۱۰ ترند دیجیتال مارکتینگ در سال ۲۰۲۱ که تصورشان دور از ذهن نیست

اگر شما در تجارت قصد دارید در فضای آنلاین امروز، همچنان رقابتی باقی بمانید، باید خودتان را با تغییرات سریع و در حال پیشرفت در دنیای بازاریابی دیجیتال سازگار کنید.
همانطور که برایان سولیس می گوید: “هر شغلی قربانی داروینیسم دیجیتال است. رفتار مصرف کننده زمانی تکامل می‌یابد که جامعه و تکنولوژی سریع‌تر از توانایی بهره‌برداری رشد کند. نوع کسب و کار برای داروینیسم دیجیتال فرق نمی‌کند و هر مشغله‌ای را تهدید می‌کند.”

اشتباه نکنید! ما در دوره‌ای زندگی می‌کنیم که بازاریابی دیجیتال به سرعت در حال پیشرفت است و پیش‌بینی علایق و رفتارهای مصرف‌کننده سخت‌تر شده است. بازاریابان دیگر نمی‌توانند سر خود را در برف فرو کنند، امیدوار باشند که حدس‌هایشان درست باشد و با همان روش‌های قدیمی پیش بروند.

دیجیتال مارکتینگ

ما در این مطلب قصد داریم شما را با ۱۰ ترند دیجیتال مارکتینگ در سال ۲۰۲۱ آشنا کنیم، که به کسب و کار شما کمک می‌کند نه‌تنها زنده بماند، بلکه در این عصر نوآوری پیشرفت کند.

۱- تبلیغات برنامه‌ای

تبلیغات برنامه‌ای به معنای استفاده از هوش مصنوعی برای خرید خودکار تبلیغات است تا بتوانید مخاطبان خاص‌تری را هدف قرار دهید. این اتوماسیون بسیار سریع‌تر و کارآمدتر است و به معنای نرخ تبدیل بیشتر و هزینه کمتر برای جذب مشتری است.

این امر چنان سریع چهره تبلیغات دیجیتال را تغییر می‌دهد که طبق (eMarketer) ۸۶.۲٪ از تبلیغات نمایش دیجیتال در ایالت متحده تا سال ۲۰۲۰ برنامه‌ریزی می‌شود.

با توجه به ایرینا کووالنکو از SmartyAds:

بیشتر کمپین‌های تبلیغاتی جست‌و‌جو شده ۳ یا ۴ هدف را در نظر می‌گیرند: کلمه کلیدی، زمان یا روز و لوکیشن. این ابزار مانند سیستم‌ عامل‌های طرف تقاضای برنامه نویسی، می‌توانند از صدها سیگنال هدف‌گذاری برای شخصی‌سازی تبلیغات استفاده کنند.

۲- بازاریابی گفت‌وگو

از آنجایی که ربات‌های چت بسیار در بازاریابی مؤثر است، اما بازاریابی گفت‌و‌گو بهتر است چرا که مصرف‌کنندگان جواب سؤالشان را فوری و همین حالا می‌خواهند. بازاریابی گفت‌وگو، ارتباط یک به یک و در زمان واقعی بین بازاریابان و مشتریان را تسهیل می‌کند.

برخلاف استراتژی های سنتی، این شکل از بازاریابی اکنون از طریق چندین کانال در دسترس است. به برندها این امکان را می‌دهد تا مشتریان را با توجه به شرایط خود ملاقات کنند: در دستگاه‌ها، سیستم عامل‌ها و برنامه‌های زمانی مناسب مشتری.

۳- بازاریابی ویدیویی

بازاریابی ویدیویی یکی از مهم‌ترین روندهای بازاریابی امروز و احتمالاً برای ۵ تا ۱۰ سال آینده است. این اعداد اهمیت گنجاندن ویدیو در استراتژی بازاریابی دیجیتال شما را در سال ۲۰۲۱ نشان می‌دهد:

  • ۷۰٪ از مشتریان می‌گویند ویدیوی یک برند را به اشتراک گذاشته‌اند.
  • ۷۲٪ کسب‌وکارها می‌گویند ویدیو، نرخ تبدیل آنها را بهبود بخشیده است.
  • ۵۲٪ از مشتریان می‌گویند که تماشای ویدیوهای محصول باعث اطمینان بیشتر آنها در تصمیم به خرید آنلاین می شود.
  • ۶۵٪ از مدیران به وب‌سایت بازاریاب مراجعه می‌کنند و ۳۹٪ آن‌ها پس از مشاهده یک ویدیو با فروشنده تماس می گیرند.
ویدئو مارکتینگ

فقط به YouTube فکر نکنید. روش‌های زیادی وجود دارد که باعث افزایش تعامل با بازاریابی ویدیویی شما شود، مثلاً می‌توانید یک پست ویدیویی ایجاد کنید یا یک پخش مستقیم را در فیس بوک‌، اینستاگرام یا لینکدین آغاز کنید.

۴- برنامه‌های پیام‌رسان اجتماعی

اگر فکر می کنید برنامه‌های پیام‌رسانی اجتماعی فقط برای ارسال شکلک به دوستانتان است، نگاهی به این اعداد بیندازید:

  • ماهانه ۱.۳ میلیارد کاربر در Facebook Messenger فعال هستند.
  • هر ماه ۱۰ میلیارد پیام بین مردم و کسب‌وکارها در Facebook Messenger ارسال می‌شود.
  • واتس‌اپ ۱.۶ میلیارد کاربر فعال دارد و هر روز ۵۵ میلیارد پیام در آن ارسال می‌شود.
  • سه برنامه برتر پیام رسان اجتماعی – WhatsApp ، Facebook Messenger و WeChat – کاربران ترکیبی بیشتری نسبت به Facebook یا YouTube دارند.

این آمار محبوبیت برنامه‌های پیام رسان اجتماعی را نشان می‌دهد و از آنجا که مردم وقت بیشتری را برای ارسال پیام به یکدیگر می گذرانند، منطقی است که محصولات و خدمات شرکت خود را در جایی که مشتریان بالقوه شما در آن جا هستند، به بازار عرضه کنید.

۵- جستجوی صوتی و بلندگوهای هوشمند

استفاده روزافزون از جستجوی صوتی، تجدید نظر در استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال خود را برای شرکت‌ها در سال ۲۰۲۱ مهم‌تر کرده است. این اعداد را در نظر بگیرید:

  • ۵۰٪ از کل جستجوها از طریق صوت (voice) در سال ۲۰۲۰ انجام شد.
  • ۵۵٪ از کل خانه‌های آمریکایی تا سال ۲۰۲۲ صاحب بلندگوی هوشمند خواهند شد.
  • ۷۲٪ از افرادی که بلندگوهای فعال صوتی دارند می‌گویند که دستگاه‌های آ‌ن‌ها به عنوان بخشی از برنامه‌های روزمره آنها استفاده می‌شوند.
  • خرید صوتی قرار است در سال ۲۰۲۲ به ۴۰ میلیارد دلار برسد، در حالی که امروز چیزی حدود ۲ میلیارد دلار است.

بسیاری از برندها در حال حاضر، جستجوی صوتی را در استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال خود قرار داده‌اند تا محتوای مبتنی بر ارزش را به طور مؤثر به مشتریان خود ارائه دهند:

  • Patrón Tequila به مشتریان کمک می کند تا دستورالعمل‌های شخصی کوکتل را بدست آورند.
  • Domino’s به عاشقان پیتزا این امکان را می‌دهد تا راحتی اتاق خود را سفارش دهند؛ بدون اینکه تلفن را بردارند یا حتی سفارش آنلاین بدهند.
  • کاربران PayPal می‌توانند برای ارسال پول به دوستان، خانواده یا مشاغل با Siri درگیر شوند.
  • Nestlé مهارتی ایجاد کرد که هنگام آشپزی دستورالعمل‌های صوتی را ارائه می‌دهد.
  • Campbell’s مهارتی دارد که به مصرف‌کنندگان گرسنه کمک می‌کند دستورالعمل‌ها را انتخاب کنند و بپزند.
استوری در شبکه های اجتماعی

۶- استوری‌های رسانه‌های اجتماعی

از دیگر ترند دیجیتال مارکتینک استوری هاست. ابتدا اسنپ چت با مفهوم “My Story” منتشر شد، سپس استوری‌های اینستاگرام و فیس بوک معرفی شدند و بعد از آن یوتیوب از قالب استوری خود رونمایی کرد: Reels.

از آنجایی که استوری‌ها پس از یک دوره زمانی مشخص ناپدید می‌شوند، این یک فرصت عالی برای بازاریابان است که می توانند به خوبی از FOMO استفاده کنند (ترس از دست دادن).

مزایای استفاده از استوری‌های شبکه‌های اجتماعی عبارتند از:

  • افزایش آگاهی از برند
  • تعامل مداوم با پیروان
  • مقرون به صرفه بودن
  • افزایش بازدید به صفحه وب شما
  • فرصت دستیابی به مخاطبان جوان

۷- بازاریابی محتوا همچنان بر SEO تسلط دارد

در نوامبر ۲۰۱۹، گوگل برخی از به‌روزرسانی‌های مهم الگوریتم جستجوی خود را انجام داد. این به‌روزرسانی‌ها شامل سیستم جدید BERT است که برای کمک به گوگل در درک زبان مردم در جستجوی نتایج طراحی شده است.
توصیه جان مولر از گوگل این است که “به جای تعقیب آخرین روند جستجوگرها؛ اطمینان از سرعت بالای سایت، پیوندهای مفید و محتوای خوب نوشته شده مهم‌تر است.”
در حقیقت، بازاریابی محتوا آنقدر اهمیت دارد که ۸۸٪ بازاریابان محتوای B2B موافق هستند که تولید محتوا باعث می‌شود مخاطبان آن‌ها سازمان خود را به عنوان یک منبع معتبر و قابل اعتماد ببینند.

سئو سایت

آماری از موسسه بازاریابی محتوا:

  • هزینه بازاریابی محتوایی ۶۲٪ کمتر از بازاریابی خارجی است و ۳ برابر بیشتر منجر به تولید می‌شود.
  • بازاریابی محتوا نسبت به جستجوی پرداخت شده، هزینه‌های کمتر و مزایای بلندمدت‌تری دارد.
  • مشاغل کوچک دارای وبلاگ ۱۲۶٪ بیشتر از کسانی که وبلاگ ندارند منجر به تولید می شوند.
  • نرخ تبدیل بازاریابی محتوا، ۶ برابر بیشتر از روش های دیگر است.

۸- بازرگانی اجتماعی و پست‌های محصولی

تجارت الکترونیکی و رسانه‌های اجتماعی، هر دو با سرعت نگران‌کننده‌ای رشد می کنند، جای تعجب هم نیست که برندها از هر دوی این‌ها با هم برای به حداکثر رساندن فرصت‌های فروش استفاده می‌کنند.
در مارس سال گذشته، اینستاگرام از Instagram Checkout رونمایی کرد که به کاربران خود اجازه می‌دهد خرید خود را از داخل اینستاگرام انجام دهند.
تاکنون شنیده‌اید که اینستاگرام لایک‌ها را پنهان می‌کند و با همه سر و صدا، فکر می‌کنید که برنامه اشتراک عکس رو به زوال است. دوباره فکر کنید. آیا واقعا همین‌طور است؟!
رسانه‌های اجتماعی در بازاریابی دیجیتال یکپارچه هستند و سیستم‌عامل‌های بصری مانند اینستاگرام برای بازاریابان طلا هستند. مهم‌تر از آن، تجارت بصری در حال اوج گرفتن است زیرا مشتریان بیشتری تمایل به خرید محصولات از طریق تبلیغاتی دارند که در فیلد خود مشاهده می‌کنند.

اینستاگرام گزارش داده است که این پلتفرم ۱ میلیارد کاربر دارد و ۹۰٪ آنها از قبل، برندهای فعال خرید را دنبال می‌کنند و بسیاری روزانه از این پروفایل ها بازدید می‌کنند. بنابراین چه راهی بهتر از استفاده از پست‌های قابل خرید برای بهره از این پتانسیل عظیم وجود دارد؟

۹- پیشنهادات هوشمند Google Ads

با رقابت شدید در رسانه‌های اجتماعی که به تدریج باعث خفقان می‌شود، تبلیغات پولی در سال ۲۰۲۱ به نیروی قابل اعتمادتری تبدیل خواهد شد. وقتی ویژگی پیشنهادات هوشمند را در Google Ads در نظر می گیرید، اگر آن را امتحان نکنید فرصت بزرگی را رد کرده و از دست داده‌اید. این ترند دیجیتال مارکتینگ نیز به سرعت در حال رشد است.

تبلیغات گوگل

Google درباره این پیشنهاد هوشمند می‌گوید:
الگوریتم‌های یادگیری ماشینی، داده‌ها را در مقیاس وسیعی آموزش می‌دهند تا به شما کمک کنند پیش‌بینی دقیق‌تری راجع به حسابتان در مورد چگونگی تأثیر مقادیر مختلف پیشنهاد روی تبدیل یا نرخ تبدیل داشته باشید.

مناقصه هوشمند به شما این امکان را می‌دهد که از سیگنال‌های مختلفی برای بهینه‌سازی پیشنهاد خود استفاده کنید، از جمله:

  • دستگاه
  • موقعیت مکانی
  • قصد مکان
  • هفتگی و ساعتی از روز
  • لیست بازاریابی مجدد
  • مشخصات آگهی
  • زبان رابط
  • مرورگر
  • سیستم عامل

۱۰- بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی

در سال ۲۰۲۱، ما شاهد خواهیم بود که برندها بیشتر به عنوان محتوای ویدئویی و تعاملی در رسانه‌های اجتماعی مورد توجه قرار می‌گیرند، اما آن‌ها باید با معتبر بودن خود در شبکه‌های اجتماعی و تلاش برای پرورش یک جامعه درگیر، آن را پیگیری کنند.
همانطور که نیل شفر مشاور استراتژی شبکه های اجتماعی بیان می کند:
اگر کسب‌وکار شما بخواهد در سال ۲۰۲۱ در رسانه‌های اجتماعی، ارگانیک زنده بماند، من معتقدم که این نوع انسان سازی برند، برای شما ضروری خواهد بود.

جمع بندی

این هم ۱۰ ترند دیجیتال مارکتینگ در سال ۲۰۲۱، که نباید از آن‌ها غافل شویم؛ چرا که نه فقط برای زنده ماندن برند، بلکه برای توسعه و پیشرفت کسب‌وکارمان بسیار مفید است.

همانطور که جان اف‌کندی یک بار گفت: «تغییر، قانون زندگی است و کسانی که فقط به گذشته یا حال نگاه می کنند، مطمئناً آینده را از دست می دهند.»

منبع: singlegrain

به اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *