UX و UI در طراحی سایت با وردپرس، آسایش کاربر در اولویت است

در قسمت اول سری مطالب ۱۰۱ دلیل قانع‌کننده برای طراحی سایت با وردپرس، به ۲۴ مزیت وردپرس درباره‌ی مدیریت کاربری آسان پرداختیم. در این مقاله به مزایای این CMS در طراحی رابط و تجربه‌ی کاربری می‌پردازیم. با آبدین همراه باشید تا ببینید ux و ui در وردپرس چگونه خودشان را نشان می‌دهند.

ب) UX و UI کاربرپسند

وردپرس هزاران تم رایگان و ویژه دارد که به شما این امکان را می‌دهد تا هرگونه سایت یا وبلاگی که می‌خواهید، ایجاد کنید.
جدا از پنل مدیریت کاربرپسند، شما می‌توانید کل سایت خود را با کلیک یک دکمه، سفارشی کنید. همچنین، تعداد بی‌شماری از ویژگی‌ها و عملکردها را در اختیارتان قرار می‌دهد. فراموش نکنید که این CMS بسیار سازگار است و همین علت، آن را به شماره یک CMS در میان توسعه‌دهندگان وب تبدیل می‌کند!

۲۵. بک‌اند (Backend) بصری و کاربرپسند

در مقایسه با دیگر CMSها، بک‌اند یا همان پنل مدیریت وردپرس، بسیار بصری بوده و کاربرپسند است.

بک اند کاربرپسند در وردپرس

این بدان معنی است که حتی اگر در راه‌اندازی وب‌سایت، مبتدی باشید، به کمک وردپرس دیگر مجبور نیستید تا با کارهای بسیاری از جمله مدیریت محتوا، انتشار پست وبلاگ و آپلود رسانه‌ها سر و کله بزنید؛ چراکه وردپرس، به لطف داشبورد منظم، هدایت‌پذیر و کاربرپسند، موجب تسهیل هر یک از جنبه‌های مربوط به راه‌اندازی وب‌سایت شده است.

۲۶. انسجام در طراحی ux و ui در وردپرس

هنگام طراحی وب‌سایت وردپرس خود، می‌توانید تم پیش‌فرض را انتخاب کرده و یا تم ویژه‌ای را خریداری کنید. با این حال، هنگامی که تمی را انتخاب کردید، وردپرس اطمینان می‌دهد که فارغ از تعداد صفحات وبسایت و یا پست وبلاگ‌هایی که ممکن است بیفزایید، انسجام یکسانی در طراحی وبسایت برقرار است. با این کار هماهنگی شگفت‌انگیزی ایجاد می‌شود که نه‌تنها موردتوجه کاربران قرار می‌گیرد بلکه باعث زیبایی هرچه بیشتر سایت شما نیز می‌شود.

۲۷. چندین سایت را تنها با یک پنل مدیریت کنترل کنید

به‌لطف فناوری مالتی‌سایت آن، شما می‌توانید همه‌ی وب‌سایت‌های وردپرس خود را تنها با یک پنل مدیریت کاربرپسند، کنترل کنید.

فناوری مالتی‌سایت وردپرس

این امر باعث می شود تا بتوانید پلاگین‌ها و ابزارهای امنیتی را از یک واحد متمرکز به‌روز کنید.

۲۸. انعطاف‌پذیری در طراحی

وردپرس همچنین برای شما انعطاف‌پذیری در طراحی را به ارمغان می‌آورد؛ به این معنی که اگر تصمیم دارید به جای داشتن یک طرح یکپارچه در وب‌سایت خود، طرح‌های مختلفی در کل وب‌سایت داشته باشید، می‌توانید به‌راحتی از طریق وردپرس به آن دست یابید؛ چراکه وردپرس امکان ادغام طرح‌بندی‌های مختلف را فراهم می‌آورد.

۲۹. تم‌های رایگان برای ux و ui در وردپرس

دسترسی به تعداد بسیار زیادی از تم‌های رایگان، همان چیزی است که باعث می‌شود سایت‌های وردپرس از دیگر سایت‌های سنتی در صنعت رقابتی پیشی بگیرند.

تم‌های رایگان در وردپرس

وردپرس به شما این امکان را می‌دهد تا به‌راحتی طرح‌بندی تمام سایت را با استفاده از تم‌هایی با طراحی حرفه‌ای، تغییر دهید. همچنین، بیشتر این تم‌ها سازگار با موبایل (واکنش گرا) هستند که این موضوع، وردپرس را بیش از پیش قوی می‌کند.

۳۰. پلاگین‌ ووکامرس را یکپارچه‌سازی می‌کند

ووکامرس، پلاگینی خارق‌العاده با مجموعه‌ای از ویژگی‌هایی است که به شما در طراحی و توسعه سایت تجارت الکترونیک کمک می‌کند.

پلاگین‌ ووکامرس در وردپرس

شما می‌توانید این پلاگین را با سایت وردپرس خود یکپارچه و در صورت فعال‌شدن، هر نوعی از سایت تجارت الکترونیک موردنظر خود را بسازید.

۳۱. نیازی به ویرایش HTML و یا نرم‌افزار FTP نیست

مزیت دیگر استفاده از وردپرس به عنوان CMS، این است که نیازی به FTP مثل فایل‌زیلا و نرم‌افزار ویرایش HTML برای ویرایش و پاک‌کردن فایل‌ها از وب‌سایت و یا آپلود یا دانلود عکس‌ها، اسناد، فایل‌های ویدیویی و غیره ندارد.

۳۲. نصب سریع

در هنگام دانلودکردن و نصب وردپرس و یا نصب تم‌ها و پلاگین‌های وردپرس، این CMS به شما اجازه می‌دهد تا هرگونه نرم‌افزار لازم برای راه‌اندازی مؤثر سایت‌تان را سریع و بدون دردسر نصب کنید.

۳۳. ویجت‌ها برای ux و ui در وردپرس

تم‌های وردپرس شامل شماری از ویجت‌ها در قسمت‌های مختلف است تا شما بتوانید به‌آسانی طرح‌بندی سایت خود را به شکل سفارشی کنید. این قسمت‌های آماده ویجت بر روی وب‌سایت شما، می‌توانند در سایدبار، پاورقی و یا سرتیتر باشند.

ویجت‌ها در وردپرس

همچنین، خود وردپرس، ویجت‌های پیش‌فرض مختلفی شامل دسته‌بندی‌ها، سالنامه‌، جستجو و پست‌های اخیر به همراه خود دارد. به‌علاوه، پلاگین‌ها و تم‌های وردپرس مختلفی وجود دارند که به شما این امکان را می‌دهد تا انواع مختلفی از ویجت‌ها همچون ویجت گوگل مپز Google MapsSocial Count Plus) و غیره را اضافه کنید.

۳۴. ارتقای آسان پلاگین وردپرس

وردپرس هر ۳ تا ۴ ماه، نسخه‌های جدید ارتقای نرم‌افزارها را در اختیارتان می‌گذارد و تضمین می‌کند که وب‌سایت شما همواره به‌روز بوده و با قدرت فناوری روز پیش می‌رود.

۳۵. ابزارهای بصری برای ux و ui در وردپرس

با آمدن هر نسخه‌ی جدید، وردپرس بیشتر و بیشتر بصری می‌شود تا کار شما را در افزودن محتوای جدید، ویرایش‌کردن، جستجوی رسانه‌ای و دیگر عملکردها راحت‌تر کرده و بدین ترتیب منجر به افزایش بهره‌وری کار شود.

۳۶. فیدهای RSS ساخته‌شده

وردپرس فیدهای RSS پیش‌فرض را به همراه دارد. RSS به کاربران کمک می‌کند تا راحت‌تر عضو وبلاگ‌تان شوند و در نتیجه می‌توانید پایگاه داده‌ای وفادار برای تجارت‌تان ایجاد کنید. همچنین، می‌توانید فیدهایتان را برای بهبود عملکرد، شخصی‌سازی کنید.

۳۷. همگام‌سازی با منابع محبوب

وردپرس پراستفاده‌ترین CMS بوده و به‌طرز گسترده‌ای محبوب است و به‌طور مثال، بسیاری از شرکت‌های شخص ثالث، پلاگین یک‌پارچه‌سازی و یا اسکریپت خود را جهت استفاده در وردپرس ایجاد کرده‌اند.

همگام‌سازی با منابع محبوب در وردپرس

این پلاگین‌ها، اکانت شخص ثالث شما را به سایت وردپرس شما متصل کرده و در نتیجه موجب تسهیل گردش کاری هموارتر می‌شود. یکی از نمونه‌های چنین شخص ثالثی که به‌راحتی می‌توانید آن را با سایت ورپرس خود هماهنگ کنید، میل‌چیمپ (Mailchimp) (سرویس خبرنامه‌ای که به شما این امکان را می‌دهد تا با یک کلیک، ایمیل‌ها را به تمام مشترکان ایمیل خود بفرستید) است.

۳۸. آپلودر فایل رسانه‌ به روش کشیدن و رها کردن (drag-and-drop)

وردپرس گزینه کشیدن و رهاکردن را برای فایل رسانه‌ای، در اختیارتان می‌گذارد که روند اضافه‌کردن رسانه به سایت وردپرس‌تان را بی‌دردسر و سریع می‌کند. کافی است فایل صوتی یا ویدئویی، عکس‌ها و اسناد را بکشید و در کتابخانه‌ی رسانه‌ی وردپرس خود رها کنید، به همین سادگی.

۳۹. گزینه‌های فعال و غیرفعال کردن سریع برای پلاگین‌ها

با اینکه پلاگین‌ها به‌راستی می‌توانند به شما در ارتقای عملکرد سایت کمک کنند، باید توجه داشت که بسیاری از پلاگین‌ها می‌توانند از سرعت وبسایت‌تان بکاهند. از این رو، برای اطمینان حاصل‌کردن از عدم وقوع این اتفاق، وردپرس به شما امکان غیرفعال‌کردن پلاگین‌هایی را می‌دهد که از آن‌ها استفاده نمی‌کنید و در نتیجه سایت شما در هر حال بهینه می‌ماند.

۴۰. صفحه‌بندی قابل‌تنظیم برای ux و ui در وردپرس

صفحه‌بندی معمولاً در پایین پست‌های وبلاگ قرار داشته و برای رفتن از صفحه‌ای به صفحه‌ی دیگر استفاده می‌شود.

صفحه‌بندی قابل تنظیم در وردپرس

اکنون درحالی‌که وردپرس صفحه‌بندی پیش‌فرضی برای دادن ظاهری قابل‌تنظیم به سایت‌تان دارد («پست‌های قدیمی‌تر» و «پست‌های جدیدتر»)، می‌توانید از پلاگین‌هایی مانند WP-PageNavi، WP-Paginate و یا Advanced Post Pagination استفاده کنید.

۴۱. قابلیت ایجاد دسته‌بندی‌های سفارشی

برای اینکه وب‌سایت روان عمل کند، ساختار مهم است. از این رو، وردپرس به شما این امکان را می‌دهد تا دسته‌بندی‌های سفارشی ایجاد کنید تا خوانندگان همانند موتورهای جستجو آسان‌تر بتوانند در سایت شما گشت‌زنی کنند. دسته‌بندی‌های سفارشی همچنین به شما کمک می‌کنند تا سئوی خود را که قرار است به هر دسته‌بندی اختصاص دهید، با استفاده از کلمات کلیدی بهبود بدهید.

۴۲. سایدبارها و پاورقی‌های سفارشی برای ux و ui در وردپرس

وقتی وب‌سایتی را با استفاده از وردپرس طراحی می‌کنید، می‌توانید سراسر سایت خود را با توجه به سلیقه‌ی خود، شخصی‌سازی کنید که این شامل سایدبارها و پاورقی نیز می‌شود.

سایدبارها و پاورقی‌های سفارشی در وردپرس

شما همچنین می‌توانید برای صفحات وب، صفحات فرود و صفحات دسته‌بندی، سایدبارها و پاورقی طراحی کنید. علاوه بر این، با استفاده از پلاگینی همچون Custom Sidebars، می‌توانید به تعداد دلخواه، سایدبار ایجاد کرده و آن را شخصی‌سازی کنید.

۴۳. این امکان را می‌دهد که به‌راحتی تصاویر و ویدیوها را اضافه کنید

یکپارچه‌سازی آسان تمامی انواع رسانه دلیل دیگری بر این است که چرا وردپرس بهترین CMS است. پلاگین‌های وردپرس، کار را برای آپلود و دانلود تصاویر همانند بارگذاری ویدئوها بر روی سایت‌تان، آسان‌تر کرده است.

۴۴. رابط برنامه‌نویسی گسترده (API)

همان‌گونه که قبلاً نیز ذکر شد، وردپرس از یکپارچه‌سازی سرویس‌های شخص ثالث در وبسایت شما حمایت کرده و همین‌طور، API های مختلفی را در اختیارتان می‌گذارد تا بتوانید به‌راحتی بکپارچه کرده و از آنها در وب‌سایت خود بهره ببرید.

۴۵. تنظیم آسان طرح‌بندی‌های صفحات وب

به‌لطف تم‌های متنوع، وردپرس تغییر طرح‌بندی‌های صفحات وب را آسان‌تر می‌کند. به‌علاوه، با توجه به اینکه بیشتر تم‌ها واکنش‌گرا می‌باشند، هر تغییری که شما در سایت‌تان ایجاد می‌کنید، به‌آسانی بر روی دیگر دستگاه‌ها همچون گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و غیره نیز، تکرار خواهد شد.

۴۶. ویژگی جستجوی داخلی

با استفاده از باکس پیش‌فرض جستجوی داخلی، شما همانند بازدیدکنندگان سایت، می‌توانید به‌سرعت، هرگونه اطلاعاتی را که می‌خواهید، بیابید.

۴۷. شمار بسیار زیادی از پلاگین‌های رایگان و مفید

با استفاده از پلاگین‌های مختلف رایگان که وردپرس در اختیارتان گذاشته، افزودن عملکرد به وب‌سایت آسان می‌شود. شما می‌توانید این پلاگین‌ها را بسته به نیاز خود، سفارشی کرده و وب‌سایتی کاملاً کاربردی و حرفه‌ای بسازید که به‌آسانی قابل‌دسترس بوده و شگفت‌انگیز است.

۴۸. چرخه توسعه سریع

بسیاری از توسعه‌دهندگان وب به این حقیقت اطمینان دارند که توسعه‌ی وب‌سایت با استفاده از وردپرس، به‌طرز خارق‌العاده‌ای سریع است. برخلاف نرم‌افزارهای CMS قدیمی، وردپرس تعداد بسیاری از تم‌های آسان برای استفاده و پلاگین‌ها را در اختیار می‌گذارد و در نتیجه منجر به چرخه‌ی توسعه‌ی سریع‌تری می‌شود که ماحصل آن، تحویل سریع‌تر است.

۴۹. ارتقاهای رایگان

در رابطه با دیگر CSMها، ارتقایافتن به آخرین نسخه بسیار هزینه‌بر و زمان‌بر است. با این وجود، از آن‌جایی که وردپرس پلتفرمی آزاد محسوب می‌شود، ارتقاها برای این CSM رایگان می‌باشند.

عجیب است، مگر نه؟

۵۰. از کدنویسی تمیز (clean codes) استفاده می‌کند

وردپرس، پلتفرمی متن باز محسوب می‌شود و همین‌طور، بر استفاده از کدنویسی تمیز تأکید می‌کند که در نتیجه‌ی آن، ریسک کدهای مخرب در سایت به حداقل کاهش یافته و اگر مورد توجه گوگل قرار گیرد، می‌تواند بر امتیاز سایت تأثیر بگذارد.

به اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *