۲۰ ایده خلاقانه برای بازاریابی کسب و کار موفق در ایران

بازاریابی موفق

همه کسب و کارها برای آنکه بتوانند بازاریابی خود را به شکل موفقیت‌آمیز و جذابی پیش ببرند نیازمند انجام برخی از کارهای متفاوت و جذاب هستند که درصد بسیار زیادی از آنها نیز به خلاقیت‌های بازاریابی مربوط می‌شود. به همین دلیل هم همیشه بازاریابان در جستجوی راه‌های خلاقانه هستند تا بتوانند خود را به شکل بهتر و متفاوت‌تری به مشتریان معرفی کنند. با شما هستیم تا به معرفی ۲۰ ایده خلاقانه برای بازاریابی کسب و کار موفق در ایران بپردازیم.

افزایش فروش

۱- تصمیمات جدی‌تر برای گسترش فروش

یکی از راه‌ها و ایده‌هایی که می‌تواند احتمال موفقیت شما در بازاریابی را بیشتر کند این است که در مورد گسترش و همین‌طور رشد کانال‌های جدیدتری برای فروش خود تصمیمات جدی بگیرید. این روزها بسیاری از وب‌سایت‌ها و فروشگاه‌های اینترنتی مشهور دنیا همچون آمازون، eBay، Plus، Boxed.com و… رشد بسیاری را برای فروش خود فراهم کرده‌اند و فرصت‌های فوق‌العاده‌ای را نیز برای فروش ارائه می‌دهند.

۲- مشهور شدن

شهرت داشتن، رمز موفقیت در هر کسب و کاری است. اگر استارتاپ هستید و یا یک شرکت ناشناخته به حساب می‌آیید بهتر است که خود را مشهور کنید. اما چگونه؟ پیشنهاد ما این است که از نشریه‌ها کمک بگیرید و با آنها ارتباط برقرار کنید. در کنار این مشارکت با برندهای دیگر نیز می‌تواند در به دست آوردن شهرت به شما کمک بسیاری کند.

بازاریابی بهتر

۳- سازگاری در شرایط بحرانی

یکی از مؤثرترین راه‌هایی که می‌تواند برند شما را در سال‌های آینده ضمانت کند این است که بتوانید در شرایط بحرانی نیز سازگاری خوبی از خود نشان دهید و برای رشد خود تلاش کنید. برای مثال با شیوع ویروس کرونا، بحران بسیار بزرگی در کسب و کارهای سراسر دنیا ایجاد شد. اما نکته مهم اینجاست که برخی از کسب و کارها در مقابل این بحران شکست خوردند و برخی این بحران را به یک فرصت تبدیل کرده و با آن سازگار شدند.

۴- داشتن یک محصول انحصاری

مردم همیشه دوست دارند که کالاهای انحصاری را خریداری کنند، این کار به آنها احساس قدرت و موفقیت می‌دهد. برای مثال می‌توانید برخی از کالاها سطح بالای خود را تنها ظرف چند ساعت و یا حتی چند روز به فروش برسانید. با این کار افراد بسیاری را به خرید جذب خواهید کرد.

مطالب مرتبط:
بهترین آژانس‌ دیجیتال مارکتینگ، ابرقدرت های جهان را اینجا ببینید
چگونه در بحران کرونا محصول و خدمت مان را بیشتر بفروشیم؟

چالش در بازاریابی

۵- استفاده از چالش

شما هم‌چنین می‌توانید چالش‌های متفاوتی را متناسب با محصول خود ایجاد کنید و در کنار آن با افزایش تعامل خود در شبکه‌های اجتماعی، محصولتان را به سرعت و با موفقیت بالا به فروش برسانید.

۶- ارسال ایمیل

شاید اگر بخواهید ایمیل‌های تبلیغاتی صرف را به مشتریان خود ارسال کنید چندان موفق نخواهید شد. در نتیجه بهتر است که ایمیل‌های خود را اولاً برای تعدادی از مشتریانی که شرایط ویژه‌تری دارند و دوما با محتواهای هدایت‌شده و هوشمندانه‌ای ارسال کنید. سعی کنید در ایمیل، محتوایی تولید کنید که مشتری را قلقلک دهد!

بازاریابی شبکه اجتماعی

۷- استفاده حرفه‌ای شبکه‌های اجتماعی

بهتر است که شبکه‌های اجتماعی خود را به صورت حرفه‌ای ارتقا دهید. لینکدین را از یاد نبرید و از آن بهترین استفاده را داشته باشید. سعی کنید محتواهایی که از حوزه کاری شما فاصله زیادی دارند و موجب ایجاد بی‌نظمی در شبکه‌های اجتماعی‌تان می‌شوند پا کنید و پست‌هایتان را به صورت هدایت‌شده‌ای منتشر نمایید.

۸- رعایت سئوی حرفه‌ای

به هیچ عنوان تأثیرگذاری سئو را نادیده نگیرید. استراتژی بازاریابی و محتوایی خود را تغییر دهید و با استفاده از سئوی حرفه‌ای پیش بروید.

۹- تعمیرات برند

سعی کنید تمامی اشکالات و کم‌توجهی‌هایی که در رابطه با برند خود داشتید برطرف کنید. برند شما احتیاج به تعمیرات دارد، از شبکه‌های اجتماعی گرفته تا هویت بصری و روش فروش در بازار و همه و همه مواردی هستند که شما می‌توانید آنها را بهبود بخشید.

افزایش سرعت فروش

۱۰- افزایش سرعت فروش

اگر حس می‌کنید که فروش شما به کندی پیش می‌رود از کاتالیزورهایی برای آن استفاده کنید. استراتژی‌های تخفیف و کوپن، مدل‌های جدید اشتراک، پیشنهادات محصولات به عنوان سرویس، خرید عمده و… همه و همه راه‌هایی هستند که می‌توانند سرعت فروش شما را بالا ببرند.

۱۱- هشتگ‌های سازگار

سعی کنید هشتگ‌های سازگار با برند و همین‌طور به‌روز را انتخاب و از آنها استفاده کنید. با توجه به شیوع ویروس کرونا، هشتگ‌های بازاریابی مربوط به این واژه، امروزه رشد بسیار خوبی را برای بازاریابان به همراه دارند.

۱۲- محتوای اختصاصی کویید ۱۹

این روزها که ویروس کرونا روی بورس است می‌توانید از این فرصت استفاده کنید و با تولید محتواهایی کاربردی و لازم در رابطه با این بحران در وب‌سایت خود، بازدیدتان را افزایش داده و فروش را نیز بیشتر کنید.

رشد برندینگ

۱۳- استفاده از عکس و ویدیو

باید این را بدانید که محتواهای بصری مثل تصاویر و ویدیوها می‌توانند تأثیرگذاری خیلی زیادی داشته باشند. بنابراین آنها را دست کم نگیرید و با طراحی‌های فوق‌العاده به اشتراک بگذارید.

۱۴- طراحی اینفوگرافیک

از آنجایی که اینفوگرافیک تمامی اطلاعات را به صورت راحت و کاملی ارائه می‌دهد می‌تواند یکی از بهترین راه‌های تبلیغاتی باشد، پس شما هم آن را دست کم نگیرید.

۱۵- استفاده از فهرست‌های آماری

خیلی از وقت‌ها مخاطبان به دنبال آمار و ارقام هستند. بنابراین متناسب با بازاریابی خود از محتواهای بازاریابی، آمار، میزان فروش، آمارهای مربوط به کسب و کار و… استفاده کنید.

متخصصین برندینگ

۱۶- همراهی با متخصصین

با افرادی که در حوزه کاری شما تخصص دارند همکاری کنید. این کار به عنوان یک پشتوانه می‌تواند مشتریان بسیاری را به سمت شما کشانده و اعتماد آنها را جلب کند.

۱۷- راهنمای مقایسه محصول

خیلی از وقت‌ها می تونید محصولات خود را با هم مقایسه کنید. با این کار، فرآیند خرید و انتخاب را نیز برای مشتریان به مراتب راحت‌تر می‌سازید.

برگزاری وینار

۱۸- برگزاری وبینار

در روزهایی که فضای آنلاین، تنها راه ارتباطی افراد به حساب می‌آید استفاده از وبینار نیز یک امتیاز است. با این کار می‌توانید منبع فوق‌العاده‌ای برای کسب درآمد پیدا کنید.

۱۹- ارسال پست مهمان

در دنیای سئو، سئوی خارجی نیز به اندازه سئوی داخلی مهم است. بنابراین به دنبال ارسال پست‌های مهمان باشید تا هم به رشد وب‌سایتتان کمک کنید و هم در سایر رسانه‌ها نیز به خوبی دیده شوید.

پادکست بازاریابی

۲۰- تولید پادکست

این روزها پادکست‌ها طرفداران بسیاری پیدا کرده‌اند. در حوزه کاری خود، پادکست‌هایی مفید و کاربردی تولید کنید و با کمک آن، مخاطبان بسیاری را به سمت خود هدایت کنید.

به اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *