سئو سایت انگلیسی و چند زبانه

سئوی سایت یکی از مهم‌ترین فاکتورهای موفقیت و پربازدید بودن هر وب‌سایتی به شمار می‌رود و به همین دلیل نیز امروزه تمامی وب‌سایت‌ها با کمک یک مدیر و یا کارشناس سئو به دنبال رشد و پیشرفت روز افزون وب‌سایت خود هستند. این موضوع می‌تواند به نسب نوع و همین‌طور محتوای هر وب‌سایتی، موقعیت متفاوت و متغیری پیدا کند. در این مطلب از وب‌سایت آژانس دیجیتال مارکتینگ آبدین با شما هستیم تا به طور مفصل به بررسی موضوع سئو سایت انگلیسی و چند زبانه بپردازیم.

سئو سایت انگلیسی و چند زبانه به چه معناست؟

به طور کلی می‌توان گفت که مقوله سئو سایت انگلیسی و چند زبانه به اقدامات و کارهایی گفته می‌شود که می‌تواند در بهینه‌سازی سایت، آن هم در زبان‌های مختلف مؤثر باشد. طبیعتاً چنین وب‌سایت‌هایی فرصت آن را پیدا می‌کنند که در سطح بین‌المللی بیشتر دیده شوند و بازدید خوبی نیز داشته باشند.

سعی کنید با شنیدن پادکست سئو اطلاعات خود را افزایش دهید و موارد مهم تکنیک سئو در سال ۲۰۲۱ را بشناسید.

سئو سایت

انتخاب ساختار url و دامنه در سئو سایت چند زبانه

یکی از مهم‌ترین بخش‌های سئو سایت انگلیسی و چند زبانه انتخاب و تعیین ساختار یو آر ال و دامنه وب‌سایت است. گزارش‌ها حاکی از آن هستند که به طور کلی سئو در سایت‌های انگلیسی و دو زبانه، چندان ساده نیست و به همین دلیل نیز معمولاً توصیه می‌شود که قسمت های مهمی همچون ساختار یو آر ال را به هیچ عنوان پشت گوش نیندازید. به همین دلیل نیز پیشنهاد ما این است که با یک طرح‌ریزی دقیق، ساختار سایت خود را مشخص کنید.

برای این کار بهتر است که url اختصاصی مناسبی را برای وب‌سایت خود انتخاب کنید. باید به این مسئله اشاره کنیم که یکی از معایبی که وب‌سایت‌ها انگلیسی و یا چند زبانه دارند این است که امکان ایجاد محتواهای تکراری برایشان وجود دارد و همین مسئله نیز می‌تواند موجب جریمه و کسر امتیازات وب‌سایت شود.

در چنین شرایطی است که انتخاب یو آر آل اختصاصی می‌تواند تا اندازه زیادی از بروز این مشکل جلوگیری نماید. دقیقاً همین موقع است که استفاده از نشانه‌های ir، en و همین‌طور fr  و… می‌تواند کمک بزرگی به حساب آید.

سایت چند زبانه

استفاده از زیرپوشه / زیردامنه در سئو سایت انگلیسی و چند زبانه

به طور کلی نمی‌توانیم بگوییم که استفاده از زیر پوشه برای سئو سایت انگلیسی و چند زبانه بهتر است یا زیردامین. این در حالی است که امروزه، گوگل، تغییراتی را ایجاد کرده و دیگر تفاوتی میزان پوشه و همین‌طور زیر دامنه، آن هم از نظر چگالی کلمات کلیدی قائل نخواهد بود. به همین دلیل نیز فرقی نمی‌کند که از پوشه استفاده کنید یا به سراغ زیر دامنه بروید!

معمولاً متخصصین بر این باور هستند که اگر زمان و همین‌طور منابع شما با محدودیت رو به رو هستند می‌توانید با انتخاب یک دامنه مستقل از کشورها، نسخه‌های زبانی متفاوتی را میزبانی نمایید. در چنین شرایطی، دو راه وجود خواهد داشت:

  • محتواهای مربوط به هر زبان را در یک زیر دامنه قرار دهید.
  • آنها را در زیر شاخه‌های متفاوتی بگنجانید.

معمولاً توصیه می‌شود که به سراغ راه دوم بروید، چرا که پیاده‌سازی آن، کار ساده‌تری است و اعتبار کلی دامنه‌تان را نیز افزایش خواهد داد. با این حال، اگر اولویت اصلی شما جداسازی محتواهاست می‌توانید به سراغ زیر دامنه‌ها بروید.

ترجمه متا تگ

یکی از مهم‌ترین کارها و اقداماتی که باید در سئو سایت انگلیسی و چند زبانه انجام بگیرد ترجمه متا تگ‌هاست. متا تگ می‌تواند تأثیر بسیار زیادی را در سئو داشته باشد و به همین دلیل نیز لازم است که آن را دقیقاً معادل لغوی و فنی در زبان‌های مختلف به کار ببرید.

در چنین شرایطی امکان آن وجود دارد که کلمات کلیدی، عیناً در زبان‌های مختلف یکی نباشند و به همین دلیل نیز کار شما را کمی سخت کنند. به همین دلیل نیز لازم است که تحقیقات بالایی را بر روی کلمات کلیدی جدیدتان انجام دهید. برای این کار هم پیشنهاد ما استفاده از وب‌سایت ahrefs است.

وبلاگ چند زبانه

اهمیت بخش وبلاگ در سئو سایت انگلیسی و چند زبانه

مسئله مهمی که به هیچ عنوان نباید از قلم بیندازید داشتن یک صفحه وبلاگ غنی، پرمحتوا و البته کاربردی است. از آنجایی که وب‌سایت شما چند زبانه است امکان ایجاد تنوع بسیار بالا در محتواها نیز برایتان فراهم می‌شود. این دقیقاً همان بخش مؤثر در افزایش امتیاز و بهبود جایگاه وب‌سایت شماست، چرا که این امکان را برایتان فراهم می‌کند تا بتوانید ورودی‌های بیشتری از تمامی نقاط دنیا پیدا کرده و کاربران بسیاری را به وب‌سایت خود هدایت کنید.

انتخاب کلمات کلیدی

همان‌طور که پیش از این نیز اشاره کردیم امکان آن وجود دارد که انتخاب کلمات کلیدی، به عنوان یکی از مهم‌ترین و مؤثرترین بخش‌های سئو و بهینه‌سازی سایت، در سایت‌های چند زبانه، کار سخت و دشواری باشد. با این حال شما می‌توانید با کمک ابزارهای بسیاری، کلمات کلیدی مناسبی را پیدا کرده و موقعیت وب‌سایت خود را بهبود ببخشید. از جمله ابزارهای انتخاب کلمه کلیدی می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • پیشنهادات گوگل
  • تحلیل کلمات کلیدی رقبا
  • استفاده از ابزارهای مختلفی مثل Google keyword planner،  Ahref، Kwfinder و …
به اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *