آموزش Reels اینستاگرام؛ افزایش بازدید با موثرترین قابلیت جدید اینستاگرام

آموزش Reels اینستاگرام آبدین

مدتی است که ویدیوهای reels در اینستاگرام در حال همه‌گیر شدن هستند و به همین دلیل نیز توجه کاربران بسیاری را به خود جلب کرده‌اند. این امکان که در واقع به نوعی، امکان رقابتی اینستاگرام با تیک تاک به حساب می‌آید، ویدیوهای ۱۵ ثانیه‌ای هستند که شباهت بسیاری با تیک تاک دارند. در این مطلب از وب‌سایت آبدین با ما باشید تا به طور کامل به موضوع آموزش reels اینستاگرام بپردازیم.

Reels اینستاگرام چیست؟

به طور کلی در رابطه با معرفی ریلز اینستاگرام باید بگوییم که ریلز، روش جدیدی است که به کاربران اینستاگرام امکان تولید محتوای ویدیویی تازه و سرگرم‌کننده‌ای را ارائه می‌کند. این امکان، به عنوان جدیدترین آپشن اینستاگرام در کشورهای مختلفی از دنیا به سرعت در حال همه‌گیری است.

 این ویدیوها قالب جدیدی از محتوای اینستاگرام هستند که ویدیوهای ۱۵ تا ۳۰ ثانیه‌ای را در یک فید اختصاصی به اشتراک می‌گذارد. با استفاده از این ویدیو، شما می‌توانید ابزارهای خلاقانه بسیاری را استفاده کنید تا در نهایت محتوایی سرگرم‌کننده‌تر و جذاب‌تر داشته باشید. با کمک این ابزار، شما می‌توانید فید جدیدی را در اینستاگرام داشته باشید و ویدیوهایی با قابلیت تنظیم موسیقی، متن، افکت، استیکر و… به اشتراک بگذارید.

مطلب پیشنهادی: برندسازی و هویت بصری پیج اینستاگرام؛ اصول کاربردی

ویژگی‌های ریلز اینستاگرام

ریلز اینستاگرام نسبت به سایر آپشن‌های این برنامه، تفاوت‌های بسیاری دارد که از میان آنها می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • افکت AR: افکت‌های بسیاری در گالری ریلز اینستاگرام موجود است که می‌تواند تنوع و البته زیبایی ویدیوهای شما را به مراتب افزایش دهد.
  • تایمر و شمارش معکوس: شما می‌توانید با ست کردن یک تایم مشخص برای ویدیوی خود، دستتان را از دکمه ویدیو بردارید تا خود ریلز، ویدیوی شما را در زمان مشخص شده ضبط کند.
  • تراز کردن: شما این امکان را دارید که برای از ضبط هر ویدیو، تصویر خود را درست و منظم جایگیری کنید.
  • تنظیم سرعت: شما می‌توانید با تنظیم سرعت ویدیوهای خود، ویدیوهای تند و یا کندتر از حالت عادی نیز بسازید.

آموزش ریلز

حالا که با کلیت این امکان جدید اینستاگرام آشنا شدید وقت آن است که با نحوه استفاده از آن نیز آشنا شوید، بنابراین در ادامه به آموزش ریلز می‌پردازیم. به طور کلی از سه روش می‌توان به reels اینستاگرام دسترسی داشت:

  • صفحه اصلی اینستاگرام
  • برگه reels
  • دوربین استوری اینستاگرام
انتخاب ریلز اینستاگرام

برای استفاده از ریلز اینستاگرام از طریق صفحه اصلی کافی است که بر روی علامت «+» در سمت رست و بالای صفحه کلیک کنید تا به برگه reels اینستاگرام دسترسی پیدا کنید.

انتخاب ریلز اینستاگرام

اگر هم می‌خواهید که ریلز اینستاگرام را از بخش استوری‌ها پیدا کنید کافی است دوربین استوری اینستاگرام خود را باز کنید و reels را در بخش منوی پایین صفحه از حالت پیش‌فرض به حالت ایجاد و استفاده درآورید.

آپشن های ریلز

با کمک آیکون موسیقی از این صفحه می‌توانید صدای خود را نیز انتخاب کنید.

سرعت ویدیوی ریلز

در این قسمت نیز می‌توانید سرعت ویدیوی خود را تنظیم کنید. شما حتی می‌توانید مدت زمان ویدیوی reels اینستاگرام خود را نیز تنظیم کنید. در این قسمت می‌توانید انتخاب کنید که ویدیوی شما بین ۱۵ تا ۳۰ ثانیه، چقدر زمان داشته باشد.

شمارس معکوس ریلز

بعد از آنکه مدت زمان ویدیوی خود را انتخاب کردید می‌توانید با انتخاب این آیکون، تایمری را تنظیم کنید تا در زمان ضبط ویدیوی به شما شمارش معکوس و یا همان countdown دهد.

فیلترهای ریلز اینستاگرام

دقیقاً مثل حالت بومرنگ، شما می‌توانید از فیلترهای متفاوتی نیز بر روی ریلز اینستاگرام خود استفاده کنید. شما حتی می‌توانید برخی از فیلترهای قبلی را ذخیره کنید تا هر زمانی که خواستید به آن دسترسی پیدا نمایید.

ادیت ویدیوهای ریلز

برای ضبط ویدیو می‌توانید دکمه ضبط را نگه دارید تا ضبط صورت بگیرد. ریلز اینستاگرام نیز دقیقاً مانند تیک تاک این امکان را به شما می‌دهد که ضبط ویدیوی خود را با نگه داشتن و رها کردن دکمه ضبط، بارها شروع و یا قطع کنید.

اگر تصمیم داشتید که ویدیوهای reels اینستاگرام خود را ادیت و یا حتی حذف کنید می‌توانید به راحتی این کار را انجام دهید. در نهایت نیز اگر از نتیجه ادیت راضی بودید می‌توانید از نوشتن متن و یا استیکرهای متفاوتی استفاده کنید و ویدیوهای ریلز اینستاگرام خود را تکمیل نمایید.

ویژگی های ریلز

تفاوت reels اینستاگرام و تیک تاک

همان‌طور که پیش از این نیز اشاره شد، با دیدن ریلز اینستاگرام، در وهله اول می‌توان به شباهت بسیار آن با تیک تاک دست یافت. با این حال این دو، تفاوت‌های بسیاری نیز دارند که بد نیست به آنها اشاره کنیم.

قبل از هر چیز، ریلز اینستاگرام، تنها یک ویژگی و امکان در اینستاگرام است، در صورتی که تیک تاک، خود یک پلتفرم به حساب می‌آید. از دیگر تفاوت‌های ریلز و تیک تاک می‌توان به مدت زمان آنها اشاره کرد. ریلز اینستاگرام محدوده زمانی ۱۵ تا نهایتاً ۳۰ ثانیه‌ای دارد، در صورتی که محدودیت زمانی تیک تاک به یک دقیقه هم می‌رسد.

در نهایت نیز تفاوت دیگر تیک تاک و ریلز اینستاگرام در ماندگاری آنهاست. Reels مانند استوری، تنها ۲۴ ساعت باقی می‌ماند و بعد از آن از بین می‌رود، در صورتی که ویدیوهای تیک تاک ماندگار خواهند بود.

مطلب پیشنهادی: ۱۵ تا از رایج ترین روش های تولید محتوا در اینستاگرام فارسی و ایرانی

نحوه استفاده از ریلز اینستاگرام

فرق reels اینستاگرام و استوری

شاید با توجه به تمامی امکانات و ویژگی‌های ریلز اینستاگرام با خود فکر کرده باشید که دقیقاً چه فرق‌هایی بین ریلز و همین‌طور استوری اینستاگرام وجود دارد. در پاسخ به این سؤال می‌توان گفت که reels اینستاگرام ابزارهای ویرایشی به مراتب بیشتری را در اختیار شما قرار می‌دهد تا بتوانید ویدیوی خود را دقیقاً به همان شکلی که می‌خواهید منتشر کنید.

در کنار این، ریلز می‌تواند در اکسپلور و همین‌طور استوری نیز به اشتراک گذاشته شود و همین دلیل نیز گستردگی آن بیشتر از استوری خواهد بود. یکی دیگر از تفاوت‌های مهم ریلز و استوری اینستاگرام این است که در صورت به اشتراک گذاشتن ریلز می‌توانید آن را در فید خود ارسال کرده و از سایر بخش‌ها تفکیک کنید. طبیعتاً با این وجه تمایزها می‌توان به خوبی تفاوت ریلز اینستاگرام و استوری را تشخیص داد.

منبع: https://about.instagram.com/blog/announcements/introducing-instagram-reels-announcement

به اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *