است.

۷. وردپرس مقرون‌به‌صرفه و انعطاف‌پذیر است.

در مقایسه با سایر CMSها، تم‌های متنوع و پلاگین‌های وردپرس هزینه‌ی کمی دارند. ضمن اینکه این سیستم برای ایجاد انواع وب‌سایت‌ها منعطف بوده و دست شما را باز می‌گذارد.

۸. دسترسی نامحدود از تمام سیستم عامل‌ها

وردپرس به‌راحتی و با مجوز رایگان روی پلتفرم‌های مختلفی مثل ویندوز و لینوکس نصب می‌شود. علاوه بر این از HTML، CSS و همین‌طور PHP برای خواندن صفحات اینترنتی استفاده می‌کند که این موضوع سبب می‌شود سایت شما روی انواع مرورگرها قابل دسترسی باشد.

۹. وردپرس به مدیریت زمان کمک می‌کند.

پلاگین مدیریت زمان در وردپرس

وردپرس با ایجاد امکانات متنوع در زمینه‌ی مدیریت بهره‌وری، به شما کمک می‌کند بهتر از زمان خود استفاده کنید. برای مثال پلاگین WP Project Manager به شما در مدیریت کامل یک پروژه – افزودن کاربرها، اشتراک‌گذاری، نظارت، ره‌گیری و… – کمک می‌کند.

۱۰. وردپرس باعث خلاقیت می‌شود.

به‌لطف تنوع بسیار بالای تم‌های وردپرس، شما می‌توانید وب‌سایت‌تان را متناسب با سبک و سیاق خود طراحی و اجرا کنید. کل این فرآیند طراحی سایت تنها با چند کلیک ساده اتفاق می‌افتد و شما فقط باید از بین گزینه‌های مختلف انتخاب کنید.

۱۱. آموزش وردپرس ساده است.

یادگیری وردپرس به مهارت خاص، هزینه و زمان زیاد نیاز ندارد، حتی اگر شما مبتدی باشید. فقط کافی است چند ساعت وقت بگذارید و با قسمت‌های مختلف آن کار کنید.

۱۲. قابلیت‌های بیشتر با هزینه‌ی کمتر

پلاگین‌های وردپرس

برخلاف سایر CMSها که برای افزودن هر قابلیت نیاز به برنامه‌نویسی دارند، وردپرس می‌تواند میزبان برنامه‌های ازپیش‌نوشته‌شده‌ای به‌نام پلاگین باشد که به شما کمک می‌کنند عملکرد وب‌سایت‌تان را با هزینه‌ای بسیار کم بهبود ببخشید.

۱۳. وردپرس چندکاربره است.

هرچه سازمانی بزرگ‌تر می‌شود، برای مدیریت و به‌روزرسانی وب‌سایت خود به افراد بیشتری نیاز دارد. وردپرس با امکان چندکاربره‌بودن و سطح‌بندی دسترسی‌ها این شرایط را آسان کرده است.

۱۴. راه‌اندازی و نگهداری ارزان

طراحی سایت با وردپرس فقط به یک نام دامنه و هاست قابل اعتماد نیاز دارد. علاوه بر این برای نگهداری و به‌روزرسانی آن نیاز نیست به برنامه‌نویس‌ها پول بدهید؛ خودتان با نصب پلاگین‌های مناسب می‌توانید این کار را انجام دهید.

۱۵. پرینت از وردپرس راحت است.

پرینت سایت وردپرسی

طراحی وب‌سایت‌های قدیمی طوری بود که برای پرینت زیادی عریض بودند؛ اما وردپرس را در قالبی مناسب و خوانا می‌توانید پرینت کنید. برای این کار تنها کافی است پلاگین Print Post and Page یا Print-O-Matic را نصب کنید.

۱۶. افزودن بلاگ در وردپرس کاری ندارد.

بلاگ‌نویسی در وردپرس

وردپرس بهترین CMS برای ایجاد وبلاگ یا افزودن بلاگ به سایت شما است. تنظیمات آن برای بلاگ‌نویسی مثل دسته‌بندی، برچسب‌ها، نویسندگان و… بسیار راحت و در دسترس است.

۱۷. برخورداری از پشتیبانی متخصصان حرفه‌ای

وردپرس یک نرم‌افزار متن باز است که توسط مجموعه‌ای از توسعه‌دهنده‌های وب، مشاوران و تحصیل‌کرده‌ها ایجاد شده و پشتیبانی می‌شود. تمام کسانی که با وردپرس کار می‌کنند، نه‌تنها از پشتیبانی مستمر و رایگان آن بهره‌مند می‌شوند، بلکه به پلاگین‌های متعدد و رایگان آن نیز دسترسی پیدا می‌کنند.

۱۸. وردپرس نوآور و پایدار است.

همان‌طور که گفتیم وردپرس کاربران زیادی دارد و برای تأمین نیاز این طیف وسیع کاربران، باید هم‌گام با ترندهای روز و فناوری‌های نو گسترش یابد. کوچک‌ترین نقص‌ها و ضعف‌ها سریع تشخیص داده شده و اصلاح می‌شود. بنابراین وردپرس پلتفرمی پایدار و امن است.

۱۹. وردپرس گسترش‌پذیر است.

امکانات وردپرس برای سایت‌های مختلف

با رشد کسب‌وکار شما، نیاز است که وب‌سایت‌تان نیز سریع‌تر و کاربردی‌تر شود. خوشبختانه در وردپرس این تغییرات پیش‌بینی شده و متناسب با رشد شما بهترین امکانات را در اختیارتان می‌گذارد.

۲۰. سرعت و بهره‌وری

وردپرس به نصب ۵ دقیقه‌ای معروف است. پس شما می‌توانید یک روزه سایت خود را راه بیندازید. تمام چیزی که نیاز دارید، محتوای مناسب است. علاوه بر این، انعطاف‌پذیری و قابلیت بالای سفارشی‌سازی این CMS، آن را به محبوب‌ترین سیستم مدیریت محتوا تبدیل کرده است.

۲۱. وردپرس متن باز است.

آیکون متن باز

در یک نرم‌افزار متن باز، کدهای متن می‌توانند توسط هر کسی اصلاح شوند؛ یعنی هر کسی حتی شما می‌توانید یک برنامه‌ی تازه بسازید یا یکی از امکانات آن را بهبود دهید. این موضوع باعث شده وردپرس انتخاب خوبی برای کاربردهای تجاری بدون ایجاد هیچ‌گونه محدودیتی باشد.

۲۲. وب‌سایت خود را از هر کامپیوتری مدیریت کنید.

شما می‌توانید وب‌سایت خود را از روی هر دستگاه و از هر جایی مدیریت کند؛ تنها چیزی که لازم دارید اتصال اینترنت است. ضمناً برای سیستم عامل‌های اندروید و IOS، اپلیکیشن رایگان دارد.

۲۳. ایجاد تغییرات در وردپرس آسان و سریع است.

برای ایجاد تغییرات در این CMS نیازی نیست منتظر طراح یا برنامه‌نویس باشید؛ کافی است خودتان وارد شوید و تغییرات لازم و موردنیازتان را اعمال کنید که در نهایت باعث صرفه‌جویی در زمان و هزینه‌ی شما می‌شود.

۲۴. وردپرس به‌صورت خودکار نوتیفیکیشن می‌فرستد.

هر بار که کاربر جدیدی ثبت نام می‌کند یا کامنت جدیدی قرار داده می‌شود، برای صاحبان سایت ایمیل رفته و باخبر می‌شوند. علاوه بر این، موارد دیگری مثل trackbackها و pingbackهای جدید نیز به شما اطلاع داده می‌شود.

ما در سری مطالب مزایای طراحی سایت با وردپرس هر بار به یکی از مزایای این CMS می‌پردازیم و جنبه‌های مختلف آن را بررسی می‌کنیم. پس مقاله‌های بعدی این مجموعه را نیز از دست ندهید.

به اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *