طراحی سایت عربی با بهترین قیمت | مزایای داشتن وبسایت به زبان عربی

آیا باید وب سایت خود را به زبان عربی طراحی کنم؟

داشتن وب سایت به زبان عربی برای کسانی که کسب و کارشان در کشورهای عرب زبان رونق دارد، فواید فراوانی دارد. در این مقاله، ما به این موضوع خواهیم پرداخت که آیا طراحی سایت عربی یکی از اولویت‌ها برای تجارت شما محسوب می‌شود یا خیر؟

طراحی سایت عربی
طراحی سایت عربی

حقایقی درباره زبان عربی

عربی چهارمین زبان رایج در اینترنت و پنجمین زبان رایج در جهان است .۴۲۰ میلیون نفر در سراسر خاور میانه، آفریقای شمالی و مناطقی از آسیا به زبان عربی صحبت می‌کنند . بنابراین اگر زبان بازاری که هدف قرار داده‌اید عربی است، طراحی سایت عربی برای شما از اهمیت بالایی برخوردار است.

عربی زبان رسمی‌ در بیش از ۲۰ کشور جهان و یکی از ۶ زبان رسمی ‌ملل متحد است. برخی از کشورها مانند عربستان سعودی به زبان عربی به عنوان زبان اصلی در معاملات تجاری خود نیاز دارند. شرکت‌ها و سیستم عامل‌های جهانی از جمله کوکاکولا و LinkedIn، عربی را به زبان اصلی خود تبدیل کرده‌اند.

سه نوع زبان اصلی عربی وجود دارد:

  • عربی کلاسیک: تاریخی‌ترین زبان که در قرآن کریم به کار رفته است.
  • عربی استاندارد مدرن: زبان مشتق شده از عربی کلاسیک و نسخه‌ای است که در مدارس آموزش داده می‌شود و در زندگی روزمره مورد استفاده قرار می‌گیرد. با این حال، گویش‌های منطقه‌ای مختلفی وجود دارد که باید در نظر گرفته شوند.
  • محاوره‌ای: زبان رایج عربی برای افراد روزمره که به عنوان یک ارتباط رسمی ‌در معاملات تجاری محسوب می‌شود. این نوع نیز دارای گویش‌های مختلفی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

پیچیدگی و انواع مختلف زبان عربی، طراحی سایت عربی را چالش‌برانگیز می‌کند. زیرا شما باید یک مترجم خاص منطقه‌ای پیدا کنید، که فرهنگ همان منطقه و لهجه‌های آن‌ها را درک کند. بخش قابل توجهی از جمعیت خاورمیانه انگلیسی صحبت می‌کنند. اما تحقیقات نشان می‌دهد که مردم این منطقه ‌ترجیح می‌دهند کالاهایی را بخرند که به زبان مادری آن‌ها ارائه می‌شوند و با افرادی معامله کنند که زبان آن‌ها را بلد باشد.

زبان کشورهای عربی

مزایای طراحی سایت عربی

در عصر دیجیتال امروز، شما در حال استفاده از بازارهای درحال ظهور و سودآور هستید. بسیاری از افراد با وجود ابزار قدرتمندی مثل google translate دیگر به فکر طراحی سایت عربی نمی‌افتند. چرا که وبسایت آن‌ها به هر زبانی باشد، با یک کلیک گوگل، آن را ‌ترجمه کرده و فوراً تبدیل به یک سایت عربی خواهد شد. اما اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید، باید بدانید که کشورهای عرب‌زبان در سطح زندگی با تنوع بسیار بالایی روبرو هستند.

عربستان سعودی فوق‌العاده ثروتمند و از آن سو یمن فقیرنشین. هر یک از این کشورها با زبان مخصوص به خود و گویش و لهجه‌های متفاوتی صحبت می‌کنند. در حالی‌که ‌ترجمه‌گر گوگل زبان عربی استاندارد را به همه کشورها تعمیم داده و هیچگونه دخل و تصرفی در آن ندارد. بر این اساس، هدف‌گذاری خاص منطقه‌ای برای بازاریابی بهتر در طراحی سایت عربی حتما ضروری است.

نمونه کار طراحی سایت عربی
نمونه طراحی سایت عربی توسط آبدین

رشد تکنولوژی در کشورهای عرب زبان

با ورود ویروس منحوس کرونا، جهان طی چند سال گذشته به شدت تغییر کرده است. اقتصاد جهانی با بحران مالی در تجارت‌های کلیدی، یکی از ناآرام‌ترین زمان‌های تاریخ اخیر را پشت‌سر گذاشته است. به دنبال آن کاهش چشمگیر تجارت جهانی، سیاست‌های پولی بسیار ضعیف، خیلی از کشورها را به نابودی رساند. اما کورسوی نجات همه این کشورها اینترنت بود. در دوران پساکرونا استفاده از اینترنت به طرز چشمگیری افزایش یافته و حتی کشورهای جهان سوم و ضعیف برای سرپا ماندن و نجات خود از این ورطه، مجبور به استفاده از اینترنت در کسب‌وکارهای خود شدند.

جهان عرب نیز از این روندها در امان نبوده است. کشورهای عرب با استفاده از تکنولوژی و اینترنت، استراتژی‌های متنوع‌تری را دنبال کرده و از توسعه دیجیتال در بخش خصوصی حمایت کرده‌اند. در نتیجه طوفان بحران اقتصادی را بهتر تحمل کرده و تنش‌های اجتماعی را به حداقل رساندند.

تکنولوژی کشورهای عربی

ضرورت طراحی سایت عربی

با داشتن متخصصی که اطلاعات مربوط به زبان عربی را می‌داند، این اطمینان حاصل می‌شود که‌ترجمه‌ها به طور دقیق انجام می‌شوند. با این کار احتمال سوء‌استفاده از کلمات، سوء تعبیر از معانی و توهین آمیز بودن سایت به صفر می‌رسد.

واضح است که بازار طراحی سایت عربی برای افرادی که کسب‌وکارشان در این مناطق از جهان می‌باشد، قابل توجه و در حال گسترش است. از لحاظ تجاری، این امر یک ضرورت است و فرصت‌های زیادی برای پر کردن شکاف‌های موجود در بازار دارد.

برای این کار علاوه‌بر آگاهی کامل از زبان عربی، نیاز به توانایی یک متخصص طراح وب سایت برای بهبود اعتبار خود در منطقه دارید. این امر به محلی‌سازی نام تجاری شما، برآورده‌سازی انتظارات مخاطبان و همچنین اطمینان از مطابقت با مقررات منطقه کمک می‌کند.

علاوه بر این، از آنجا که رقبای کمی به میدان آمدند و رقابت در زمینه طراحی سایت عربی کم است. شما این فرصت را دارید که بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) خود را به طور قابل توجهی بالا ببرید. داشتن یک زبان اضافی در وب سایت، خود یکی از امتیازات برتر گوگل برای ایجاد رتبه‌بندی و بالا رفتن سئو می‌شود. این امر برای کسب و کار شما یک مزیت رقابتی است. و نقطه شروع ایده‌آلی برای تجارت و رشد روزافزون می‌باشد.

طراحی سایت عربی
طراحی سایت عربی

نکاتی مهم در طراحی سایت عربی

  • استراتژی: در طراحی سایت عربی شما باید با مخاطبان خود کاملا آشنا باشید تا بتوانید متناسب با آن مطالب را بومی‌سازی کنید.  همچنین باید بتوانید پشتیبانی و خدمات خود را به زبان عربی ارائه دهید.  اگر در مکان دیگری غیر از آن کشور مستقر هستید، باید هر لحظه آماده ارائه محصولات و خدمات خود باشید.
  • فناوری:‌ ترجمه‌گر‌های خودکار ممکن است برای گرفتن ‌ترجمه‌های صحیح کافی نباشند. نسخه‌ای که ‌ترجمه می‌کنید باید به وضوح نوشته شده و خوانا باشد. شما به یک مترجم و متخصص واجد شرایط برای بررسی همه چیز نیاز دارید. آنها می‌توانند معانی مناسب را بدست آورند، می‌دانند کدام کلمات خاص از این زبان گویا برای استفاده بهتر است و تفاوت‌های فرهنگی را گوشزد می‌کنند.
  • وب سایت: طرح کلی سایت بسیار مهم است. اکثر وب سایت‌ها برای پاسخگویی به ساختار زبان عربی ساخته نشده‌اند. طراحی سایت عربی از نظر ظاهری، شکل و کاربرد گرفته تا منوها و تصاویر، باید بر روی مخاطب هدف شما تأثیر بگذارد. برای اطمینان از اصلاح خطاهای زبانی، فنی و عملکردی، فرایندهای دقیق بررسی لازم است.

برای پاسخ به این سوال که آیا لازم است طراحی سایت عربی را انجام دهم؟ یک جواب روشن وجود دارد. اگر منطقه یا مخاطبان عرب‌زبان را هدف خود در کسب‌وکار قرار داده‌اید، باید زبان عربی را نیز به وب‌سایت خود اضافه کنید. اگرچه ملاحظات زیادی وجود دارد که باید از آن‌ها آگاه شد؛ اما مزایا و فرصت‌های انجام این کار بیش از چالش‌های آن است. همکاری با آژانسی که بتواند خدمات طراحی وب سایت و‌ترجمه مناسب وب سایت را در اختیار شما قرار دهد، کسب و کار شما را بیش از پیش رونق می‌دهد و می‌تواند سهم شما را از این بازار نوظهور حفظ کند.

به دنبال‌ترجمه‌های عربی هستید؟

طراحی سایت عربی نکات بسیاری را در مورد نام تجاری شما به مخاطبین‌تان خواهد گفت. با یک وب‌سایت سفارشی توسط آژانس دیجیتال مارکتینگ آبدین احساس خوبی را در مخاطبین عرب زبان خود ایجاد می‌کنید. ما مشتاقانه منتظر تماس شما و ارائه مشاوره به شما در این زمینه هستیم. تیم طراحی ما از جدیدترین روش‌های بهینه سازی موتور جست و جو استفاده می‌کند. ما به عنوان یک همراه همیشگی در طیف وسیعی از خدمات دیجیتال از سال‌ها تجربه بهره گرفته‌ایم. و همواره رضایت مشتریان خود را سرلوحه کار خود قرار دادیم.

به اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *