استراتژی بازاریابی اینستاگرام؛ رقبایتان را آچ مز کنید!

استراتژی بازاریابی اینستاگرام

اگر شما هم یکی از ۸۰۰ میلیون کاربرد فعال ماهانه اینستاگرام باشید احتمالاً می‌دانید که این شبکه اجتماعی، این روزها به عنوان یکی از بهترین بسترهای بازاریابی و مارکتینگ شناخته می‌شود. اینستاگرام فضای بسیار عالی و ایده آلی را برای تبلیغ محصولات هر کسب و کاری فراهم کرده است. در کنار این نیز امکان برقراری ارتباط مستقیم با مشتریان و همین‌طور دستیابی به مشتریان و مخاطبان بیشتر را برای آنها فراهم می‌کند. در این مطلب از وب‌سایت آژانس دیجیتال مارکتینگ آبدین با شما هستیم تا به بررسی چند استراتژی بازاریابی اینستاگرام بپردازیم.

مسابقات اینستاگرامی

برگزاری مسابقات اینستاگرامی

یکی از بهترین راه‌هایی که برای بهبود بازاریابی پیش روی شما قرار می‌گیرد برگزاری مسابقات اینستاگرامی است. این کار باعث می‌شود که کاربران مشتاق این پلتفرم بتوانند با ایده‌های شما آشنا شوند و در کنار افزایش تعامل به فروش هر چه بیشتر شما هم کمک کنند. در ادامه شما را با چند ایده برگزاری مسابقه آشنا می‌کنیم:

استفاده از یک هشتگ برای مسابقه

معمولاً هشتگ‌های مربوط به مسابقه یکی از مهم‌ترین اجزای برگزاری مسابقات اینستاگرامی شناخته می‌شوند. یادتان باشد که اگر بودجه خوبی برای تبلیغات مناسب خود صرف کنید می‌توانید اخبار مسابقات خود را به صورت گسترده‌تری ارائه کنید.

فعال کردن امکان رای دادن

اگر امکان رای دادن را در مسابقه خود فعال کنید می‌توانید آدرس‌های ایمیل بسیاری را از مخاطبین خود جمع آورید و بعدها از آنها برای امکان تبلیغات و افزایش فروش در بازاریابی‌تان استفاده کنید. بنابراین بد نیست اگر که این مورد را نیز مدنظر داشته باشید.

برگزاری قرعه‌کشی

درست است که رای دادن و هشتگ‌گذاری‌ها خیلی جذاب هستند و شرکت‌کنندگان بسیاری را به سمت خود جذب می‌کنند اما شما می‌توانید با کمک قرعه‌کشی نیز بخش مسابقه اینستاگرامی خود را با استقبال و رشد بسیار خوبی روبه‌رو کنید. برای این کار هم می‌توانید یک فرم با اطلاعاتی کافی برای شرکت‌کنندگان تدارک ببینید و اطلاع‌رسانی کنید.

تبلیغات در مسابقه

کار ایده آل دیگری که می‌توانید در مسابقه اینستاگرامی خود انجام دهید استفاده از تبلیغات گسترده است. این کار می‌تواند شانس موفقیت شما را افزایش دهد و مشتریان بالقوه را رفته‌رفته به مشتریانی بالفعل تبدیل کند. تبلیغات مسابقات خود را برجسته و پررنگ کنید تا در نهایت بتوانید ورودی بیشتری برای آنها به دست آورید.

مطالب پیشنهادی:
چه چیزی در اینستاگرام بفروشم؟ ۱۰ ایده پرفروش
برندسازی و هویت بصری پیج اینستاگرام؛ اصول کاربردی

تبلیغات اینستاگرامی

تبلیغات گسترده در اینستاگرام

یکی از ساده‌ترین راه‌ها و استراتژی بازاریابی اینستاگرام که با کمک آن می‌توانید فروش خود را در اینستاگرام افزایش دهید استفاده از تبلیغات هوشمندانه و البته گسترده برای محصولاتتان است. برای این کار هم می‌توانید یک یا چند عکس از محصولات خود را انتخاب کرده و با ارائه توضیحاتی کافی و مناسب برای کپشن، مشتریان خود را به خرید محصولات تشویق کنید.

در کنار این هم ارائه امکانات مختلفی مثل پیشنهادهای تخفیفی، طرح اشتراک و… می‌تواند احتمال افزایش فروش محصولات شما را به مراتب بیشتر کند. اگر هم کسب و کار شما به ارائه خدماتی مربوط می‌شود هم می‌توانید از امکاناتی همچون مشاوره و یا ارزیابی رایگان استفاده کنید.

در کنار این نیز می‌توانید با تعامل و تبلیغات در سایر صفحات اینستاگرامی نیز امکان دیده شدن خود را افزایش دهید. برای این کار لازم است که به سراغ منابعی مرتبط و مناسب برای کسب و کار خود بروید و با یک تبلیغ هوشمندانه، دنبال کنندگان و مشتریان خود را افزایش دهید.

تخفیف در اینستاگرام

ارسال تخفیف و اشانتیون در اینستاگرام

یادتان باشد که اینستاگرام می‌تواند برای کسب و کارها رفته‌رفته تبدیل به یک بستر نسبتاً منفعل شود. به همین دلیل نیز لازم است که هر از چند گاهی با ارائه خدمات متفاوتی مثل تخفیف و کوپن و یا مسائل مشابه، جهش‌های پرسود و مفیدی را برای کسب و کار خود به ارمغان بیاورید. سعی کنید مشتریان را با ارائه راه‌ها و مسیرهای مختلف به دنبال کردن خودتان و سپس استفاده از تخفیف‌ها تشویق کنید.

در کنار این استراتژی بازاریابی اینستاگرام نیز می‌توانید با ارائه اشانتیون‌هایی بر روی محصولات و خدمات خود، مشتریان را به خرید بیشتر دعوت کنید و انگیزه خوبی برای خرید از برندتان را در آنها ایجاد نمایید.

عکاسی از محصول

عکاسی از محصولات در اینستاگرام

این را همیشه به یاد داشته باشید که بازاریابی اینستاگرام در ساده‌ترین حالت خود به ارائه تصاویری مناسب از محصولات نیاز خواهد داشت. این یک انتخاب نیست، بلکه اجبار و بدیهی است و به هیچ عنوان هم نباید از آن سر باز زد.

این استراتژی بازاریابی اینستاگرام می‌گوید که سعی کنید با به انتشار گذاشتن تصویر محصولات خود، کپشن‌های مرتبط و مناسبی را برای توضیح آنها آماده کنید تا مخاطبین بتوانند اطلاعاتی کافی و البته مناسب را از محصولاتتان به دست آوردند. بهتر است که قیمت محصولات را نیز ذکر کنید و مخاطبین را به خرید آنها هدایت نمایید.

محتوای اینستاگرامی

ارائه انواع متنوعی از محتوا

از دیگر استراتژی بازاریابی اینستاگرام می‌توان گفت که سعی کنید با ارائه انواع متفاوت و متنوعی از محتوا در پیج اینستاگرام خود نیازهای مخاطب را بررسی کنید. این یعنی محتواهای تصویری، ویدیویی، صوتی، لایو و… را برای پیج اینستاگرام خود آماده و ارائه کنید و ببینید که مخاطبین و مشتریان شما بیشتر به دنبال چه نوعی از آنها هستند. با این کار می‌توانید خوراک مناسبی را برای مخاطبین خود آماده کنید.

شرح داستان مشتریان قبلی

یکی از بهترین راهکارهایی که می‌تواند توجه و البته اعتماد کاربران و دنبال کنندگان شما را به خود جلب کند این است که داستان و روایت‌ها و همین‌طور نظرات سایر مشتریان را در رابطه با محصولات و خدمات خود برای آنها تعریف کنید. ساده‌ترین کار برای این مسئله نیز ارائه اسکرین شات نظرات آنها بعد از دریافت خدمات و محصولاتتان است.

به اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *