آموزش کامل توییتر اسپیس Twitter Spaces

دسامبر گذشته، توییتر اتاق‌های صوتی زنده خود را با نام “Spaces” در بتای خصوصی برای کاربران iOS منتشر کرد. این شرکت از آن زمان آزمایش را برای برخی از کاربران اندروید نیز گسترش داده است. اگر برایتان سوال پیش‌ آمده است که؛ توییتر اسپیس چیست؟ و یا کنجکاو هستید که بدانید آیا باید از این قابلیت استفاده کنید یا خیر؟ به مقاله‌ی درستی رسیده‌اید. در این مقاله، همه مواردی را که باید برای استفاده از Twitter Spaces بدانید، از جمله نحوه ایجاد حساب کاربری، پیوستن و استفاده از تویتر اسپیسز را به شما معرفی کرده‌ایم.

توییتر اسپیسز چیست؟

محیطی بر پایۀ صدای کاربران توییتر یا همان جامعۀ توییتر، تا کنار هم جمع شوند.

توییتر Space یک سرویس شبیه به Clubhouse است که به شما این امکان را می‌دهد تا اتاق‌های صوتی زنده خود را در پلتفرم ایجاد کنید و یا به آنها بپیوندید. از آنجایی که این سرویس در توییتر ادغام شده است، سازندگان مجبور نیستند برای ایجاد مخاطب جدید یا دنبال کردن، برای تعامل با دنبال کنندگان توییتر خود، مشکل ایجاد کنند.

همانطور که در بالا گفتیم؛ توییتر اسپیس در حال حاضر فقط برای کاربران ‌‌‌‌ios در دسترس است. توییتر فعلاً فقط قصد آزمایش سرویس توییتر اسپیسز خود است، تا بازخوردها را نسبت به این سرویس دریافت کند؛ اما به زودی توییتر اسپیس را در اختیار همه‌ی کاربران خود قرار خواهد داد.

ایجاد یک توییتر اسپیسز

  1. برای ایجاد توییتر Space، روی دکمه‌ی + در پایین سمت راست کلیک کنید و “Spaces” را از گزینه های موجود انتخاب کنید.
  2. اکنون توییتر از شما می‌خواهد که Space خود را نامگذاری کنید. نام مربوط به بحثتان را انتخاب کنید و برای ادامه کار، روی “Start your space” کلیک کنید.
توییتر اسپیس
نحوه ایجاد یک اسپیس

کاربران را به توییتر اسپیس خود دعوت کنید

  1. می توانید از سه روش کاربران را به توییتر Space خود دعوت کنید. شما می‌توانید دعوت نامه را از طریق Twitter DMs ارسال کنید، پیوند Space را توییت کنید یا پیوند را کپی کنید تا در سیستم سرویس‌های دیگر به اشتراک بگذارید. برای انجام هر یک از این موارد، روی دکمه “Share” در UI Space کلیک کنید.
  2. می‌توانید شرکت‌کنندگان را از قسمت مهمان‌ها مدیریت کنید. در این قسمت می‌توانید سخنرانان و شنوندگان را مشاهده کرده و درخواست‌های سخنرانی شنوندگان را تأیید کنید.
توییتر
نحوه دعوت کاربران به اسپیس

پیوستن به یک توییتر اسپیس

  1. اگر میزبان Space را دنبال می کنید، در بالای جدول زمانی خود یک نشانگر Space به رنگ بنفش مشاهده خواهید کرد. می‌توانید روی آن کلیک کنید و “Join this space” را بزنید تا به آن بپیوندید. شما می‌توانید به عنوان شنونده و یا گوینده بپیوندید، اما حتما میزبان باید قبل از صحبت به عنوان گوینده در Space، درخواست صحبت شما را تأیید کند.
پیوستن به توییتر اسپیس
پیوستن به یک اسپیس

۲. می‌توانید بدون انتقال مکالمه در فضاهای توییتر، از واکنش‌های emoji برای انتقال احساسات خود استفاده کنید. برای انجام این کار، روی دکمه ایموجی (قلب با یک علامت بعلاوه) که در پایین سمت راست صفحه است، کلیک کنید و یکی از شکلک‌های موجود را انتخاب کنید. همه شرکت‌کنندگان واکنش ایموجی را در آواتار Space شما مشاهده می‌کنند.

واکنش با ایموجی
واکنش نشان دادن در اسپیس

اسپیس‌های فعال توییتر را پیدا کنید

برای پیدا کردن اسپیس‌های فعال می‌توانید از قابلیت جستجوی توییتر استفاده کنید. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که “twitter.com/i/spaces” را در نوار جستجو وارد کنید و یا از این لینک برای دیدن لیستی از Twitter Spaces در حال انجام استفاده کنید. ناگفته نماند که شما از طریق این روش فقط می‌توانید فضاهایی را که به صورت یک توییت به اشتراک گذاشته می شوند را پیدا کنید.
منبع عالی دیگر برای کشف توییتر اسپیسز فعال، یک وب سایت غیر رسمی به نام Twitterspaces.global است. این وب سایت در اصل جدیدترین توییت‌ها را با پیوند Space ذکر کرده است. تا زمانی که توییتر در نهایت یک بخش اختصاصی برای کمک به کاربران در کشف Spaces جدید ایجاد کند، می‌توانید از هر یک از این روش‌ها برای یافتن اتاق‌های صوتی فعال استفاده کنید.

تمام کردن یک جلسه توییتر Space

  1. پس از آماده شدن برای پایان دادن به بحث، می‌توانید بر روی دکمه “End” کلیک کنید تا پنجره Spaces بسته شود. وقتی هشدار ظاهر شد، برای تأیید روی “Yes, End” کلیک کنید.
  2. شنوندگان می‌توانند در هر زمان با کلیک کردن روی دکمه “Leave” در گوشه سمت راست بالا، به راحتی از Spaces خارج شوند. هنگامی که میزبان بحث را تمام می کند، همه به طور خودکار از توییتر Space اخراج می شوند.
تمام کردن جلسه توییتر اسپیس
نحوه تمام کردن یک جلسه

برای مشارکت در بحث‌ها از توییتر اسپیس استفاده کنید

توییتر اسپیسز یک اجرای کارآمد از اتاق های صوتی، اما فقط از راه دور است. به استثنای کلاب هاوس، شرکت های فناوری از جمله فیس بوک، لینکدین، ​​تلگرام و اینستاگرام برای افزودن این ویژگی به سیستم عامل‌های خود کار کرده‌اند که آخرین کانال‌های مرحله Discord است.
شما هم توییتر اسپیس را امتحان کنید و نظرات خود را در بخش نظرات زیر با ما در میان بگذارید.

به اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *