بهترین روش های طراحی و بستن کمپین تبلیغاتی در سال ۱۳۹۹

بستن کمپین تبلیغاتی

به طور کلی باید گوییم که هر کدام از کسب و کارها و برندهایی که به دنبال ارائه خدمات و فروش محصولات خود هستند، از روش های تبلیغاتی متفاوتی کمک می گیرند تا در نهایت بتوانند مخاطبان و مشتریان بیشتری را به سمت خود هدایت کنند. یکی از بهترین ترفندها و راه های تبلیغاتی که با اقبال بسیار زیادی نیز رو به رو شده است استفاده از کمپین تبلیغاتی است. در این مطلب می خواهیم شما را با کمپین تبلیغاتی آشنا کرده و به موضوع بهترین روش های طراحی و بستن کمپین تبلیغاتی در ۱۳۹۹ بپردازیم و چند نمونه خوب ایرانی را ببینیم.

کمپین تبلیغاتی چیست؟

کمپین تبلیغاتی در واقع استراتژی تبلیغاتی طراحی شده ای است که در رسانه ها و سایر ابزار تبلیغاتی به انجام می رسد و اهداف مشخصی را نیز به دنبال دارد. معمولا کسب و کارها و برندهایی که به دنبال ایجاد کمپین تبلیغاتی هستند اهداف متفاوتی همچون افزایش آگاهی از برند، افزایش فروش و ارتباط با یک بازار خاص و… را به دنبال دارند.

 درست است که کمپین تبلیغاتی، به عنوان یک استراتژی تاثیرگذار و مناسب در حوزه تبلیغات به حساب می آید، اما باید این را نیز بپذیریم که عدم آشنایی با نکات و قوانین آن و همینطور استفاده نادرست از این روش می تواند نتایج معکوسی را نیز به دنبال داشته باشند. در ادامه شما را با برخی از مهم ترین نکات کلیدی و بهترین روش های طراحی و بستن کمپین تبلیغاتی در ۱۳۹۹ آشنا می کنیم.

مشخص کردن اهداف یک کمپین تبلیغاتی

اولین مسئله ای که در زمان طراحی و بستن کمپین تبلیغاتی باید در نظر داشت مشخص کردن یک هدف مشخص است. درست است که در نظر اول، هدف از هرگونه تبلیغاتی اعم از بستن کمپین یا هر چیز دیگری، فروش بیشتر است، اما باید به دنبال اهداف تبلیغاتی دیگری بود تا با تمرکز بیشتر بر روی آنها پیش رفت.

معمولا یکی از رایج ترین اهداف بستن کمپین تبلیغاتی، دستیابی به مشتریان جدید، معرفی محصولات جدید و یا تبلیغ محصولات فعلی است. به خاطر داشته باشید که شما باید در کمپین تبلیغاتی خود، میزان آگاهی مخاطب را نسبت به برند خود بهبود ببخشید.

شناخت مخاطبین هدف کمپین تبلیغاتی

بخش بعدی که مشخص کردن بازار هدف باز می گردد. اصولا در هر مسیر تبلیغاتی، شما باید با شناخت از مخاطب هدف خود، برای رسیدن به اهداف خود به طور مشخص تری پیش بروید. این یعنی شما باید بدانید که مخاطب شما چه ویژگی هایی دارد تا در نهایت با توجه به آن به شکل دهی محتوا و بستن کمپین تبلیغاتی خود دست یابید. برخی از این ویژگی ها شامل سن، جنسیت، طبقه اجتماعی، وضعیت تاهل، سطح تحصیلات، علایق، عادات، سرگرمی ها و… می شوند.

اهداف کمپین تبلیغاتی

انتخاب ابزار تبلیغاتی برای بستن کمپین تبلیغاتی

مورد بعدی به مشخص کردن ابزار تبلیغاتی باز می گردد که شما می خواهید کمپین خود را از طریق آن با مخاطب در میان بگذارید. در این مرحله، شما باید با برخی از ابزار مختلف تبلیغاتی آشنا شوید و میزان تاثیرگذاری هر کدام از آنها را بدانید:

۱- رسانه های اجتماعی

این ابزار به استفاده از ارائه آگهی و کمپین تبلیغاتی در شبکه های اجتماعی منجر می شود. شما می توانید با استفاده از شبکه اجنماعی، دسترسی آسان تر و سریع تری به مخاطبان داشته باشید و میزان موفقیت کمپین خود را افزایش دهید. معمولا تبلیغات اینستاگرام، لینکدین، تلگرام، توییتر، فیسبوک و… در این دسته بندی قرار می گیرند.

۲- ایمیل مارکتینگ

بازاریابی ایمیل مارکتینگ به عنوان یکی دیگر از ابزار تبلیغاتی برای بستن کمپین تبلیغاتی شناخته می شود. شما می توانید با کمک این ابزار به افزایش وفاداری مشتریان خود کمک کنید و از آن برای کسب لیدهای جدیدتری بهره مند شوید.

۳- بازاریابی محتوایی

این ابزار برای بسیاری از کسانی که وارد حوزه بستن کمپین تبلیغاتی شده اند بسیار آشنا و شاید مبهم است. بازاریابی محتوا در واقع روشی استراتژیک است که با کمک آن شما می توانید با تولید محتوا و همین طور ارائه آن، به مخاطبان خود کمک کنید تا به شکل موثر و هوشمندانه ای با شما همراه شده و برایتان سود و درآمد داشته باشند. معمولا این ابزار با ایجاد یک وبلاگ شروع می شود و سایر مراحل را نیز طی می کند.

۴- طراحی کمپین تبلیغاتی

یکی از موثرترین ابزار برای تبلیغات کمپین، مشخص کردن طراحی آن است. برای این کار شما باید به دنبال آخرین ترندهای طراحی وب و همین طور بازاریابی آنلاین باشید و سایت خود را با توجه به مزاج و علاقه مخاطبین خود طراحی کنید.

کمپین های تبلیغاتی موفق در ایران

برای آشنایی بیشتر با موضوع طراحی و بستن کمپین تبلیغاتی می توانیم به بررسی و شناخت برخی از کمپین های تبلیغاتی موفق در ایران بپردازیم.

کمپین اسنپ جوابه

کمپین اسنپ

یکی از موفق ترین کمپین های تبلیغاتی در ایران، کمپین اسنپ است که با عنوان «اسنپ همیشه جوابه» شناخته می شود. هدف این کمپین تبلیغاتی نشان داده این مفهوم به مخاطب است که امروزه اسنپ به عنوان یک سوپر اپلیکیشن با ارائه سرویس های متنوع می تواند بهترین خدمات رسانی را برای نیازهای روزمه مردم به انجام برساند.
لینک سایت

کمپین لاکیدو

کمپین تبلیغاتی کاله

برند کاله در سال ۹۹ با بستن کمپین تبلیغاتی نیوشابه لاکیدو قدم های بزرگی را در تبلیغات خود پیش گرفت. این کمپین تبلیغاتی با عنوان «لاکیدوسالمتره» بر روی بنرها و آگهی های تبلیغاتی نمایش داده شد.
لینک سایت

نام این کمپین تبلیغاتی نشان دهنده این مفهوم است که علی رغم وجود مضرات بسیار در نوشابه های گازدار، نوشابه لبنی لاکیدو به عنوان یک جایگزین سالم تر، بر پایه شیر تولید شده و می تواند خیال شما را از بابت سلامت خود راحت کند.

کمپین تبلیغاتی همراه اول

کمپین همراه اول

همراه اول از آن دسته برندهایی است که در حوزه ها و بسترهای مختلف تبلیغاتی می توان با آگهی های آن رو به رو شد. به همین دلیل نیز بعید نیست که بتوان در لیست کمپین های تبلیغاتی موفق در ایران به کمپین تبلیغاتی همراه اول نیست اشاره کرد.
لینک سایت

کمپینی با عنوان «شارژی وقتی دوستت شارژه» در بهار ۹۹ و در قالب آگهی تلویزیونی به مخاطب نشان داده شد. این کمپین سعی داشت تا با معرفی سیمکارت اعتباری به دیگران به مخاطب بفهماند که می تواند با دوستانش هم همراه شود.

کمپین تبلیغاتی سان استار

کمپین تبلیغاتی سان استار

سان استار در میان برندهای سال ۹۹ به خوبی می درخشد. این برند با ایجاد و بستن کمپین تبلیغاتی «بهترین خودت باش» سعی دارد به مخاطب این مفهوم را برساند که همیشه و در هر شرایطی به دنبال آن است که بهترین خود باشد و فارغ از مقایسه با برندهای مشابه، بر روی توانایی های خود متمرکز بماند.
لینک سایت

کمپین تبلیغاتی اسنپ فود

کمپین اسنپ فود

اسنپ فود به عنوان یک اپلیکیشن پرطرفدار، مدتی است که با تکمیل خدمات خود، مشتریان و مخاطبین بسیاری را به سمت خود جذب کرده است.
لینک سایت

کمپین تبلیغاتی «هرچی بخوای… اسنپ فود!» معرف همین مسئله است و سعی دارد که به مخاطب چنین مفهومی را برساند که اسنپ فود، با برخورداری از تمامی امکانات لازم برای زندگی روزمره، به کاربران چنین امکانی را می دهد که هر چیزی که لازم دارند را در کمترین زمان خریداری کرده و تحویل بگیرند.

کمپین تبلیغاتی بیمه رازی

کمپین تبلیغاتی بیمه رازی

کمپین های تبلیغاتی در میان بیمه ها بسیار موثر و رایج است. بیمه رازی با بستن کمپین تبلیغاتی «راز یک آسوده خاطر» می خواهد که به مخاطبین خود آسوده خاطری ناشی از تکیه بر این بیمه را گوشزد کند. سادگی طراحی این کمپین نیز ارتباط مستقیم موثرتری را برای مخاطبان فراهم کرده است.
لینک سایت

کمپین تبلیغاتی شیبا

کمپین پاستیل شیبا

پاستیل شیبا همیشه با تبلیغات فانتزی و خوش آب و رنگ خود معروف بوده است. در سال ۹۸، کمپینی از این برند ساخته شد که کماکان شادابی خود را برای مخاطبان به دنبال داشت.
لینک سایت

بستن کمپین تبلیغات « خنده یادت نره!» از برند شیبا، آن هم با طراحی متفاوت و فانتزی آن، قطعا در ناخودگاه مخاطب تاثیر گذاشته و او را به خرید این محصول سوق می دهد. مجری این کمپین تبلیغاتی نیز گروه medyagroup است.

تبلیغ سن ایچ
تبلیغ سن ایچ

کمپین تبلیغاتی آبمیوه سن ایچ

یکی از موثرترین راه های تبلیغات در هر برندی استفاده از سلبریتی ها و افراد مشهور است. نوید محمد زاده جزء معدود سلبریتی هایی است که در کشور ما پا به حوزه تبلیغات گذاشته است.

صاحب آگهی : شرکت عالیفرد

عکاسی توسط استودیو الکت
تاریخ پخش : مرداد ۹۹
لینک سایت

کمپین تبلیغاتی «این داستان توست…» از برند سن ایچ با همراهی نوید محمد زاده یکی از موفق ترین کمپین ها در سال جاری بوده است. مجری این کمپین تبلیغاتی نیز گروه medyagroup است.

برای مشاوره رایگان کمپین‌های تبلیغاتی با فرم زیر با ما در ارتباط باشید.
فرم مشاوره

به اشتراک گذاری

One Comment

  1. دارابی

    واقعا ممنونم خیلی کامل و عالی بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *