۱۰ ترفند زودتر ایندکس شدن مطالب در صفحه ۱ گوگل (۲۰۲۱)

ترفندهای ایندکس شدن در گوگل

همه وب سایت هایی که به تولید محتوای جدید می پردازند، به دنبال آن هستند که کاربران بتوانند در مدت زمان کمتر و سریع تری در نتایج جستجوی خود به این محتواها دست یابند. به همین دلیل نیز استفاده از سئو و قوانین آن در چنین شرایطی می تواند به تحقق چنین اهدافی کمک کند. در این مطلب از وب سایت آبدین با شما هستیم تا به موضوع ۱۰ ترفند زودتر ایندکس شدن مطالب و زودتر رتبه گرفتن در صفحه یک گوگل در سال ۲۰۲۱ بپردازیم و شما را در دستیابی به این هدف یاری کنیم.

ترفندهای ایندکس شدن سریع مطالب

تقریبا تمامی افرادی که به نوعی در حوزه تولید محتوا فعالیت دارند، بعد نوشتن و تولید محتوا و مطالب جدید در وبلاگ، می نشینند و منتظر می مانند تا مطلب آنها در فهرست صفحات اول گوگل قرار بگیرد.

باید بگوییم که روند قرارگیری در این فهرست و همین طور رتبه بندی آن تاحدودی ناامیدکننده به نظر می رسد و می تواند تا هفته و ماه ها نیز طول بکشد تا در نهایت بتوانید به افزایش رتبه دست یابید. با این حال می توان با رعایت چند نکته و کار ساده، به راحتی در فهرست  و رتبه بندی گوگل، آن هم در کمترین زمان ممکن دست یابید.

ترفندهای ایندکس شدن

۱- بررسی URL

به طور کلی باید بگوییم که محتوای نمایه سازی در گوگل، کار چندان سختی نیست. برای این موضوع هم، گوگل چند ابزار در اختیارمان قرار داده است. یکی از ساده ترین و در عین حال سریع ترین ابزارها برای ایندکس شدن مطالب، بازیابی و بررسی  URL است.

ابزار بازیابی URL در واقع به شما چنین امکانی را می دهند تا به گوگل بفهمانید که مطلب شما باید خزنده و ایندکس شود. با این کار، مطلب شما در اولویت رتبه بندی های گوگل قرار می گیرد. البته باید بگوییم که این موضوع، صرفا به معنای ایندکس شدن مطلب شما نخواهد بود، بلکه می تواند تاثیر بسیار زیادی داشته باشد و سرعت آن را نیز افزایش دهد. این مورد نیز از مهم ترین ایندکس شدن سریع مطالب است.

نقشه سایت

۲- نقشه سایت

یکی دیگر از تکنیک های معمولی که می تواند در ایندکس شدن سریع مطالب وب سایت شما موثر باشد نقشه سایت است. وقتی بتوانید URLها را در نقشه سایت خود استفاده کنید می توانید به گوگل این اطلاع را بدهید که باید آنها را در رتبه بندی خود قرار دهد و به آنها ارزش بخشد. این کار می تواند روند ایندکس شدن مطالب شما را بهینه تر کند.

اولین و اساسی ترین موردی که باید در این زمینه به آن توجه داشته باشید قرار دادن ساده مطالب در پرونده robots.txt است. با این کار به راحتی می توانید به گوگل بفهمانید که نقشه سایت شما کجاست. توصیه می کنیم که از این کار برای پرونده های فهرست نقشه سایت خود استفاده کنید. حتی می توانید چندین نقشه سایت را فهرست کنید. بعد از این کار متوجه می شوید که چندان هم سخت نخواهد بود.

در کنار این شما می توانید با کمک Search Console Sitemap Report گزارش دیگری را در کنسول جستجوی خود به انجام برسانید. با این کار می توانید نقشه سایت خود را تغییر دهید، حذف کنید و یا آن را تایید نمایید.

از دیگر روش های ایندکس شدن سریع مطالب و در آگاه کردن گوگل از نقشه سایت شما موثر باشد و بسیاری از افراد نیز از آن استفاده نمی کنند ping کردن گوگل است. شما می توانید این کار را در URL مرورگر خود به راحتی انجام دهید.

برای این کار هم کافی است عبارت google.com/ping را تایپ کنید و نقشه سایت را با URL قرار دهید.  با این کار، استانداردهای مطالب و وبلاگ شما با استانداردهای گوگل مطابق می شود و در نتیجه با سرعت به مراتب بیشتری می توانید در فهرست بهترین های گوگل قرار بگیرید.

۳- API ایندکس شدن گوگل

طی چند ماه گذشته موتورهای جستجوگر گوگل و بینگ، APIهای جدیدی را برای سرعت در ایندکس شدن و بالا آمدن مطالب و همین طور نمایه سازی URLها ارائه داده اند. برای این کار می توانید بین ۱۰۰ تا ۱۰۰۰ آدرس اینترنتی را از طریق API با سرعت بسیار زیادی ایندکس کنید.

۴- لینک دادن به صفحات مهم برای ایندکس شدن سریع مطالب

اگر تصمیم به تولید محتوای جدید دارید بهتر است که از صفحات مهم قدیمی تر نیز کمک یگیرید و به آنها لینک دهید. اگر که مطالب جدید خود را، هر چقدر هم کامل و درست در وبلاگ منتشر کنید، بدون لینک دهی به مطالب مهم تر، آنها را خام و ناپخته رها خواهید کرد!

به خاطر داشته باشید که لینک دهی در مطالب دو ویژگی مهم خواهد داشت. یکی اینکه در آینده، احتمال افزایش بازدید و یا ایندکس شدن مطلب را به دنبال دارد و دوم نیز این که اهمیت مطلب شما را به مراتب افزایش خواهد داد. با این کار، سیگنال های کیفی گوگل پاسخ داده می شوند و در نتیجه، رتبه بندی گوگل به نفع شما پیش خواهد رفت.

۵- به روز کردن مطالب قدیمی

با وجود اهمیت لینک دهی و سایر موارد، در برخی از شرایط شما می توانید به مطالب قبلی خود نیز بازگردید و به آنها ارزشی دوباره ببخشید. بسیاری از افراد با تولید محتوای جدید سعی در رتبه‌یابی دارند، در صورتی که بخش مهمی از کار که می تواند گوگل را تحت تاثیر خود قرار دهد به روز کردن و سئو مطالب قدیمی است. به خاطر داشته باشید که لینک دهی در چنین مطالبی نیز می تواند ارزش آنها را افزایش دهد.

۶- به اشتراک گذاری

یکی از قدم های مهم و واضح در ایندکس شدن سریع مطالب، به اشتراک گذاری محتواهای تولید شده است. وقتی مطلب و محتوای جدید تولید می کنید باید آن را به اشتراک بگذارید تا بتوانید در رتبه بندی گوگل، جایگاه خوبی پیدا کنید. گوگل با بررسی چنین سیگنال هایی در کنار لینک دهی های لازم، می تواند مطلب شما را واضح تر ببیند و آن را ارزش گذاری کند.

۷- افزایش ترافیک به URL

این روش به عنوان یک تکنیک پیشرفته شناخته می شود که کمی هم بحث برانگیز است. مسئله ای که مطرح می شود این است که آیا ترافیک ایجاد شده برای محتوا می تواند در رتبه بندی آن نیز موثر باشد یا خیر؟

بررسی هایی که بر روی گوگل انجام شد نشان دهنده آن است که گوگل می تواند با استفاده از CHROME ترافیک ها را اندازه گیری کند. در چنین شرایطی گوگل می تواند به این نتیجه برسد که مطلبی که با ترافیک بالایی رو به رو شده می تواند در فهرست رتبه بندی قرار بگیرد.

ایندکس شدن در گوگل

رنکینگ وب سایت برای ایندکس شدن سریع مطالب

علاوه بر مسائلی که مطرح کردیم، ایده های دیگری نیز وجود دارند که می تواند در سرعت بخشیدن به رتبه بندی مطالب شما موثر باشند.

۸- ایجاد کلیک های جستجو در ایندکس شدن سریع مطالب

در ادامه معرفی راه های ایندکس شدن سریع مطالب، در کنار ایجاد ترافیک URL می توانید کلیک های جستجو نیز ایجاد کنید. تصور کنید که یک URL در توییتر به اشتراک می گذارید. شما می توانید به جای گذاشتن یک اشتراک مستقیم به URL، از نتیجه جستجوی گوگل آن استفاده کنید.

با این کار کلیک های جستجویی نیز افزایش پیدا می کنند. این موضوع می تواند از نظر گوگل در رتبه بندی مطلب شما بسیار موثر باشد. این موضوعی است که امروزه در دنیای تبلیغات بسیار رعایت می شود.

۹- به روز بودن محتوا

در صورت تولید محتوا باید به دنبال اصطلاحاتی باشید که شایستگی به روز رسانی و تازگی را داشته باشند. برای مثال اگر تصمیم دارید که به ارائه یک محتوا مربوط به یک بازه زمانی خاص بپردازید باید امکان ایجاد تازگی را نیز برای آن فراهم کنید. این یعنی تغییر زمان مشخص در عناوین ( مثل ۱۳۹۹، ۲۰۲۰ و…) می توانید مخاطب خود را به تازه ترین محتواها برسانید. این موضوع می تواند در افزایش سرعت ایندکس شدن مطالب شما کمک کند.

۱۰- اهرم ساختار URL

 به عنوان آخرین نکه باید به این مورد اشاره کنیم. این چیزی است که بسیاری از وب سایت ها انجام نمی دهند. اهرم ساختار URL در زمانی که گوگل یک URL جدید را می بیند می تواند در رتبه بندی آن تاثیر بسیار زیادی داشته باشد. درست است که هنوز همه سیگنال ها برای رتبه بندی وجود ندارد، اما الگوریتم های بسیاری سعی دارند که با یک حدس ساده، ببینند که این مطلب و صفحه چه جایگاهی دارد.

سعی کنی از URLهایی که قدرت بالایی دارند استفاده کنید و محتوای جدید منتشر شده خود را با همان ساختار پیش ببرید. با این کار تاثیر بسیاری در رتبه بندی خواهید داشت.

به اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *