لیست بهترین پادکست های حوزه سئو SEO در جهان و ایران

بهترین پادکست های حوزه سئو SEO در جهان و ایران

احتمالاً شما هم به تازگی متوجه محبوبیت روز افزون پادکست‌ها شده‌اید. در این دنیای شلوغی که خیلی از ما حتی فرصت مطالعه را نداریم، گوش کردن به پادکست بهترین فرصت است تا بتوانیم اطلاعات خود را افزایش دهیم و بیشتری استفاده را از زمان خود داشته باشیم. امروزه پادکست‌های مختلفی در حوزه‌های شغلی متفاوت به صورت تخصصی تولید می‌شوند که یادگیری تخصصی را برای افراد آسان‌تر می‌کنند. با بررسی در سایت‌های فارسی به پادکست‌هایی ایرانی در حوزه سئو رسیدیم، پادکست‌هایی که برخی از آنها تنها دو تا ۳ پادکست تولید کرده بودند و حیف می‌آمد اگر نامی از آنها نبریم. در این مطلب از وب‌سایت آبدین قرار است که به طور کامل به موضوع پادکست سئو بپردازیم و شما را با فهرستی از بهترین پادکست‌های سئو در ایران و جهان آشنا کنیم.

چرا پادکست سئو گوش کنیم؟

چرا پادکست سئو گوش کنیم؟

این روزها در دنیای بازاریابی محتوایی، رکن اصلی کار را سئو تشکیل می‌دهد. این یعنی رعایت سئو است که شما را در موتورهای جستجوگر به جایگاه مناسبی می‌رساند و فرصت دیده شدن می‌دهد. در کنار این اگر فرصت مطالعه در حوزه سئو و یا شرکت در دوره‌های آموزشی و کارآموزی آن را ندارید می‌توانید با استفاده از پادکست‌های سئو به راحتی اطلاعات خود را در زمینه سئو افزایش دهید.

علاوه بر سئو، پادکست‌های موجود به شما کمک می‌کنند تا بتوانید اطلاعات خود را در رابطه با کلیت بازاریابی محتوایی و همین‌طور آنلاین بهبود ببخشید و شانس موفقیت و به دنبال آن فروش خود را افزایش دهید.

لیست پادکست های سئو SEO در جهان

در سطح جهانی، پادکست‌های بسیاری در حوزه سئو ساخته می‌شوند که هر کدام به نوبه خود اطلاعات بسیار خوبی را در این حوزه برای مخاطبین خود به دنبال خواهند داشت. در ادامه شما را با برخی از بهترین پادکست‌های سئو در جهان آشنا می‌کنیم.

Search Engine Journal Show

لینک: پادکست Search Engine Journal Show

در این پادکست سئو، مصاحبه‌های متنوعی با بهترین متخصصین و کارشناسان سئو انجام می‌شود . در کنار این نیز به موضوعات مهم و دقیقی در رابطه با نکات سئو پرداخته می‌شود.

Webcology

لینک: پادکست Webcology

این پادکست به طور منظم منتشر می‌شود و مجریان آن نیز اطلاعات بسیاری را در حوزه سئو با مخاطبین خود در میان می‌گذارند. این پادکست، شنوندگان را با جدیدترین و جالب‌ترین تحولات در حوزه سئو آشنا کرده و با گفتگو با مهمانانی متخصص، شنیدنی‌های بسیاری را برای مخاطبین فراهم می‌کند. شنیدن این پادکست تا حدی لذت‌بخش است که مثل این می‌ماند که با دوستانتان بنشینید و چای بنوشید.

سئو ۱۰۱

لینک: پادکست سئو ۱۰۱

این پادکست نیز حاوی اطلاعاتی است که برای تمامی بازاریابانی که به نحوی با موتورهای جستجو در ارتباط هستند بسیار مفید خواهد بود.

Voices of Search Podcast

لینک: پادکست Voices of Search Podcast

این پادکست به عنوانی منبعی از سئو و بازاریابی محتوایی، تمرکز بسیاری بر روی استراتژی‌های عملی سئو دارد و همین موضوع نیز می‌تواند اهالی بازاریابی محتوایی را کمک بسیاری کند.

پادکست های سئو جهان

The Business of Digital Podcast

لینک: پادکست The Business of Digital Podcast

مجریان این پادکست افرادی هستند که با تجربه بالای خود، متخصصین سئو به حساب می‌آیند. این برنامه به صورت هفتگی منتشر می‌شود و طیف وسیعی از موضوعات پیشرفته در حوزه سئو را با مخاطبین خود در میان می‌گذارد. بسیاری از موضوعاتی که در این پادکست مطرح می‌شود در سایر رسانه‌ها موردبررسی قرار نمی‌گیرد.

از جدیدترین مباحث این پادکست می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • رهبری و تیم سازی
  • برنامه‌ریزی محتوایی
  • الگوهای ارسال در شبکه‌های اجتماعی
  • مصاحبه با افراد متخصص
  • ابزارهای استفاده مجدد از محتوای ویدیویی و صوتی

Marketing O’Clock

لینک: پادکست Marketing O’Clock

این پادکست به صورت هفتگی منتشر می‌شود و مهم‌ترین اخبار حوزه بازاریابی دیجیتال را موردبررسی قرار می‌دهد. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این پادکست که باعث جذب مخاطبین بسیاری شده، شوخ‌طبعی مجریان آن در زمان اجراست. اگر به دنبال آن هستید که نه تنها با اخبار و رویدادهای بازاریابی دیجیتال بلکه با تمامی جوانب آن آشنا شوید می‌توانید از این پادکست بهترین استفاده را داشته باشید.

Edge of the Web

لینک: پادکست Edge of the Web

مهمانان این پادکست، همگی متخصصان سئو هستند، افرادی که هر کدام در حوزه سئو به جایگاه بسیار خوبی دست یافته‌اند. این پادکست را می‌توان یک برند متخصص در حوزه سئو دانست، چیزی که افرادی که در این حرفه فعالیت می‌کنند به آن نیاز دارند.

Food Blogger Pro Podcast

لینک: پادکست Food Blogger Pro Podcast

این پادکست روی تمامی مواردی که یک وب‌سایت برای کسب درآمد خود نیاز دارد تمرکز می‌کند. حتی اگر وبلاگ شما در حوزه غذا هم نباشد باز می‌توانید از محتوای تولیدی این پادکست استفاده کنید. موضوعات رایج این پادکست شامل این موارد می‌شوند:

  • بهینه‌سازی تبلیغات
  • مقیاس بخشیدن به تجارت
  • محافظت از محتوا
  • تولید محتوای بهتر و دقیق‌تر

Google Podcast: Search Off the Record

لینک: پادکست Google Podcast: Search Off the Record

این پادکست تقریباً در هر ماه دو بار منتشر می‌شود و از آنجایی که توسط اعضای تیم جستجوی روابط گوگل ساخته شده، ارزش گوش کردن را دارد. بسیاری از محتواهای تولیدی این پادکست مربوط به تصمیم‌گیری‌هایی است که موتور جستجوگر گوگل در حوزه کاری خود به انجام می‌رسانند. به همین دلیل نیز گوش کردن به این پادکست به شما کمک می‌کند که به بازاریاب محتوایی بهتری تبدیل شوید.

پادکست های حوزه سئو

Marketing Scoop Podcast by SEMrush

لینک: پادکست Marketing Scoop Podcast by SEMrush

این پادکست به صورت منظم منتشر می‌شود و موارد بسیاری را در بر می‌گیرد:

  • تولید محتوا
  • حفظ مشتری
  • افزایش نرخ تبدیل
  • ارائه ایده‌های بازاریابی

Duct Tape Marketing Podcast

لینک: پادکست Duct Tape Marketing Podcast

این پادکست مربوط به بازاریابی و کسب و کار است و قسمت‌هایی از آن نیز به مبحث سئو اختصاص پیدا می‌کند. از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های این پادکست می‌توان به دعوت و گفتگو با متخصصین برجسته در حوزه بازاریابی است. محتواهای ارائه‌شده در این پادکست به مخاطبان کمک می‌کند تا در حوزه تولید محتوا و افزایش ترافیک، موفق‌تر باشند و موضوعاتی را نیز که به طور غیرمستقیم با سئو در ارتباط است دست کم نگیرند.

The In Search SEO Podcast by Rank Ranger

لینک: پادکست The In Search SEO Podcast by Rank Ranger

این مورد نیز پادکستی است که به طور منظم منتشر می‌شود و طیف گسترده‌ای از اخبار و موضوعات موردعلاقه حوزه بازاریابی را پوشش می‌دهد. از جمله موضوعات یکه در این پادکست به آن پرداخته می‌شود می‌توان به بررسی به‌روزرسانی‌های اخیر، مصاحبه با افرادی متخصص در حوزه سئو و بازاریابی و… اشاره کرد.

مطلب مرتبط: ۱۵ تا از رایج ترین روش های تولید محتوا در اینستاگرام فارسی و ایرانی

Cashing in on Content Marketing

لینک: پادکست Cashing in on Content Marketing

این مورد را نیز می‌توان به عنوان یک پادکست بازاریابی محتوا و موتورهای جستجو معرفی کرد که به صورت منظم منتشر می‌شود و موضوعات مفیدی همچون بیشترین استفاده از محتوای تولیدشده توسط کاربران، نحوه استفاده از لنز سئو و… را در بر می‌گیرد.

Marketing Over Coffee Podcast

لینک: پادکست Marketing Over Coffee Podcast

این پادکست معمولاً موضوعاتی را بررسی می‌کند که به شکل مستقیم با بازاریابی آنلاین در ارتباط است از بودجه خزیدن گرفته تا هوش مصنوعی بازاریابی و…

Everyone Hates Marketers Podcast

لینک: پادکست Everyone Hates Marketers Podcast

عنوان متفاوت این پادکست قطعاً توجه شما را به خود جلب خواهد کرد. محتوای این پادکست عموماً شامل مصاحبه با بازاریان موفق، متخصصین سئو و… است که مباحثی همچون نحوه افزایش نرخ تبدیل، انتخاب ارزش پیشنهادی مناسب، تولید محتوای بهتر و… را شامل می‌شود.

پادکست های سئو در جهان

Masters of Scale

لینک: پادکست Masters of Scale

این پادکست با تمرکز بر بازاریابی و توسعه یک تجارت بزرگ، شنوندگان مخصوص به خودش را دارد. غالب محتواهای تولیدشده در این پادکست شامل مصاحبه با مدیران و بنیان‌گذاران برخی از بزرگ‌ترین شرکت‌ها می‌شود. اگر چه محتوای این پادکست به طور مشخص به سئو مربوط نمی‌شود، ولی عناوین بسیاری را نیز در بر می‌گیرد که به نوعی به سئو ارتباط پیدا می‌کنند.

Authority Hacker podcast

لینک: پادکست Authority Hacker podcast

این پادکست انتخاب بسیار خوبی برای افرادی است که به دنبال شنیدن گفتگوهایی در حوزه پست‌های وبلاگ هستند. این پادکست به گونه‌ای به مخاطبین خود کمک می‌کند تا فروش کالا و خدمات خود را به شکل هوشمندانه‌ای به انجام برساند و چالش‌برانگیزترین موضوع که در واقع همان سئو است را از قلم نیندازند.

Search Engine Nerds

لینک: پادکست Search Engine Nerds

این پادکست در ابتدا صرفاً به موضوع بازاریابی اختصاص داشت، اما با افزایش مخاطبینش تمرکز خود را بر روی موضوع سئو قرار داد و در نهایت نیز به یکی از مهم‌ترین منابع برای متخصصان سئو تبدیل شد. مهمان‌های دعوت شده در این پادکست به بررسی مهم‌ترین موضوعات تأثیرگذار در سئو می‌پردازند.

MozPod

لینک: پادکست MozPod

مجری این پادکست در هر قسمت از آن با متخصصان بازاریابی و سئو مصاحبه می‌کند و از آنها راهکارهایی برای رشد روزافزون استارتاپ‌ها را می‌پرسد. با کمک این پادکست می‌توانید از تازه‌ترین و به‌روزترین اطلاعات در حوزه سئو و بازاریابی باخبر شوید.

مطلب مرتبط: قالب‌های وردپرس [۲۰۲۱] – ۱۰ تا از بهترین‌های سئو اینجاست!

Experts On The Wire

لینک: پادکست Experts On The Wire

گوینده این پادکست بیش از ۱۰ سال است که در حوزه سئو فعالیت تخصصی می‌کند و به همین دلیل نیز از مطرح کردن موضوعات چالش‌برانگیز در این حوزه واهمه‌ای ندارد. بسیاری از سؤالاتی که در این پادکست مطرح شده و پاسخ داده می‌شوند دغدغه‌های کاربران هستند و در نتیجه این پادکست را به یک انتخاب کاربردی تبدیل می‌کنند.

Search Talk Live

لینک: پادکست Search Talk Live

مجری و در واقع گوینده این پادکست کار خود را از سال ۲۰۰۱ در این حوزه شروع کرده و در نتیجه نیز اطلاعات و همین‌طور تجربه بسیار خوبی در حوزه سئو به دست آورده است. مخاطبان وفادار این پادکست افرادی هستند که در صنعت سئو به خوبی پیش رفته‌اند و به دنبال بهترین روش‌ها آن هستند. اپیزودهای این پادکست به صورت هفتگی منتشر می‌شود و اطلاعات متفاوتی در حوزه بازاریابی محتوایی، بهینه‌سازی نرخ تبدیل، تبلیغات و… در اختیار شنوندگان قرار می‌دهد.

The Recipe for SEO Success

لینک: پادکست The Recipe for SEO Success

این پادکست با برگزاری دوره‌های آنلاین موفقیت در سئو، انتخاب فوق‌العاده‌ای برای مشاغل کوچک، صاحبان فروشگاه‌های تجارت الکترونیکی، وبلاگ نویسان، مدیران بازاریابی و… است. بیشتر اپیزودهای این پادکست شامل نکات و توصیه‌های کوتاهی در زمینه سئو، بازاریابی محتوایی و همین‌طور ساخت وب‌سایت است.

Unknown Secrets of Internet Marketing

لینک: پادکست Unknown Secrets of Internet Marketing

این پادکست از سال ۲۰۰۹ در اختیار کاربران قرار گرفته است و هر هفته نیز در تعداد بسیار بالایی بارگیری می‌شود. نکته جالب اینجاست که مخاطبین این پادکست در بیش از ۱۰۰ کشور جهان دیده می‌شوند. دوره‌های آموزشی این پادکست، در رابطه با مقالات جدید حوزه سئو در طول هفته‌ای که سپری می‌شود است و به همین دلیل نیز جدیدترین اطلاعات را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

SEOBits Podcast

لینک: پادکست SEOBits Podcast

این پادکست را می‌توان یکی از جدیدترین موارد پادکست سئو دانست که تنها ۲۳ اپیزود آن منتشر شده است. اپیزودهای این پادکست به صورت هفتگی منتشر می‌شوند و توصیه‌های علمی مهمی را در رابطه با سئو، ظرف ۱۵ دقیقه در اختیار مخاطبین خود قرار می‌دهد.

HumanProofDesigns podcast

لینک: پادکست HumanProofDesigns podcast

این مجموعه پادکست با ارائه سؤالاتی در طول هر اپیزود، دغدغه‌ها و مشکلات افرادی را که به نحوی با حوزه سئو در ارتباط هستند برطرف می‌کند. به همین دلیل نیز می‌توان گفت که مخاطبان این پادکست تا حدودی با حوزه سئو آشنا هستند و با آن بیگانه نیستند.

پادکست سئو در ایران

لیست پادکست های سئو SEO در ایران

طبیعتاً کشور ما هم سال‌هاست که در حوزه سئو و بازاریابی محتوایی به جایگاه بسیار خوبی رسیده و در نتیجه انتظار می‌رود که پادکست‌های سئوی آن نیز موقعیت خوبی داشته باشند. در ادامه به بررسی برخی از بهترین پادکست‌های حوزه سئو در ایران می‌پردازیم.

دیجیتالینگ

لینک: پادکست دیجیتالینگ

این پادکست که توسط علیرضا ابراهیمیان ساخته می‌شود اپیزودهای متعددی دارد که هر کدام از آنها به گونه‌ای به موضوع سئو و یا به صورت گسترده‌تر، بازاریابی آنلاین می‌پردازد. از جمله اپیزودهای منتشرشده از این پادکست می‌توان به الگوریتم رنگ برین گوگل، کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ، رنگ الکسا، عملکرد الگوریتم اینستاگرام و… اشاره کرد.

وبمستر پلاس

لینک: پادکست وبمستر پلاس

این پادکست نیز با تحت پوشش قرار دادن محتواهایی کاربردی برای استارتاپ‌ها، بهینه‌سازی سئو، معرفی رپورتاژ، فروش و بازاریابی آنلاین، تولید محتوا و… از جمله متنوع‌ترین موارد پادکست سئو در ایران شناخته می‌شود.

مطلب مرتبط: ۳۰ روش جدید سئو سایت SEO (امتحان شده)

آموزش سئو امیر قمصری

لینک: پادکست سئو امیر قمصری

این پادکست با برخورداری از اپیزودهای متفاوتی در حوزه سئو به عنوان یکی از پرمخاطب‌ترین پادکست‌های سئو در کست باکس شناخته می‌شود. از جمله موضوعات کارشده در اپیزودهای این پادکست می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • محدودیت لینک‌های خارجی
  • سئوی عناوین طولانی
  • تأثیر طراحی سایت در سئو
  • قرار دادن کلمات فارسی و انگلیسی در عنوان
  • به‌روزرسانی مطالب قدیمی

وبسیما

لینک: پادکست وبسیما

این مجموعه پادکست نیز در حوزه آموزش سئو فعالیت می‌کند و اطلاعات بسیاری را در اختیار افرادی قرار می‌دهد که به نوعی با مقوله بازاریابی محتوایی در ارتباط هستند. از جمله اپیزودهای این پادکست می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • تأثیر رضایت کاربر در سئو کلاه سفید
  • بهبود سئو داخلی
  • لینک سازی
  • شناسایی کلمات ارزشمند
  • استراتژی سئو

رادیو سئو

لینک: پادکست رادیو سئو

این مجموعه پادکست چند اپیزودی نیز سه‌شنبه‌ها منتشر می‌شود و تخصصی‌ترین محتواهای حوزه سئو را برای مخاطبین و شنوندگان خود ارائه می‌کند.

سخن آخر

اگر شما هم پادکستی را می‌شناسید معرفی کنید تا این لیست کامل‌تر شود.

به اشتراک گذاری

3 Comments

  1. علیرضا ابراهیمیان

    درود بر شما
    تبریک میگم چه مطلب کاملی بود
    خیلی از عناوین پادکست های خارجی رو نمی‌شناختم
    ممنون که به دیجیتالینگ هم اشاره داشتید
    تمامی پادکست های دیجیتالینگ در کست باکس موجود هست و در ناملیک فقط تعداد محدودی از پادکست ها پابلیش شده
    https://castbox.fm/channel/%D8%AF%DB%8C%D8%AC%DB%8C%D8%AA%D8%A7%D9%84%DB%8C%D9%86%DA%AF-%7C-%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4-%D8%AF%DB%8C%D8%AC%DB%8C%D8%AA%D8%A7%D9%84-%D9%85%D8%A7%D8%B1%DA%A9%D8%AA%DB%8C%D9%86%DA%AF-id2184165

    باتشکر از تیم خوب آبدین

  2. امین

    سلام پادکست های مهندس صفا کرم خیلی قدیمی تر و معروف تر هستند اشاره نکردین. کانال سئو گل

    1. آژانس تبلیغاتی آبدین

      سلام ممنون از مطالعه این مطلب و معرفی که داشتید، ما سعی کردیم تمام پادکست‌های فعال و به روز را در این زمینه بررسی کنیم. آقای صفاکردم پادکستی فعالی در سایت‌های انتشار پادکست ندارند و فقط ۲ خروجی از ایشان منتشر شده: https://open.spotify.com/show/3bZi8h9RxTuJIPzEVFdSOD
      معیار برای ما امکان فعالیت مستمر یک پادکست حضور خوب در یکی از سایت های پادکست هم بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *